Epizody(25)

Vypadá děsivě, ale je to dobrák od kosti. Ryūji se nečekaně spřátelí s Taigou, drobnou dívenkou s ostrým jazykem a drsnými způsoby. (Netflix)

Recenze (38)

novoten

Vytěžení žánru na maximum. Romantická komedie, která umí být opravdově romantická (a tudíž i přemýšlivá, tuze dojímavá a plná velkých gest) a stejně tak moc i komediální (a tudíž i k zbláznění absurdní). Toradoru jsem po dlouhém odkládání absolvoval až čtrnáct let po jejím vzniku, kdy už byla ozvěnou minulosti, ale tím spíš jsem se do jejího bezhlavého světa okamžitě s nadšením propadl. Školní anime jsou krásným subžánrem a Ryûji s Taigou patří na jeho úplný vrchol. Nadšení, se kterým se tvůrci vrhali do všech kalendářních příležitostí v čele s Vánoci jen tak někdo nenapodobí. ()

Darik

To bylo tak úžasný, že ani nevím co napsat. Řekl bych, že je to velmi nevšední anime s obrovsky hlubokým příběhem. Snad žádné anime, co sem zatím viděl, nebylo takhle napěchováno emocemi s doprovedem úžasné hudby a tak strašně moc sympatickými postavami, že už teď je mi bez nich smutno. Zkrátka a jednoduše - úžasné anime, které můžu jen doporučit všem fandům slice of life a vlastně i těm ostatním. Jen škoda, že to má tak málo dílů - určitě bych jich snesl mnohem víc ;) 100% bez nadsázky. ()

Dragoni

" Od dávných časů jsou drak a tygr jediná stvoření, která k sobě patří. " Toradora! (とらドラ!) další středoškolské anime s výborným openingem a bláznivými hlavními hrdiny, ukazuje již už nevšedně všední milostný čtyřúhelník ve kterém není vše jak se na první pohled může zdát. 70 % ()

T2

Romantika z toho srší ako hrom, je taká fajn uletená, obohatená o drzé odfrky, či zábavné vzájomné uťahovanie, založené na dvoch rozdielnych postavičkách, v škole obávaného Takasu a "Tigrice" Aisakou, ktorá mu dáva neskutočne zabrať. Drzá zábavná jazda. /70%/ (videl na festivale Comics Salon 2009) ()

Scalpelexis

Vzhlížím k Toradoře jako jedné z těch známějších školních romantických komedií (Nemůžu si neodmyslet to nenazývat Toreadora. Kde to vůbec vzniklo?), a tak jsem považoval za obecnou otaku vědomost mít toto jako povinnost v kolonce shlédnutých. Upřímně, čekal jsem mnohem vetší dávku originality a vtipu v příběhu. Hádám, že to bude už jakousi "zajetostí" v kolejích tohoto žánru, že se neustále opakují prvky festivalů, otázka budoucího povolání, výlet k moři, valentýny a podobně. Respektuju to, co jiného bychom ve škole asi tak mohli dělat? Stále si nepřijdu nikterak přísný, když požaduji aspoň minimální dávku inovace, jiný tok osudu, hrstku nepředvídatelnosti..přičemž nic z toho se nedostavilo. Nespoutaný úvod byl zábavný, ale poté to už přesedlalo 100% na romantickou notu, frekvence vtipu opadla na úroveň deště na poušti a jen jsme byli v galerii Klišé & klišé. Záchraný kruh tomu obrazně řečeno háže ústřední dvojička, volatilní Taiga s kliďasem Ryuujim, kteří mají továrnu na šarm a charakter s intelektem jim není neznámý. I když každý ví, jak to nakonec dopadne a sem tam mě Taigino mlácení sympatické zdaleka nebylo, tak hlavně u Ryuujiho si nemůžu vzpomenout na jediný absurdní nebo neomalený prvek (narozdíl od Kushiedy nebo Kitamury). V tom je Toradora! jednoznačně nejúspěšnější, protože onen pocit, kdy to hlavnímu páru přejete, je Vám vykreslením onoho páru snadno vsugerováno, čímž jsou mnohé skřípance umně zamazány. Konec je taky jeden z těch lepších a u mě budou mít vždy povedené závěry velkou váhu. I přes mou osobní nevraživost vůči J.C. Staff studiu a s příhlédnutím, že grafická stránka má nějaký věk, tomu dám slabší 4*, jelikož mé časté nenadšení z bežných rabukome se nedostavilo. ()

Zajímavosti (3)

• První ze tří závěrečných písní „Vanilla Salt“ nazpívaly Rie Kugimiya (dabérka Taigy Aisaky), Eri Kitamura (dabérka Ami Kawashimy) a zpěvačka Yui Horie (dabérka Minori Kushiedy). Tu druhou „Orange"“opět nazpívaly Rie Kugimiya, Eri Kitamura a zpěvačka Yui Horie a tu třetí „Holy Night“ už nazpívaly pouze Rie Kugimiya a Eri Kitamura. (CarnTheNunya)
  • Název Toradora je spojením japonských slov pro tygra (tora) a draka (doragon). V jedné z prvních epizod Ruiji řekne, že jakožto drak je jediný, kdo se může tygrovi (kterým je myšlena Taiga Aisaka) vyrovnat. (cesmine)
  • První ze dvou úvodních písní „Pre-Parade“ nazpívaly Rie Kugimiya (dabérka Taigy Aisaky), Eri Kitamura (dabérka Ami Kawashimy) a zpěvačka Yui Horie (dabérka Minori Kushiedy). Tu druhou „Silky heart“ opět nazpívala zpěvačka Yui Horie, avšak tentokrát pouze ona. (CarnTheNunya)