Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický portrét polistopadové doby, kdy totalitní praktiky mocných našly živnou půdu v organizovaném zločinu a kriminálním podsvětí. Není divu, že se brzy rozpoutal boj o moc a peníze, který zcela potlačil práva jednotlivců a nebral ohledy na nic a na nikoho. Prvním mužem odsouzeným za nájemnou vraždu se stal Jiří Kajínek, obviněný z vraždy podnikatele Pernera a jeho osobního strážce Klempára. O jeho vině však i po deseti letech stále přetrvávají pochyby. Poté, co se pokusil uprchnout z věznice na Borech, se jeho případu ujímá mladá advokátka Pokorová, která žije se svým šéfem, právníkem Dočekalem, jenž Kajínka sám neúspěšně obhajoval. Pokouší se ji odradit, ona je odhodlána najít důkazy, které by jí umožnily případ znovu otevřít. Jak postupně odhaluje prorůstání zločinu do státní správy, zdá se stále pravděpodobnější, že její šance dosáhnout obnovy procesu jsou marné. Potom se však Kajínkovi podaří uprchnout z Mírova, věci dostanou nečekaný spád a Pokorová se konečně dostane na stopu tomu, co se tehdy stalo a kdo stojí v pozadí Pernerovy vraždy. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 168)

POMO 

všechny recenze uživatele

Moderný vizualizmus “roztraseného”, realistického thrilleru v českom prevedení nie je trapný, naopak funguje dobre a pomáha vyzdvihnúť zážitok z filmu, ktorý nemá príliš čo ponúknuť po obsahovej stránke. Vo chvíli keď sa konečne rozbehne, totiž skončí. To ale nie je výtka scenáristom, ale českej Policii, ktorá Kajínka tak rýchlo chytila a nedala mu priestor narobiť vonku viacej neplechy :) Herci slušní, komerčný úspech obdivuhodný. Žeby sme sa v budúcnosti od Jákla dočkali prvého naozaj dobrého českého akčného filmu? Aby si na seba zarobil, musel by disponovať divácky podobne atraktívnym námetom ako Kajínek, čo nebude ľahké... ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Dobeš asi neumí napsat film, který by nebyl NECHTĚNĚ směšný. Cením si Jákla za snahu natočit v české kotlině pořádnou žánrovku, ale roubovat reflexi prohnilého soudnictví, zkorumpované společnosti a mafiánského potahování nitek, ve které se povětšinou jenom mluví, na hollywoodskou kostru zlatých akčních časů mi přijde 1) hloupé, 2) legrační a 3) bulvárně povrchní. Což je bohužel styl, který mi přijde silně iritující a naprosto se s ním neztotožňuji. Je smutné, že se uměle dělá událost z naivního béčka, které má kvůli zisku finančních injekcí v názvu jméno nejprovařenějšího porevolučního vězně, jenž dle kaskadérských mozků střílí zásadně obouruč, na vězeňských vycházkách předvádí parkour a vzhledem k mírovské anabázi nepotřebuje cca měsíc jíst. Virtuální 3D modely paneláků, pekelné postsynchrony, Bendová ukazující už asi po milionté cecky a neschopnost vytvořit uvěřitelné dobové prostředí jsou jen hořko-sladkou (záleží na vaší bránici) třešinkou na nedopečeném dortu, jenž se snaží tvůrčí nemohoucnost obhajovat frází "inspirováno skutečnými událostmi". Pokud mám ale v ději "zlatý hattrick" a v úvodní scéně se nejen kostýmově obrazu ranných devadesátek, neměl bych mít v roce 2000 v pozadí nejnovější reklamu na O2, Sony VAIO a novácké zprávy v širokoúhlém HD. Kajínek = LOL ()

