Templář

• Česko Ironclad (více)

V Anglii 13. století bojuje skupinka templářských rytířů při ochraně hradu Rochester proti tyranskému králi Janovi. (Filmbox)

Recenze (549)

robbiee

[imdb: 6.3/10] | me: Nevýrazný historický film, ktorý pôsobí veľmi priemerne. Výber hercov (asi len s výnimkou Paul Giamattiho, ktorý je výborne nepríjemný) nebol správnym krokom. Film sa ťahá a divák stráca záujem. Nevýrazne charaktery (či už kvôli zle napísaným postavám alebo herectvom, ktoré neosloví) pôsobia nezaujímavo a tak som si k ním nevytvoril vôbec žiadne puto. Medzi kladné stránky tohoto filmu, vďaka ktorým som bol ochotný film pozerať až do samého konca patria autentickosť bojových scéna, reálnosť a upršané anglické prostredie, ktoré dodáva filmu správny charakter. Celkovo tento film však neohúri, jedine ak z historického hľadiska. Ako som už spomínal - nevýrazný PRIEMER. ()

D.Moore

Prvotřídní středověká nakládačka, kterou mi trochu pokazily jen občasné záblesky jakési televiznosti. James Purefoy po ztvárnění Solomona Kane opět potěšil, excelentní Brian Cox nebo Paul Giamatti rovněž. Z prostinké báchorky na téma „Král je zmetek, ale když ubráníme tenhle hrad, možná půjde do kopru“ se díky příjemnému scénáři dávajícímu každé postavě prostor pro to, aby se stala zapamatovatelnou, vyklubal hodně, hodně podařený příběh, jenž ani přes dvouhodinovou stopáž nenudí. Bitvy jsou neskutečně drsné (přepůlení barbarského otrapy obouručákem, například) a krví se nešetří, ovšem nic není jen pro efekt, všechno tu má svoje místo. Stejně jako ta, no, dá se říct romantická linka. Kromě režiséra patří pochvala také povedené hudbě Lorne Balfeho. Silné čtyři hvězdy.__P.S. Při scéně, kdy barbarská armáda obléhající hrad začala "něco stavět", přičemž to "něco" bylo ze dřeva, bylo to vysoké a mělo to pomoci dobývání hradu, jsem se začal smát. Ale za to mohla vzpomínka na Monty Pythony a jejich Svatý grál. ()

Malarkey

Špinavej středověk ve své nejlepší podobě. To je přesně Ironclad, který v příběhu možná nemá kdovíjakou myšlenku, ale mě osobně moc bavil. Zajímalo by mě, kolik film stál, protože u akce bylo vidět, že není taková, jaká by měla být. Každopádně byla zajímavá a i tak se na ní hodně dobře koukalo. Herci taky skvělí a nejzajímavější podle mě byl Vladimír Kulich v roli solidního záporáka. Vladimír má totiž české kořeny a je radost někoho takového v takovém filmu vidět. Na druhou stranu je pravda, že chvíli trvalo, než jsem se odvážil na tenhle film podívat. Ze začátku totiž chvíli trvá, než jsem se do filmu pořádně dostal...no a pak už to bylo jednoduché a byla tam jedna akce za druhou, což mě bavilo. Kéž by bylo víc takových filmů ze středověku. ()

Cervenak

Scenár nie je úplne márny, hoci je poskladaný zo schematických situácií a vzťahov a s prepracovávaním postáv sa veľa nenatrápil. Napriek tomu príbeh funguje a dialógy sú napísané solídne, čo je asi dôvod, prečo sa nechalo ukecať toľko známych (a dobrých) hercov. Tí film zachraňujú - hlavne Giamatti pochopil, že hrá v béčku a ide vypľuť zlodušskú dušu, tak oduševnene prehráva. Purefoyovi som toho templárskeho panica veľmi neveril, ale keď sa chopí obojručáku a začne rúbať ľudí napoly, je to fajn. Bitkám pomáha extrémna krvavosť, ale lepší strih s plynulejšou nadväznosťou záberov by teda nebol na škodu. Výprava, kostýmy, rekvizity pomerne v poriadku, ale fakt, že dánski žoldnieri hulákajú po maďarsky, ma teda rušil. Takisto sa z ich vodcu, echtovného Vikinga, nemusel na konci stať namodro počmáraný keltský furiózo. ()

darkrobyk

Středověká řezničina, která v zobrazování násilí mnohonásobně přeskočila laťku nastavenou Statečným srdcem. Pravda, umělecký rozměr, jaký do svých filmů dali např. A.Wajda, A.Tarkovskij, F.Vláčil nebo i J.Boorman, zde nenajdeme. Přesto jsem byl nadmíru spokojen. Emotivně vypjaté scény jsou střídány poklidnými, které možná někoho nudí, ale mně přišly vhod jako nádech před další explozí. Čarokrásné obrazy anglické krajiny evokují plátna starých mistrů. Některé záběry lze zastavit a zarámovat. Král Jan je patřičně nesympatický, obránci drsní až do roztrhání těla a útočníci, slepě se ženoucí ke hradbám v domnění, že k dobytí přesila jednoznačně stačí, působí možná primitivně, ale nebyli tak Vikingové chápáni? Více anglický, než americký film, což potěší. ()

Zajímavosti (18)

• Natáčení probíhalo v sychravém a deštivém počasí. James Purefoy doslova prohlásil: „Nemůžu se dočkat, až vyrazím natáčet něco na Bahamy“. (Olík)
  • Paulu Giamattimu zabralo natáčení jeho role pouhých 7 dní. (Conspi)