Reklama

Reklama

Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (240)

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, v němž věcí, nejsou tím, čím se zdají být (nebezpečně vypadající pistole může být vodní) a který sám nikdy dlouho není tím, čím se jeví. Protagonisté romantické komedie o souboji pohlaví se ocitají ve světě špionážního thrilleru a kromě dvojsmyslných kousavých poznámek si začínají vyměňovat také přísně tajné informace, kvůli kterým umírají lidé a jsou unášeny otravné děti. Cary Grant je pohodlně usazen v roli elegána zorientovaného ve světě zločinu a v zásadě jen rekapituluje svou spolupráci s Hitchem (odkazy k Na sever severozápadní linkou, Chyťte zloděje a dalším jejich filmům). Audrey Hepburn mezitím jako na běžícím pásu střídá šaty od Givenchyho a snaží se alespoň malinko vykročit z přidělené škatulky naivní a křehké krásky, která potřebuje muže, aby jí zachránili život, případně vysvětlili, že CIA opravdu není letecká společnost. V hlavních rolích jiného typu ale ženy dobrodružné „klučičí“ žánry dříve infiltrovaly jen ojediněle. Společné scény obou hvězd fungují zejména díky charismatu a půvabu každého z nich, ne zásluhou kdovíjaké sehranosti, natož přesvědčivosti jejich romantického vztahu (který vůbec přesvědčivý není, naopak působí dost nuceně). Nesladěnost jejich hereckých stylů a velký, skoro třicetiletý věkový rozdíl, na druhou stranu dobře slouží (tonální) proměnlivosti filmu, který odmítá setrvat v jedné poloze a neustále nás důmyslně dávkovanými informacemi vyvádí z konceptu a drží v pochybnostech ohledně postav a jejich pravých záměrů. Dle potřeb vyprávění a podle toho, zda se máme bavit, nebo být napjatí, chvílemi tápeme stejně jako hlavní hrdinka, jindy jsme o krok napřed. Zejména v pohrávání si s divákem jde o hitchcockovský film. Donen ke špionážním intrikám ovšem přistupuje lehkovážněji a víc si hraje s barvami. Škoda, že komediálních thrillerů nenatočil víc, neboť jeho balancování na laně mezi dvěma žánry je obdivuhodně zdatné, chytré a zábavné. 85% Zajímavé komentáře: sportovec, Oskar ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Chutně okořeněná, šťavnatá a elegantně naservírovaná podívaná. Úvodní scéna naznačuje, že Šaráda nebude jen tak nějaká komediální limonádka, ale perfektní a pikantní směs krimi, romantiky a humoru. Audrey Hepburn je zde okouzlující (jako obvykle), James Coburn působí velmi drsně a nekompromisně a Cary Grant ukazuje své charisma. Scéna s pomeranči je velmi úsměvná a nezapomenutelná, stejně jako telefonování z budky v metru, resp. celá dramatická podzemní "honička". Příběh s sebou nese i překvapení a zvraty, což dodává filmu na poutavosti. ()

Reklama

bloom 

všechny recenze uživatele

Tento film je naprosto geniální! Obsazení je brilantní, protože se zde nevyskytují žádní uměle hrající hezouni či modelky, obvyklá přísada thrillerů. Tady ale máme důvtipného Caryho Granta, půvabnou Audrey Hepburnovou a břitkého Waltera Matthaua. Všichni včetně vedlejších rolí (Jacques Marin jako komisař Grandpierre) umějí hrát a když dojde na vtip, je vše přesně načasováno. Stanley Donen natočil inteligentní "hitchcockovský" thriller, ve kterém romantická zápletka vůbec nepůsobí uměle. Všichni dnešní tvůrci by se mohli učit. Film byl natočen počátkem 60. let a tak můžete krásně sledovat módu a design té doby lépe než v některých tehdejších bondovkách. Mimořádně povedené jsou také záběry na Paříž. Donenův příští a tématicky podobný film Arabeska byl také povedený, ale Šaráda je nejspíše jeho nejlepší film (a to počítám i Zpívání v dešti). Pravda, Na sever severozápadní linkou to není, je to totiž ještě lepší. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Opravdu velmi povedený mix několika žánrů, které se navzájem ( světe div se ) netlučou, ba právě zcela naopak. Přirovnal bych to k situaci, když mi kamarád barman onehdy začal míchat drink. Když tam doléval už asi 5 - tý druh raději jsem to přestal sledovat a počkal si na výsledek. Nevím, jak toho docílil, co vše tam přimíchal, ale výsledek byl FANTASTICKÝ a OSVĚŽUJÍCÍ. Stejně je tomu i v případě tohoto Donenova snímku. Šaráda je vtipná, chytrá, dostatečně napínavá, s lehkým nádechem romantiky, s brilantně napsanými dialogy a v neposlední řadě skvěle zahraná. Ať už Cary Grantem, potěší i James Coburn, či Walter Matthau jako parádní záporák a jako třešínka na dortu ( či v tomto případě oliva či limetka :o) ÚŽASNÁ, KRÁSNÁ a neméně skvěle hrající má oblíbenkyně Audrey Hepburn. Je nesmírným potěšením ji po celou dobu snímku pozorovat. p.s. už jsem se zmínil o těch mistrně napsaných dialozích....... :o) Smekám a vzdávám hold! ()

Krissty 

všechny recenze uživatele

Tohle je ta nejlepší kriminálka a nejúžasnější romantika, jakou jsem kdy viděla! Od začátku až do úplného konce jsem nevěděla, jak to doopravdy je, Cary Grant mě dokázal dokonale zmást. Je sice mnohem starší než Audrey, ale díky jeho nekonečnému charisma a častým narážkám na věkový rozdíl mezi oběma partnery mi to vůbec nevadilo, ba naopak. Těšila jsem se na každou další jejich společnou scénu. Audrey Hepburn byla jako obvykle úžasná, tohle je pro mě její nejlepší film! Všechny aspekty tohoto snímku jsou dokonale vyvážené, takže jsem jen seděla se zatajeným dechem a čekala, co přijde, kousajíc se do rtu.. A ta věta na konci: "Doufám, že budeme mít hodně synů, můžeme je pojmenovat po Tobě!" ()

Galerie (108)

Zajímavosti (26)

  • Se ziskem 6,15 milionu amerických dolarů se jednalo o šestý nejvýdělečnější film roku 1963. (ZuzaniceB)
  • Bylo odsouhlaseno, že ve sprchové scéně si Cary Grant (Peter Joshua) může ponechat oblečení vzhledem k tomu, že mu bylo téměř 60 a již neměl tak vypracovanou postavu. (Kulmon)

Související novinky

Film Sokolov

Film Sokolov

06.10.2007

Ve dnech 12. - 14. 10. proběhne v Sokolově již 7. ročník festivalu Film Sokolov. Téma letošního ročníku zní - Podraz. V rámci festivalu budete moci v sokolovském Městském domě kultury shlédnout např.… (více)

Reklama

Reklama