Reklama

Reklama

Když se Leonard vrací k rodičům po nezdařené sebevraždě, poznává dvě zcela rozdílné ženy - tajemnou krásku ze sousedství a milou dceru rodinných přátel. Volba mezi touhou a láskou však není snadná.
Romantické drama z brooklynské Brighton Beach vypráví příběh mladého Leonarda (Joaquin Phoenix), který se po neúspěšném pokusu o sebevraždu vrací k rodičům. Ti ho mají rádi, ale nerozumějí mu. Záhy poznává dvě ženy: první je tajemná krásná sousedka Michelle (Gwyneth Paltrow), která, jak Leonard brzy zjistí, svádí boj s démony své vlastní minulosti, tou druhou je milá a starostlivá Sandra (Vinessa Shaw), s níž se ho snaží dát dohromady rodiče. Leonard sice není zpočátku Sandře příliš nakloněn, ale postupně podléhá jejímu kouzlu. Jenže je tu i Michelle a ta mladíka, jenž ji zjevně přitahuje, požádá o pomoc. Dilema, před nímž rozpolcený Leonard stojí, není vůbec lehké - volba mezi touhou a láskou by ho mohla stát i život. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (200)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

SPOILERy! Hovoril som si, že to môže mať len tri konce. Cynický happy end (?), kde by odišiel s Michelle, ublížil všetkým ostatným, a odo mňa dostal plnú pálku. Tuctový smutný koniec, keď by ho Michelle nechala a on spáchal samovraždu, alebo to proste zabalil, čím by celý film degradovali o triedu nižšie. A potom ten zrealizovaný smutný happy end, ktorý bol svojim spôsobom pekný a vlastne aj originálny. Lebo slovami klasika; Len blbci majú šťastné vzťahy. A som s tým vlastne spokojný a pri flaške červeného by som možno išiel ešte aj vyššie. Ale len ten prvý koniec by bol ozajstná udalosť. Čo sa týka mňa, Sandra je príťažlivejšia fyzicky, aj povahovo, ako nejaká zdrogovaná hysterka z vyššej triedy. A bolo to teda napísané tak, že to nebola láska, ale crush, aj keď si hlavný hrdina myslel opak. Alebo bola Michelle len naozaj tak plochá. 85%, Phoenix jeden z naj výkonov kariéry, ústredná melódia krásna. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Milenci z roku 08 jsou vyloženě uspávací film. Děj plyne pozvolna, až příliš řekla bych. Emocionálně rozpolcený (pro mě už typický rys jeho postav) Joaquin Phoenix se zmítá mezi dvěma povahově rozdílnými ženami. S tím, že k citově labilní Michelle je přitahován mnohem silněji než k rozumnější a hodnější Sandře, která Leonarda opravdu miluje. Ale tak už to v životě bývá, že zatoužíme po tom, co nemůžeme mít. Když to shrnu, tak je to trochu táhnoucí se romantika. ()

Reklama

Ligter 

všechny recenze uživatele

I když se Milenci mohou zdát jednou z mnoha variací na vztahová dramata, kde ústřední roli plní milostný trojúhelník, jsou zřejmým důkazem „nevypotřebovanosti“ žánru. Je to jeden z typů filmů, u kterých jejich druhotné hodnoty zastiňují to, co obyčejného a tolikrát viděného je nám předkládáno/vyprávěno. Grayův snímek je sice tematicky pouhou kapkou v moři, co ho ale povyšuje je nesmírná decentnost, citlivost a svědomité vykreslení charakterů, které ani nemusí hlasitě prosit o divákovu empatii, jakkoliv jsou si postavy navzájem odlišné. Milenci zároveň odmítají být homogenním filmem, Gray automaticky přepíná mezi melancholickou až depresivní náladou a okamžiky štěstí. Samotná Leonardova labilita se překopírovává do struktury vyprávění a zároveň se podepisuje na stylistické stránce. Nechtěl bych se pouštět do přílišného rozebírání postav(y), ale Leonardovo chování je určující a průkazné pro částečnou proměnlivost filmu, chápeme ho a zároveň v mnoha ohledech nechápeme. Ostatně to jde ruku v ruce s Phoenixovým uměřeným herectvím, které je podpůrným prvkem pro celkovou uvěřitelnost nikterak uspěchaného Grayova dramatu, které rozhodně – a to i díky výborné kameře a hudebnímu minimalismu (kéž by méně filmů trpělo „návodnou“ hudbou) – není na jedno použití. Milenci jsou nenápadným a osvěžujícím dílem. ()

