Kimssi pyoryugi

• Jižní Korea 김씨 표류기 (více)

V dluzích se topící Kim se pokusí spáchat sebevraždu, což ho přivede do „divočiny" uprostřed velkoměsta, kde je nucen přežít jako opravdový trosečník. Tato událost změní nejen jeho život navždy. (hunty)

Recenze (272)

Jhershaw

Castaway on the Moon jsem viděl v tentýž den jako postapokalyptické Boy and his Dog a vedlo mě to ke zvláštnímu srovnání. Že ve smyslu osamocení jednotlivce, přežití a postarání se o sebe sama od úplného začátku tenhle trosečnický film většinu nelítostných postapokalyps překonává. S humorem, dojemností, korejským citem pro vizuálno (kýč) a samozřejmě s "tak trochu jinou", krásně křehkou romantikou. ()

Sobis87

Příběh o tom, jak jeden zkrachovalý Korejec musel ztroskotat na pustém ostrově hned za městem, aby objevil pravé hodnoty života a stal se z něho ten pravý muž pro traumatizovanou asociální dívku, která uvízla ve virtuálním světě, si mě získal nebývalou lehkostí a svérázným, rozmanitým humorem, který v některých momentech dokonce i umně balancuje na hranici dobrého vkusu (radostné chvilky s rukama plnýma ptačího trusu budiž důkazem). V druhé polovině filmu vstupuje do popředí dramatická rovina, která pak předvídatelně spěje ke kýženému happyendu. Z formálního hlediska mě u Kimssi Pyoryugi zaujala především kompozice a složení záběrů a celková práce s mizanscénou (barevné řešení hrdinčina pokoje, atd.). Tak či tak to je neuvěřitelná pecka a jeden z nej "feel-good" filmů za poslední dobu (jako nej "fell bad" film v rámci korejské kinematografie zase boduje Viděl jsem ďábla). ()

Frajer42

Ano, je zde kupa nelogických ptákovin, ale vzhledem k průběhu filmu je zvládnu bez mrknutí oka opomenout. Vyoko nad zemí se opět znáší ta stará známá korejská orginalita, kterou se zde rozhodně nešetří. Jistě je tohle další film, který můžu zařadit mezi filmy, kterým se povedlo mě okouzlit. Herecké duo je poměrně sympatické a překážkou nejsou ani jejich neustále se rozjíždějící oči. Ta romantika v pozadí mi byla k mému velkému údivu poměrně příjemná. Film se snaží obecenstvo oslovit celkem pěkným poselstvím, které je určitě vzhledem k době vysoce aktuální. Na plný počet to nevidím, ale o udělení 4* bych se styděl třeba jen zaváhat. ()

Zíza

Jeden je uvězněn v samotě dobrovolně, druhý nikoliv. A skrze tu samotu naleznou jeden druhého. Ale aby se opět neocitli bez druhého, musejí opustit svůj ostrov. Velmi zajímavý film, který určitě jednoho donutí se zamyslet. Čekala jsem díky plakátu komedii, ale zase tolik jsem jí nedostala. Jistě, jsou tu úsměvné chvíle, ale kvůli nim film dělán není. Lehce melancholický (ale tím zbrklejším způsobem) snímek, který ve vás může zanechat pár otázek, ale bez odpovědí. Co ale zaručeně zanechá je vlastní uspokojení z toho, že běžela. ()

Sysel_CZ

Ach jo, opět si tu někdo plete originalitu s kvalitou. Úroveň scén, kdy mozek prostě odmítá pobírat co se děje, je tu skutečně vysoko, u konce jsem měl pocit, že se koukám na nějaké bizarní X-meny (ta holka holt na toho ňoumu má osudovej čuch... a vskutku bych nechtěl vidět její fyzičku, kdyby se poslední roky víc hýbala). No prostě zase masakr. Koukalo se na to ale vcelku dobře, proto zůstanu v kladným hodnocení. Kéž by jen Korejci ale zase jednou natočili film, co dává smysl, jejda to by byl svátek. ()

• Instantní nudle, o kterých snímek z velké části je, jsou známé pod exportním názvem Chapagetti. Tento pokrm skládající se z nudlí, prášku z černých fazolí a oleje vyrábí firma Nongshim. Jedná se o druhou nejprodávanější značku nudlí v Korei. (Emo-haunter)
  • Oba hlavní hrdinové ve filmu komunikují anglicky, protože tím chtěl režisér reflektovat, že se liší od většinové společnosti, jejíž jsou součástí, která používá korejštinu. Chtěl tím docílit individuální komunikace, jazyka. (Emo-haunter)
  • Jedná se o první film, který se natáčel v Bamseomu. Natáčení bylo speciálně povoleno úřady v Soulu. (Emo-haunter)