Reklama

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Bulvárna bandáž s klamným podstrkovaním impresie o "preveľkej udalosti" špekulantsky fix(l)uje konzumnetov do obligátnej pozície vyčkávania, z ktorej by si neskôr (po obnažení "dôveryhodných" indicií) mali sadnúť na zadok. No možno áno, ale len za predpokladu, že by sa pán kaskadér+kolektív vyvarovali: 1) množstvu planých nedopatrení (boľavé postsynchróny, dobová neznalosť, nemiestna lyrickosť). 2) občasnému hraniu sa na Kobru 11. 3) aplikačnému trapasu z ktorého aspoň plynie ponaučenie-"nesnaž sa odkopírovať ošarpaný (zastaralý) lesk akčných klasík, ak na to zatiaľ nemáš a ušetri tým svoje ctené meno." 4) dramaturgickým lapsusom (rozpačité poskakovanie medzi exploatáciou a naivným patosom). Istú spádovosť to má, (okrem tých záškodníckych zoomov) srdnaté nájazdy kamier tiež a Konstantin celkom sedí, ale ako ďalšia skúška odvahy na báze "true stories" neobstojí "Kajínek" o týždeň, o mesiac, ani o rok. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Petr Jákl slušně navázal na minoritní sérii českých akčních filmů, které přeci jenom po Nahotě na prodej a Cestě peklem urazily kus cesty. Nepřeháněla bych to nicméně s jakoukoli ódou na radost. Kajínek jako film vypadá dobře, funguje dobře a má smysl. Vilhelmová zvládá hlavní roli, je akceptovatelné, že většinu záběrů nese na svém hereckém výkonu. Ovšem údajný super vzhled celého filmu de facto také začíná a končí spolu s jejím trendy účesem a oblečením. Výrazným krokem zpět jsou pak role Alice Bendové a Michala Dlouhého, kteří jen kopírují své výkony ze Sametových vrahů. Nepříliš šťastně byla obsazena Horváthová - Jakubisková, to bych vyktla castingu, nikoli hercům samým. Pozitivním překvapením byl samozřejmě Vladimír Dlouhý a Václav Noid Bárta. Na výkonech Lavronenkeho a Lindy měl velký vliv výběr jejich dabérů, přičemž jejich postavy s cizími hlasy splynuly adekvátně, stejně jako tomu bylo u jejich kolegů v Bestiáři. Tam toto bylo vytýkáno, nyní se zdá, že český divák si zvykl, případně neřeší nic, co by měl vyhledávat jako záminku pro nižší hodnocení. Což je pozitivní. Uvidím, jak se Kajínek změní s časovým odstupem, jestli zapadne jako příliš drsné Bolero, které také vizuálně podepsal F. A. Brabec, nebo bude i nadále vyčnívat. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Bylo by fajn, kdyby se tvůrčí tým Kajínka napříště nesnažil přiživovat hype na "inspiraci skutečnými událostmi" a natočil nějaké nezávazné akční béčko. Jasně že v Kajínkovi je vše povrchní, zcela podrřízené efektnosti a dokonale hollywoodizované, ale - a to je snad v českém filmu úplný unikát - nepůsobí to směsně (ani když dojde na týmy Bravo a Charlie s vektorovým modelem paneláku). Nejspíš proto, že chlapci kolem Petra Jákla (slibuju, že už nikdy nebudu podceňovat svalovce s telecím výrazem) jsou dostatečně technicky naskillovaní na to, aby nebyli nuceni z audiovizuální stylizace a la Nepřítel státu ani na chvíli slevit a snažit se svou neschopnost maskovat za českou svéráznost a/nebo záměrné sebeshazování. Vlastně velice příjemné překvapení. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (44)

  • Filmový pár Křížek (Václav Bárta) a Křížková (Alice Bendová) mají na svých šíjích vytetovaná skutečná jména svého filmového partnera, Alice a Václav. Bendová si jméno nechala vytetovat několik let před začátkem natáčení, když se jí narodil syn Václav. (Fenk)
  • Práva na vysílání hned ze začátku odkoupila a stále vlastní TV Nova. (rublik05)
  • Děj filmu se odehrává v roce 2000, pro dosažení určité nadčasovosti se zde ovšem objevují i výrobky či značky, které v té době ještě neexistovaly. Jedná se například o notebooky Sony Vaio, vozidlo Hummer H2, programy sady MS Office 2007, varování o škodlivosti kouření na krabičkách cigaret, logo televizní stanice Nova, poznávací značky "9A8...", model mobilního telefonu, telefonní operátor O2 nebo 30palcový monitor v kanceláři právníka Doležala (Boguslaw Linda). (Pilda17)

Související novinky

Zemřel herec Norbert Lichý

Zemřel herec Norbert Lichý

18.01.2024

Ve věku pouhých 59 let dnes zemřel velký sympaťák, rodák z Ostravy, filmový a divadelní herec Norbert Lichý. Zprávu potvrdila jeho rodina i Divadlo Petra Bezruče, s nímž je herec celý život úzce… (více)

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

23.10.2010

Hororový guru, na kterém vyrostl Quentin Tarantino, přijíždí! Lloyd Kaufman hlavním hostem 2. ročníku Bloody Xmas festu. Lloyd Kaufman je hororová legenda. Quentin Taratino, který na Kaufmanově… (více)

Zemřel Vladimír Dlouhý

Zemřel Vladimír Dlouhý

20.06.2010

Už jako dítě se sice objevoval ve filmu a v televizi, ale po herecké profesi netoužil. Chtěl se stát stavebním inženýrem jako jeho otec. Po neúspěšném pokusu o přijetí na průmyslovku se šel učit… (více)

Reklama

Reklama