peiton 

všechny recenze uživatele

Naposledy som mala možnosť si pozrieť na základe docela pozitívnych referencií a solídnemu hodnoteniu túto ,,neuveriteľnú" nie tak docela dramu ako píšu.Moje hodnotenie vychádza zo zážitku z celého filmu,ktorý sa rovnal nulovému zážitku.Bola to jedna dlhá nudná prechádzka ošumelým, staromodnym prostredím Brooklynu,dotvorené komornou atmosférou...A nechýbali ani nezáživné dialogy.Zbytočná dráma,ktorá sa navyše nekonala.žiadna pointa,ľahkopredvídateľný dej,..Ku koncu som myslela,že to neustojím a zaspím na mieste,no zvedavosť mi nedala, radšej som mala poslúchnuť vnútorný hlas.Ponevač, níbrž, protože,jelikož by som sa už k tomuto snímku už nikdy viac nevracala. ** hviezdy za Phoenixa a Paltrow, v opačnom prípade píšem odpad! a pruser ako mraky :) Ach využiť tak produktívnejšie ten čas strávených pri takejto hrôze.Skôr by som zaujala a mala úspech s 50-tymi sivými tričkami ako s týmto tu.Panebože ak ma chcete zabiť a unudiť k smrti pustite mi toto :)) ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Ode mě tři a půl, bez chlupu - a jako bonus k vysvětlení nevyžádaná rada na závěr. *** Není to milostný trojúhelník, ale milostný čtyřúhelník složený ze dvou trojúhelníků tak, aby se dohromady neživotně zaklesly na těch nejtuctovějších (ale proto neméně tragických) životních schématech: Leonardo má na výběr mezi hodnou, milou a tupou holkou, svazek s níž spustí oboustranně kýženou rodinnou a podnikovou fúzi a dopřeje mu pevnou obchodní kariéru na jedné straně a na druhé s jedinečnou, charismatickou, ale nespolehlivou sousedkou se sklony k závislostem nejen na lidech, která souzní s jeho rozháranou, křehkou, ale také odvážnou a vzletnou duší. Michelle i Leonard potřebují někoho druhého, kdo by jim dal impulz, motivaci, aby se odhodlali k velkým, neobyčejným věcem, kdo by jim stvrdil právo žít bláznivě a byl jim v tom partnerem. Ale jinou částí svého nitra Michelle tíhne k životu v obvyklém sebeklamu vydržovaných milenek, které roky a roky o samotě v zaplaceném bytě čekají, až jejich plešatící milenec s vlivem a postavením bude mít čas na chvilkové potěšení s nimi a snůšku omílaných slibů, doufají, že je to láska a že kvůli nim opustí ženu a děti a rozvrátí si úspěšný život, a jsou ochotné si donekonečna stavět vzdušné zámky, raději než vykročit do úplné nejistoty. Leonard svou intenzitou, ryzostí, naléhavostí a oporou dá Michelle sílu chtít ten sebeklam opustit a začít jinde, jinak, a ona, byť nechtěně, se mu stane impulzem k důvěře v novou životní etapu. Možná jsou to u obou jen nepodložené křehké chiméry, ale možná ne, a možná že by se spolu dokázali vymanit a posílit k souladnému životu ve vyšší citlivosti a jejich zdánlivě labilní osobnosti by se ustálily v té excitované, nadšeně okouzlené rovině, kde jim je oběma dobře a odkud by se už nemuseli propadat do beznaděje, kam by je už - spojence - nemohla srážet přízemnost a nepřiléhavost okolního světa, v němž se necítí být přijatí pro svoje kvality a cítění. Stačí však málo a jeho i její - možná právě proto od počátku liché - naděje berou za své a nad křehkým a přinejmenším z její strany ničím nepotvrzovaným spojenectvím vítězí pro danou chvíli příklon k jistotě stereotypu a sebeklamu. Leonardo pak místo dalšího pokusu o sebevraždu volí navenek stejně - nalinkovaný rodinný a pracovní život vedle tuctové holky, o níž ví bezpečně, že mu nikdy nebude rozumět a nebude v něm probouzet dychtivost a nadšení. *** Přestože film tady končí, nepřináší svým postavám klid ani smíření, nic se tím neřeší a je jasné, že trýzeň a nedorozumění budou v tomhle nastavení jen beznadějně pokračovat dál. *** Byť celý film je o stereotypech a klišé, nelze mu upřít onu ambivalentní polohu, že totiž všemi prostředky snímání, zobrazování a budování atmosféry dává najevo, že jeho hrdinům jejich závěrečná rozhodnutí nemohou přinést úlevu. Tohle mu u mě vyneslo půl bodu nad průměr, ale ani při tomhle vědomí mě film vlastně celou dobu spíš otravoval, protože chtě nechtě z těch nejobecnějších klišé a stereotypů prostě nevystoupí a nic na hlubší úrovni nenabídne. Na rozdíl od mnohých zde komentujících jsem v něm právě proto neviděla dospělé drama, ale naopak - drama dospělých lidí, kteří zůstali v zajetí prvotních nezralých pubertálních představ o štěstí, přijetí a souznění, nepřekonali nikdy prvotní šok z rozbití nejnaivnějších snů o snadných osudových vztazích, nezpracovali bolest a neprodrali se skrze ni dál, k hlubšímu rozumění lidským dramatům, ale zůstali zaskočení na prahu, doufající ve vysvobození někým zvenčí. To je sice slušný námět na film, ale pak bych od něj čekala mnohem víc než prodlužování tohohle rozdírání se o stereotypy a nabíhání na jejich hroty. *** Pokud už ale divák vážil svůj čas u tohoto snímku, zcela jistě by se mu vyplatilo jeho porovnání s Francouzovou milenkou, kde se vlastně řeší úplně stejné téma i stejný propletenec dvou milostných trojúhelníků - jenže tam se nejedná o jednoduchý čtyřúhelník, ale spíše Escherovy propletence dvou různých realit a všechno je o několik řádů výživnější. I konec je poctivěji nejednoznačnější, pokud jde o skutečnou naději na opravdový zralý vztah zralých lidí v žité realitě a ne jen na filmovém plátně. *~ () (méně) (více)

Galerie (34)

Zajímavosti (11)

  • James Gray uviedol, že Gwyneth Paltrow ho inšpirovala k napísaniu scenára, keď sa s ňou stretol na večierku a ona nariekala, že všetky jeho filmy sú príliš mužské. Preto napísal tento film a postavu Michelle, aby jej to vyvrátil. (Arsenal83)

Reklama

Reklama