Seriál televízie BBC, v ktorom otec Jacob, rímsko-katolícky kňaz, "exorcista", rieši rôzne mysteriózne záhady, niekedy aj proti záujmom cirkvi. (helljahve)

Recenze (9)

lennyd

Zhlédnuta 1 řada / 6 epizod. Otec Jacob (Martin Shaw) na každém kroku bojuje se zlem, v jeho nejčistší (resp. nejšpinavější) podobě. Kvůli své víře trpí nejen on, ale i všichni jeho blízcí, a Jacob sám je i v podezření svých nadřízených. Vše směřuje k finálnímu souboji dobra se zlem, a víra otce Jacoba je pomyslným jazýčkem na vahách, který rozhodne o budoucnosti ... Ač (téměř stoprocentně) přesvědčený ateista, náboženská agitka tohoto miniseríálu mi tentokrát nevadila, a minimálně k prvním čtyřem dílům se dalo přistupovat jako k docela zajímavé detektivní minisérii. Až pátý díl byl hodně o víře a náboženství, a šestý díl stoprocentně, nicméně šestý díl, a hlavně jeho závěr byl to, co mně přinutilo k hodnocení přihodit čtvrtou hvězdičku. Kladné body dostává seriál i díky hereckému obsazení - Martin Shaw je skvělý herec, ale i obsazení vedlejších rolí bylo více než skvělé (Siobhan Finneran, Shaun Dooley (škoda že jen v prvních dvou epizodách) či Rick Warden). A i když mé hodnocení je kladné, jsem si téměř jistý, že znovu už si tento seriál nepustím - přece jen toho vymítání bylo na mne až příliš.. ()

DaViD´82

Minimalistické, psychologické, neokázalé, promyšlené, o postavách, o atmosféře... Inteligentní vymítačský horror jak má být. To platí o úvodním dvojdílu; zbylé epizody (samostatné případy, ale vždy úzce spjaté s hlavní dějovou linií "střetu o Jacobovu víru a Michaelovu duši") se již nesou na trochu jiné vlně. V zásadě je z toho drama, které je stále o psychologii a postavách, méně však již o atmosféře a více o nelaciné kontroverznosti i ožehavých tématech z pohledu víry (ne nutně pouze katolické). Nic proti tomu, je to tak dobře napsané i zahrané, že to vůbec nevadí. Co naopak vadí; a bohužel zcela zásadně; je závěr. Žádný totiž není a tak ta do té doby pečlivě po bezmála šest hodin budovaná psychologie a "příslib osudových věcí příštích" přijdou zcela vniveč; vše tu po celou dobu směřujeme jen a pouze k tomu jedinému a... A ono k tomu vůbec nedojde. Možná to mělo mít druhou sérii, ale na výsledku to nic nemění - výtečná záležitost vyznívající ovšem zcela do ztracena. Zmiňovat tradičně vynikající a charismatický výkon Martina Shawa je myslím zbytečné, v tomhle ohledu je jeho obsazení sázkou na jistotu. ()

somebody.l

Miniseriál o knězovi Jacobovi, který se zabýval i vymítáním ďábla. Právě proto má docela problém s ostatními, kteří na takového věci nevěří. Jenže se kolem něj začínají dít věci, které dost připomínají konání zla. Tento seriál se zabývá tématikou církve, o boji dobra a zla a během těchto bojů jsou do toho zatáhnuti i obyčejní lidé. Objeví se tam pár krvavých scén, protože to patří k takovémuto boji a satan si opravdu nevybírá, jakým způsobem svou sílu ukáže. Ale hlavní je ta zápletka a vývoj hlavní postavy Jacoba. Protože právě on a jeho víra je v popředí. ()

helljahve

Apparitions je 6 dielny seriál televízie BBC. Výborná nadprirodzená dráma o modernom Vatikánskom exorcistovi a vyšetrovatelovi zázrakov kňazovi Jacobovi, ktorého hraje skvelý Martin Shaw. Apparitions je napínavý seriál o moci cirkvi, satanských intrigách a vojne medzi dobrom a zlom. V serialy uvidíte aj niekoľko desivejších a krvavých scén, ale tie sú dosť vzácne a nemaju prevahu nad zaujímavou zápletkou a vývojom postáv. Pre mňa je Apparitions jedným z najlepších paranormálnych horrorových seriálov vôbec. ()

JohnCZ

V prvních dvou dílech dost atmosférický vymítačský nehoror, který působí vlastně docela realisticky. Postupně se ale začne dost překombinovávat a začne z toho být evropský Supernatural (nadneseně řečeno) bez jasně daných pravidel. Poslední dva díly se už dost točí v kruhu a vyvrcholí to nemastným neslaným koncem, díky kterému celá minisérie vyšumí do ztracena. Na to, jak je to rozvážné, psychologické a co si budem, občas fakt neskutečně pomalé, by to nemuselo být tak explicitní co do nadpřirozena a ve finále jsem asi i čekal nějakou chytrou pointu, která to obrátí naruby. A ta nepřišla. Martin Shaw je výborný, hudba recyklující stále dokola jeden jediný motiv naopak neskutečně repetitivní. ()