Příběh o lásce, která se nemůže dočkat naplnění. On je v noci vlkem, ona ve dne jestřábem. Oba jsou osudově předurčeni k tomu, aby se nikdy v lidské podobě nesešli, pokud neprolomí zlou kletbu, jež na ně byla uvržena. Strhující, akcí nabitý napínavý zážitek. (Magic Box)

Recenze (339)

Faidra

Příběh, který snad měl být půvabnou oddechovou pohádkou, ale je daleko syrovější a přesvědčivější než mnohé "historické" filmy. Opravdu pohádkově nádherná Michelle, sympatický Broderick a šarmantní Rutger Hauer - i když ten se mi pravda jako vlk líbí ještě víc. O fríském vraníku Goliášovi, který na rozdíl od Stoneova Alexandra do doby snímku patří, ani nemluvě. A už vůbec nemluvě o atmosféře, kterou můžou dnešní historické a fantasy spektákly jen tiše závidět, protože ve scéně vzájemné proměny s němě zoufalou snahou dotknout se toho druhého je mnohem víc síly než v půlhodinovém patetickém hulákání všech těch manekýnů ze solárka, kteří se courají současnými velkofilmy, kteří Hauerovu Navarrovi co do charismatu a přesvědčivosti nesahají ani k nehtům na nohou. Závidět můžu i já a proklínat osud, který mě nutí žít ve světě mikročipů a fastfoodů namísto ve světě, kde je zlo veliké a podlé, ale v boji s čistou láskou nemá šanci, a proklínat Jeho Milost biskupa, aby ho ledově pohrdavý pohled jeho neopětované lásky odeslal nejkratší cestou tam, kde je horko a kotle. A potkat ve skutečném životě ženu jako Isabeau/Michelle, tak budu nejspíš proklínat i svou heterosexualitu. Ta hudba je sice opravdu zvláštní, ale upřímně řečeno, už si to bez ní nějak neumím představit, což dokládá, že člověk si zvykne na cokoli. ()

MM_Ramone

Je tam fantasy, romantika, dobrodružstvo... Tento film obsahuje veľa prvkov, ktoré mám naozaj veľmi rád. No v tomto prípade to na mňa nikdy nedokázalo zapôsobiť. Nezdá sa mi to dosť presvedčivé, aj keď je to natočené za veľké peniaze a hlavných úloh sa zhostili skúsení herci. Príbeh nešťastnej lásky medzi záhadným rytierom Navarre a krásnou Isabeau d´Anjou ma vôbec nechytil za srdce. Navyše Rutger Hauer a Michelle Pfeiffer mi moc ku sebe nepasujú. ** ()

gudaulin

Na vrchol žánru sice Jestřábí žena nedosáhne, ale přesto jde zejména díky silnému obsazení o slušný nadprůměr. Temná středověká atmosféra a záměrně provokativní barevná stylizace, kdy se dobro halí do černé, zatímco zlo do bílé barvy, dělá z tohoto snímku zajímavý kousek. Každopádně příběh funguje a film nepůsobí nijak lacině, což ve fantazy není zdaleka pravidlem...Celkový dojem 75 %. ()

korbitch22

Dokonalost, herci, atmosféra, režie, úžasný a strhující soundtrack.Jako malej jsem to miloval a miluju stále.Když mě bylo asi tak šest, tak sem každej den otravoval maminu nebo tatíka ať to skočej půjčit do video půjčovny.Vždycky jsem chtěl jen Jestřábí ženu, Princeznu nevěstu, Batmana, Nekonečný Příběh a Predátora, ježiš...už v šesti letech jsem měl skvělej vkus.100%. ()

Martin741

Lubostna temna rozpravka od rezisera Richarda Donnera /lethal Weapon, Superman/, ktory v tom case este tocil hit za hitom. Trochu vsak snimok zostarol behom casu, a dnes uz tak nestrhne ako kedysi, ked to lezalo este na pultoch kamennych vidopozicovni. Rutger Hauer /Blade Runner/ filmu vladne, horsie je to ale s Mattom Broderickom - osobne som ho nemal rad uz vtedy, teraz ho otvorene neznasam, aj preto, ze nevie hrat. Krasna Michelle Pfeiffer to vsak zachranuje, ale prilis poznat kulisy. 60 % ()

Zajímavosti (33)

• Poté, co Filip (Matthew Broderick) odejde do stáje s Isabeau (Michelle Pfeiffer), je Navarre (Rutger Hauer) zobrazen, jak běží v lese a přitom se svléká, než se promění ve vlka. V záběru je jasně vidět jeho meč, ale poté, co se střihne zpět do stáje, má Filip meč ve stáji u sebe, ačkoli by měl být spolu s Navarrovým oblečením v lese. (Rattus Rattus)
  • Mních Imperius (Leo McKern) mal svoje sídlo na hrade Rocca Calascio, ktorý sa nachádza v abruzskom regióne, v strednom Taliansku. (corona)