Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman. Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)
(více)Videa (46)
Recenze (3 076)
Ačkoli snímek TEMNÝ RYTÍŘ POVSTAL osobně považuji za Nolanův nejslabší, současně jej vidím jako velmi důležitý pro pochopení celé batmanovské trilogie v souvislostech Nolanova konceptuálního přistupování ke kinematografii. Jestliže totiž v ostatních filmech podřizuje náměty své poetice, v batmanovské trilogii podřídil svou poetiku námětu. V jejím závěrečném díle TEMNÝ RYTÍŘ POVSTAL přitom toto pojetí dovádí do podoby, kterou sice na jednu stranu lze - jak vysvětluji zde - označit za vnitřně rozpornou a film za strhující spíše v jeho v částech než jako celek, ale na druhou stranu jeho paradoxnost vyplývá z obdivuhodné ambicióznosti vypravěčského konceptu a zároveň nabízí nový pohled na celou trilogii coby debatu o superhrdinství. ()
,,NYNÍ JE ZLO OPĚT NA VZESTUPU Z MÍSTA, KDE JSME HO ZKOUŠELI POHŘBÍT. BATMAN SE MUSÍ VRÁTIT.“ … ,,A CO, KDYŽ UŽ NEEXISTUJE?“ … ,,MUSÍ. MUSÍ....“ /// Říkám vám na rovinu – mě ten film mohl maximálně zklamat. Neuvěřitelný CGI efekty má dneska kdejaká sračka a když vzpomenu na trojku pavouka, ještě teď mám v oku slzu. Bez nějakýho rozepisování - některý věci mě fakt štvaly (naštěstí to za ně jiný zase ,,žehlily“. Třeba ta scéna s hymnou – bych řek, že v kině bylo ticho snad i na hajzlech). Srdceryvnejch komentů k věci (i k hovnu) tu je dosytnosti, tak jen odtokám, že i dle mýho ,,Povstanutej rytíř“ dokonale stmeluje perfektní trilogii v jeden celek a že Nolan je Bůh. A zajímá mě, co si kurva počneš lide Gothamu bez Batmana? … VIDÍM KRÁSNÉ MĚSTO. MILIÓNY LIDÍ VYCHÁZEJÍCÍ Z PROPASTI. VIDÍM ŽIVOTY, ZA KTERÉ JSEM POLOŽIL TEN SVŮJ. KLIDNÉ, SPOKOJENÉ PROSPERUJÍCÍ A ŠŤASTNÉ. VIDÍM ČESTNÉ MÍSTO V JEJICH SRDCÍCH. A V SRDCÍCH JEJICH NÁSLEDOVNÍKŮ. GENERACE KONČÍ. TO ZDALEKA PŘEVYŠUJE VŠE, CO JSEM DOPOSUD KDY UDĚLAL…. Mě bude Bruce Wayne chybět. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že A. Hathaway to sekne na Bat-motorcyklu víc než netopejrovi. 2.) Vždycky mě ve filmu překvapí, když vrahem není zahradník. 3.) Ještě furt nevím, kde ten chlápek převlečenej za jeptišku bere ty nádherný hračky. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE **** NAPĚTÍ * ()
Nolan se nás za pomoci supermonumentální hudby snaží přesvědčit, že tohle je to největší žrádlo. Pro mě to je možná právě až moc nafouklé. Batmanovská mytologie mi nikdy nepřirostla úplně k srdci, takže se mnou ty zvraty zase tak moc neházely. Navíc ten Baneův cíl, připomínající francouzskou revoluci mi přišel úplně divnej a zbytečně složitej. Přesto jsem se nenudil ani chviličku. Bane má superpřetuněnej hlas a přechozím dvoum záporákům se vyrovná. Každopádně se mi moc líbila scéna, když Batman dostal přes držku. Stačilo natočit normální bitku bez hudby a najednou působil, jak unavená, slabá sračka. Nolan je šikula. Btw Alfréd zase totálně vládne. ()
[imdb: 9.0/10] | me: V majestátnom duchu predchádzajúcich dielov sa epickým a podmanivým spôsobom uzatvára trilógia dielom v ktorom je divák konfrontovaný otázkami anarchie, ekonomickej krízy a boja medzi dobrom a zlom. Precízne volené charaktery a herecké postavy umocňujú veľkosť tohoto prepracovaného filmového eposu a spôsobom iba Nolanovi vlastným uspokojujú všetky chute. Je to film, ktorý napĺňa očakávania z konca tohto obrovského príbehu štýlom odpovedajúcim batmanovskému duchu Christophera Nolana avšak spôsobom opäť epochálným a pútavým. Odhliadnúc od negatívnych detailov, ktoré sú spomínané v rôznych komentoch a názoroch je tento film predsa len výnimočným kusom (po všetkých stránkach) vyčnievajúcim nad ostatné tituly. [4 a pol *] ... I call him The Bat, and yes Mr. Wayne it does come in black. ()
Koniec ďalšej veľkej ságy, ktorú Nolan ustál so cťou. Sága v ktorej je Batman Begins expozíciou, The Dark Knight jadrom a Dark Knight Rises epilógom a aj preto nechcem jednotlivé filmy hodnotiť samostatne. Každý z nich je samozrejme iný a má svoje subjektívne kvality ale dohromady tvoria funkčný celok, v ktorom sa jeden bez druhého nezaobíde. Sklamanie z posledného dielu je na mieste snáď len z toho hľadiska, že Batman v ňom tentokrát neprekročil tieň komiksu, čo však mne osobne pri komiksovej adaptácii neprekáža. Po technickej stránke je to totiž stále výborná záležitosť, tentokrát aj dostatočne epická, emocionálna, s dobre zvolenými, písanými a zahranými charaktermi, vďaka ktorým je vlastne aj úvodný trochu dlhší rozjazd najlepšou časťou filmu. A Bane ako záporák typu "priamočiarosť a hrubá sila" nemá konkurenciu. ()
Galerie (345)
Zajímavosti (174)
- V 65. minúte, kedy Dagget (Ben Mendelsohn) komunikuje s Baneom (Tom Hardy), je Bane o skoro hlavu vyšší. V skutočnosti ale Ben Mendelsohn meria 1.8 metra, zatiaľ čo Tom Hardy meria 1.75. Z čoho jasne vyplýva, že režisér chcel pridať dôraz na to, kto je mocnejší z nich dvoch, tak postavil Toma na stolík. (stafino)
- Marion Cotillard začala natáčet dva měsíce po porodu a v posledních měsících natáčení také dojížděla do Francie na dotáčky Rust and Bone. (HellFire)
- 72 minút z celkovej dĺžky filmu bolo natočených na kamery IMAX 70mm a 35mm, čiže sa jedná o najdlhšiu minutáž natočenú na tento typ kamier do tej doby. (Marcin)
Reklama