Režie:
George ClooneyKamera:
Robert ElswitHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Matt Damon, Julianne Moore, Noah Jupe, Oscar Isaac, Glenn Fleshler, Gary Basaraba, Alex Hassell, Jack Conley, Tony Espinosa, Karimah Westbrook, Leith M. Burke (více)Obsahy(2)
V 50. letech je život v prosluněném středo-americkém městečku Suburbicon bezstarostný a idylický. Malebné domky s upravenými trávníky jsou dokonalým místem pro šťastné rodiny. A taková je i rodina Gardnera Lodge. Tedy alespoň navenek. Jedné noci vše změní vloupání do jejich domu. Gardnerova manželka Rose je zavražděna. Policie velmi rychle zatkne podezřelého. Ale když dojde na stanici k identifikaci, Gardner pachatele neoznačí. A možná pro to má dobrý důvod. Podezřelým z brutálního činu je totiž lichvář, který má na starost klienty, kteří své dluhy mafii neplatí včas. Gardnerovo rozhodnutí spustí řetězec podezírání, vydírání, násilí a pomsty. (Bioscop)
(více)Videa (18)
Recenze (216)
Kdyby George Clooney míň posedával s křížovkama v kavárnách, s úsměvem popíjeje Dolce Gusto, jak se mě snaží přesvědčit reklamní bannery a místo toho se zahrabal pod peřinu se scénářem a snažil se ucelit například způsob vyprávění, tak by třeba alespoň každá scéna nevypadala naprosto odtrženě od zbytku filmu a neustále se neměnila nálada od bizarní komedie po historickou obžalobu. Vedlejší postavy by tam taky třeba nebyly jen kvůli jedné scéně a nevršily by se zápletky dříve než by byly definovány charaktery. Matt Damon by třeba mohl hrát něco jiného než postavu Williama H. Macyho ve Fargu, akorát v jiném zasazení. A hlavně, hlavně by to nevypadalo jako narychlo spíchnuté umělecké přiživení na aktuálních problémech USA, které musí být hlavně co nejdříve dokončeno, aby bylo aktuální i v době uvedení do kin. Což je věc, které se bohužel asi obávat nikdo nemusel. Ale on ne, flákač kavárenskej. Tak ať mu chutná. ()
Clooneyho Suburbicon pro mě nejspíš navždy zůstane jednou z největších kinematografických záhad 21. století. Na tom filmu je totiž zdánlivě všechno správně: herci, příběh, atmosféra, hudba, a dejme tomu i jakýsi osobitý režisérův rukopis, a snaha zasadit vše věrohodně do jazzové stylizace cca 80 let minulého tisíciletí. Přesto jsem celým hodně zvolna plynoucím snímkem spíše jen tak probloumal, a v podstatě žádná z účelově napínavých či šokujících scén mnou vůbec nedokázala emocionálně pohnout. Nemůžu říct, že bych se nudil, to zdaleka ne. Jen pro mě ta naprostá absebce napětí byla asi až tak nečekanou ledovou sprchou, že jsem si kvůli této vypravěčské šedi neužil patálie Matta Damona na sto procent. Opisování od Coenů a Woodyho Allena se očividně ne vždy může vydařit... ()
Dva úhly pohledu. Trošku vlezdoprdelácká pointa, kdy zatímco rádobypočestní a ctění běloši páchají v jednom domě zločinné věci, chtějí obyvatelé rasistického Suburbiconu vypudit jejich nebohé sousedy, mírumilovné a slušné lidi, jen proto, že jsou černí. Naštěstí si malí kluci se sociální rovností hlavu nelámou, což symbolizuje závěrečná scéna, kdy si hází míčkem přes plot. To je hodně laciné. Druhý pohled je tak trochu divadelní. Děj se ubírá předvídatelnou rovinou, kdy se dějí věci podle jasného schématu. Tak jako se v divadelních dramatech nenechává nic na pokračování a postavy si během představení svůj osud najdou, tak i v Clooneyho dílku, dostal každý co si zaslouží. Líbili se mi starý auta, postava pojišťováka(Oscar Isaac), vrahouna(Glenn Fleshler ) a to je všechno. Moorovou nemám rád, ale špatná nebyla. Nelíbilo se mi všechno ostatní. Podle mě to je zbytečný film, který poukazuje na rasisimus v 50.letech jen tak letem světem a linku o podvodu/vraždě ukazuje neosobně a bez nějakého hlubšího sdělení. Trochu zajímavá je jen snaha spatlat to dohromady. ()
Idylka amerického predmestia 50.rokov. Dokonalé domy s precízne zastrihnutým trávnikom a naleštenými autíčkami na príjazdovej ceste, v ktorých žijú dokonalé rodinky v perfektnom oblečení s uhladenými účesmi. Prvých 15 minút vyzerá ozaj výborne a máte veľké očakávania - od fešnej upútavky na mesto Suburbicon cez úhľadne zoradené domčeky až po prvý cudzí element - negerskú rodinu. Nechýba čierny humor a zaujímavé postavičky, ku koncu nás čaká nárast prekvapení. George Clooney siahol po námete, ktorý ležal roky v šuplíku bratov Coenovcov, a skombinoval ho s úplne odlišným príbehom podľa skutočnej udalosti. Snímka je pomerne zábavná, zaujímavá a určite bola točená s Clooneyho najlepšími úmyslami. A divákovi zostanú po filme skvelé dojmy. Suburbicon je zvláštnou zmesou dobrých nápadov a veľmi zvláštnych rozhodnutí. ()
U Suburbiconu je zřejmý a viditelný rukopis bratří Coenů, o tom žádná. I když se povedlo parádně obsadit hlavní ženskou postavu v podání Mooreové, tak se hrubě nepovedl opak hlavní role pána. Matte Matte? Nevím co s tebou... Jseš čím dál víc k nekoukání a to nemyslím po herecké stránce, ale hlavně vizuálně. Puchneš a otíkáš. Myslím si, že nebýt jeho, mé sympatie by film dostal větší. Nicméně snaha Clooneyho se cenit musí, i když to žádný trhák nebyl... 55% ()
Galerie (49)
Zajímavosti (10)
- V závěru filmu pronásleduje hlavního hrdinu (Matt Damon) modrý VW Brouk a v něm holohlavý muž. Velice podobná scéna se objevila také ve filmu Big Lebowski (1998), který mají na svědomí také bratři Coenové. (Lukoboss)
- V čase 1:23:40, kdy strýček Mitch (Gary Basaraba) si v Nickyho pokoji sedá vedle postele a telefonuje, tak to není možné, protože v čase 1:14:10 slečna O'Roryová (Julianne Moore) vytrhla telefonní kabel ze zdi. (SniperG1)
- Film je voľne založený na incidente z roku 1957 v Levittowne, kde sa černošská rodina prisťahovala do belošského prostredia, čo viedlo k rasovo motivovanému obťažovaniu a násiliu voči rodine. (Scraffy)
Reklama