Režie:
Zack SnyderKamera:
Larry FongHrají:
Emily Browning, Abbie Cornish, Jena Malone, Vanessa Hudgens, Jamie Chung, Carla Gugino, Oscar Isaac, Jon Hamm, Scott Glenn, Gerard Plunkett, A.C. Peterson (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Babydoll je nešťastná dívka, které zemřela matka a ona musela zůstat v domácnosti se svým otčímem a mladší sestrou. Prakticky denně je bita a znásilňována. Své utrpení snáší v tichosti, dokud se otčím nepokusí znásilnit i její mladší sestru. V tom okamžiku vezme zbraň a vystřelí na něj. Kulka se však bohužel odrazí ode zdi a zasáhne její sestru ve vedlejším pokoji. Když dívka zemře, otčím zbaví Babydoll svéprávnosti a získá veškerý majetek. Babydoll je brzy po svém činu zavřena na psychiatrii ve Vermontu. Odtud se chce za každou cenu dostat ven. Má na to jen pět dní, protože pak jí bude provedena lobotomie... (TV Nova)
(více)Videa (14)
Recenze (1 734)
. Soundtrack Tyler Bates: 1. Sweet Dreams (Are Made of This) - Emily Browning [5:19] ,2. Army of Me - Bjork/Skunk Anansie [6:53] ,3. White Rabbit - Emiliana Torrini [5:07] ,4. I Want It All/We Will Rock You - Queen/Armageddon aka Geddy [5:08] ,5. Search and Destroy - Skunk Anansie [4:24] ,6. Tomorrow Never Knows - Alison Mosshart/Carla Azar [7:37] ,7. Where Is My Mind? - Yoav/Emily Browning [6:19] ,8. Asleep - Emily Browning [4:20] ,9. Love Is the Drug - Carla Gugino/Oscar Isaac [4:13] ()
Akční scény mi všechny připadaly na jedno brdo, ale o tom jsem mluvit nechtěla. Spíš o tom, že se mi absolutně hnusilo, jak se střídalo hollywoodské vítězení se zlem (čili když Amber, popř. a spol, bojovala) se scénami, které byly až otřesně kruté, špinavé a "reálné". Nedělalo mi to dobře a vzhledem k tomu, že se to takto dělo po celý film; neužila jsem si. Ale tak pro druhé pohlaví tu je spousta bab, každá jiná, třeba si tu i vyberete, na co koukat. Navíc tu ty baby nosí i zbraně: sen všech puberťáků... a ta druhá hvězdička je za soundtrack. ()
Vizuálna masturbácia, ktorá má všetko. Eset panáčikov, sekáčiky na mäso, steampunk stroje, rotačné guľomety, drakov, rytierov, vojakov, zepelliny, ninjov, striptérky ... sexice v hlavnej úlohe a šťavnatý grungovo steampunkový nádych. A to všetko pod drobnohľadom jedneho z najväčších obrazových vizionárov dnešnej doby. Platí to isté ako minulý rok u Pillgrimovi, že tu je vizuálnych nápadov na 5 Hollywoodskych sezón dopredu. Ostatné odpustené. 95% ()
Snyder má očividně rád nespolehlivé vypravěče, videohry, kabarety, léčebny a girls with guns. Materiálu na tři filmy, vše ale spatlal dohromady tak, že už to není hlavní hrdinka, komu se akutně hrozí lobotomií. Z hlediska relevantnosti dění má Sucker Punch tak 10 minut. Tři roviny filmu jsou nepromyšlené, nekoherentní, nijak nevycházejí ze základu a parazitují na něm v absolutní neochotě čehokoli se vzdát. Existence „bordelové“ a „videoherní“ nadstavby neospravedlňuje nějaký prvek v základní rovině nebo Snyderova snaha charakterizovat hrdinku pomocí její fantazie; Snyder prostě chtěl mít ve filmu jisté věci, logika jednoho konkrétního prostředí mu ale neumožnila je zapracovat, proto je šoupnul jinam bez ohledu na to, co to udělá s narativní logikou. Tři roviny navíc stojí samy o sobě, neobohacují příběh, postavy, ani sebe navzájem a vše spíš zamlžují a znejasňují (jistě dává smysl, aby Blue v bordelové rovině jakožto boss střílel prostitutky, je ale reálné, aby měl stejnou moc v rovině reality jako pouhý zřízenec? A jsou ony holky skutečně mrtvé? Upoutává Babydoll pozornost kunčaftů tanečky i v základní rovině? A ne-li, tak jaká je jejich obdoba? A jaký je vztah Babydoll a Bluea, který dává opět smysl jedině v bordelu?) Dále je logicky nemožné, aby dvě nadstavbové roviny byly fantazií hlavní hrdinky na druhou: 1. je škoda, že Snyder trochu nerozvedl, proč má malá holka potřebu snít o psychiatrické léčebně coby o kabaretním bordelu, z kterého kolegyně zachraňuje tak, že vrtí prdelí. 2. postava ukotvená v 50. letech jistě nebude sdílet fantazie dvanáctiletého geeka z 21. století. 3. objektivní věci jako mentor nebo smrt postavy nemohou být snem. Nedíváme se ergo na fantazie Babydoll, ale na Snyderovy, které mají nahradit nemožnost věrohodně zprostředkovat kouzlo Babydolliných tanečků; prostě musíme věřit, že jsou stejně "cool" jako vycizelovaný pastelový vizuál (který je, dodejme, kvůli naprosté nezranitelnosti hrdinek nudný k uzoufání). Se sterilní a fetišistickou čumilskou estetikou nelze Sucker Punch popsat jako girl power; je to ryze mužská fantazie. Smutné je, že kdyby se Snyder vykašlal na léčebnu, spolehl se jen na bordel a skutečně pracoval s hlavní hrdinkou a její fantazií, mohl to být jeho nejlepší film. ()
I když se jedná zatím o vizuálně nejlépe vypadající blockbuster roku, ve kterém se nešetří zpomalovačkami a sexy oblečky pro sexy ženy, tak přesto jsem z kina odcházel s nenaplněným očekáváním pravděpodobně kvůli tomu, že film jako celek u mě nezabodoval. Jak už jsem psal, hlavní ženské obsazení je velice hot, ale dialogy a vykreslení postav pokulhává a kvůli tomu závěrečná „bulačka“ vůbec nefunguje. Škoda, že se to bere tak vážně, ale i tak jsem zvědavý na R-kovou verzi, mé hodnocení 3 hvězdičky… ()
Galerie (188)
Photo © Warner Bros. Pictures / Clay Enos
Zajímavosti (48)
- První samuraj, který napadne Babydoll (Emily Browning), bojuje ve stylu Naginatado. Babydoll se svojí katanou používá styl Katori Shinto-ryu. (ČSFD)
- Aby film získal hodnotenie PG-13, museli tvorcovia upraviť a nakoniec odstrániť milostnú a erotickú scénu s Emily Browning (Babydoll) a Jonom Hammom (High Roller). (Greenpeacak)
- Para vychádzajúca z tiel nemŕtvych nemeckých vojakov namiesto krvi bola zvolená z dôvodu zachovania prístupnosti PG-13. (Jakub225)
Reklama