Akademický učitel (Edward Norton) je přilákán zpět do svého bydliště v Oklahomě kde je jeho bratr a dvojče, malý bezvýznamný pěstitel marihuany zapletl do plánu svrhnout místního drogového krále (Richard Dreyfuss). (Cliff Booth)

Recenze (89)

Skejpr

Od kombinace "huličská krimi komedie + Edward Norton v dvojroli (z toho jedna je hulič) sem si asi sliboval příliš. Leaves of Grass bohužel končí podobně, jako ne příliš šťastně dopadnuvší Travička zelená (Pineapple Express). Vyhuleně a pozvolna se sunoucí nekonzistentní tvar, který nemá absolutně jasno, kterým směrem a jakým stylem se ubírat, které motivy jsou důležité a které jen okrajové.. Ve výsledku strašná spousta načatých momentů, kterým chybí solidní dohra a veškeré zásadní dějové zvraty se odehrávají skrze náhlé, dramaturgicky zpravidla jen stěží opodstatněné exploze násilí. Za řeč tak stojí skutečně jen herci, Norton je super, Blake Nelson si hlavně napsal výbornou postavu a Keri Russell je strašně hezká... Jo a ještě zajímavá jižanská atmosféra, která z toho čas od času vykoukne... ()

Davies182

Krátit, krátit, krátit - klidně by to šlo, nepůsobilo by to potom celé tak roztahaně, a možná by to byla i větší zábava. Snímek jsem měl v merku kvůli bezchybné dvojroli Nortona, tady si nemohu stěžovat. Co ovšem zaráží, je trestuhodně nevyužitý potenciál nějakého lepšího "příběhu", větší důraz na thriller/drama by tomu myslím jen prospěl. Takhle režisér servíruje "jen" obstojnou epizodku jedné zvláštní rodiny, do níž se mu daří více než zdařile mixovat prvky černého humoru. I když jsem se několikrát upřímně od srdce zasmál a přikyvoval nad vypointovanými džouky, ke konci jsem očekával více nekompromisního nářezu. Tak snad příště. ()

Shaqualyck

Eda Norton je fenomenální herec a bylo hodně vidět, že tuhle dvojroli si vysloveně vychutnal. Už jen ta famózní hra s přízvuky, že by i Meryl Streep zbledla závistí! Škoda jen, že svým výkonem dokonale zazdil jinak docela zajímavý 'zatravněný' příběh plný nevšední bratrské lásky a folklóru amerického vidlákova. 3 a půl* ()

widla

Černá komedie o výhodách a nevýhodách dvojčat.. A taky o trávě :-). Každopádně další (docela) dobrý film Edwarda Nortona. Ale musím přiznat, že ho EN zachraňoval. Škoda, mohlo to být ještě lepší. 4* hlavně za první polovinu, kde jsem se nasmála konfrontaci zhuleného Bradyho a slušňáckého Billyho :-). Druhá půlka už pak ztrácela... ()

ZkuKol

Rodinné drama s whitmanovou poetikou a jen okrajovou vůní trávy. Příjemně lehký snímek stojí na spolehlivém Nortonovi, sympatickém tónu vyprávění a skvělém scénáři. Nelson není žádný velký režisér, ale psát mu jde a ví kam sahají jeho vypravěčské schopnosti. Komunikuje s divákem s citem, nechává toho hodně na hercích (což mu obsazení dovoluje) a jen lehce přiživuje často neviděnou atmosféru. Asi nemá cenu zastírat, že se mě film hodně dotknul, ale spíš budu sledovat Nelsona scénáristu, než režiséra. Přece jen to vše nejede v jednom tempu, občas je pauza na cigárko a některé epizody vyzní do ztracena či nesmyslna. Pokud nebude čekat další "vyhulenou" komedii, nebudete vůbec zklamaní. Billy jede na pohřeb bratra jenž neumřel, aby zjistil, že ani veškeré moudro antické filodsofie vám neporadí, když chcete začít napravovat život váš i vaší rodiny...80% ()

Zajímavosti (3)

• Edward Norton měl velký zájem o účinkování ve filmu, že podle vlastních slov kývnul na mnohem nižší honorář, než je tomu u něj obvyklé. (HellFire)
  • Režisér filmu Tim Blake Nelson studoval historii na univerzitě Brown a rovněž vyrůstal v Tulse v Oklahomě. (HellFire)