Reklama

Reklama

Miláček

  • Velká Británie Bel Ami (více)
Trailer 2

Paříž druhé poloviny 19. století, Francií zmítají politické i hospodářské machinace. Spekulující bankéři a makléři mohou lehce nabýt velkého jmění. Do tohoto prostředí se z vojenské služby v severní Africe vrací pohledný mladík Georges Duroy (Robert Pattinson). Na něj zde ale čeká jen chudá existence na pařížském předměstí. Tento osud jej nikterak neuspokojuje, proto s pomocí přátel a známých a s využitím vlastní obratnosti i bezohlednosti hledá cestu vzhůru po společenském žebříčku. Kariéru zahajuje jako pomocník v Pařížských novinách. Brzy se mu však naskytne obrovská příležitost, kdy mu jeho starý známý nabídne práci politického redaktora pro významný pařížský politický plátek. Díky tomu se Duroy, kterému později žádná z pařížských dam neřekne jinak než Miláček, dostává na výsluní pařížské smetánky. Brzy se kolem něj začnou točit tři vlivné ženy. Clotilde de Marelle (Christina Ricci), která se stane jeho oddanou milenkou, ho uvede do vyšší společnosti. To ovšem Miláčkovi nestačí a naváže milenecký vztah s Madeleine Forestier (Uma Thurman), která z počátku nepříliš talentovanému Duroyovi pomáhá i s psaním prvních článků do novin. Do spleti jeho intrik se postupem času zamotá i postarší manželka jeho ředitele (Kristin Scott Thomas). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (264)

togaf 

všechny recenze uživatele

Adaptace bez jakékoli režijní invence. Prostě jen převyprávění Maupassanta, ale bez jeho nadhledu a společenské kritiky. Všechny tři ženy byly výborné a ani Pattinson nebyl tak tragický. Bezcharakterního přihlouplého frajírka zvládá dobře, jen mohl častěji používat šampon, nepůsobil by pak tak slizce. ()

Payushka 

všechny recenze uživatele

Veškeré pocity a myšlenky musíme kromě dialogů odtušit i z výrazu herce. A tady bohužel Pattinson selhává a strhává s sebou tak trochu i celý snímek. V předchozích filmech mu jeho otupělý pohled a lá nerušte, právě sním pomohl. Jakožto upír získal vhodnou tajemnost, v Nezapomeň na mě pak vystihl prototyp rebela, který ale tím vším pouze skrývá citlivé srdce. Jenže tady kvůli svému stagnujícímu hereckému projevu vytváří barikádu mezi sebou a divákem. Občas je atmosféra ale natolik uvěřitelná, že i Pattinsonův zasněný pohled zničehonic vypadá adekvátně. A navíc ukáže nahé půlky, takže se nedá úplně říct, že by pro film nic neudělal. ()

Reklama

murakamigirl 

všechny recenze uživatele

Nie som určite za to, že film musí byť vždy genetickou kópiou alebo takmer dvojníkom literárnej predlohy. Lenže, sakriš, niektoré literárne predlohy si zaslúžia vyššie zaobchádzanie a skutočný rešpekt vzhľadom na svoje kultúrne dedičstvo ako iné. Miláčik sa odohráva v 2. polovici 19. storočia, kedy si moc dobre nevieme predstaviť, ako sa vtedy žilo, bavilo či ako sa získavalo uznanie, no jedno je isté, tento príbeh je nadčasovým príbehom, postavy sú nadčasovými postavami, s nadčasovými "hodnotami", navyše zachytáva (ne)pekne nestabilnú dobu, ktorá bola z hľadiska histórie perná, nielen vo Francúzsku... Táto adaptácia je koprodukčným európskym pokusom o spracovanie veľkého diela francúzskej kultúry, a to je, prosím, VŠE. Ani nestojí za reč, že verne pripomína len next new, draho obsadený, nablýskaný, vybrakovaný produkt, ktorý asi najviac utrpel výberom Roberta Pattinsona (!) ako hlavnej postavy, ktorý bohužiaľ vôbec nezvláda pohnútky a činy Georga Duroya, kto vie prečo? :-)))) Ale ani ostatné nefunguje oveľa lepšie ako Pattinsonov výkon: priveľa, priveľa, priveľa, priveľa hystérie, a súčasne nepochopených emócií, či postáv... Jediný magický element, Christinka Ricci, hrá tak skvostne, až vás to bije do očí, a od momentu zjavenia na scéne sledujeme jej, nie ten Georgov príbeh... ()

Lamiczka 

všechny recenze uživatele

Dle slavného románu Guy de Maupassanta. Netřeba se tedy rozepisovat o obsahu, postačí stručné - touha po moci a lásce, která přerostla v posedlost. Robert Pattinson v hlavní roli významně přesvědčuje, že umí zahrát i něco jiného, než je strnulý pohled napudrovaného upíra. Mnohým, zdá se, dělá velký problém překousnout tuto nezávidění hodnou hercovu životní epizodu. A tak stále srovnávají. Osobní kouzlo v něm je veliké a postupná proměna v sexuálního devianta své doby je zpracovaná velmi dobře. Na konci ho zároveň nenávidíte a na druhou stranu se vůbec nedivíte ženským hlavním představitelkám, že se nechaly zbláznit. Tím se dostávám k hrdinkám románu a vedoucím dámským rolím. Celé trio je rovnocenným partnerem a ráda přiznávám, že všechny měly moje velké sympatie od začátku do konce. Scenérie Paříže na prahu devatenáctého století je podmanivá a zvoucí k tanci a zábavě. Zdá se, že to byl hlavní motiv - pozvednout se ze dna chudoby, využít možností, které se nabídly, maximálně si všeho užít - protože žijeme jenom jednou! A nezáleží na tom, kolik zničených duší a zlomených srdcí za sebou mladý bonviván zanechá. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Převážně mimořádné herecké obsazení silně vázne na představiteli hlavní úlohy; zatímco v literární předloze jde o muže středních let, zde se nám nabízí spíš než muž eféb (teenager); kontrast mezi ním a Forestierem, Maupassantem zpodobených jako vrstevníci, je až řvoucí. Zprvu dobře rozehraný příběh ztrácí směrem k závěru dynamiku; zdá se, že byl přečerpán původní rozpočet, a tak bylo nutno šetřit. Nejenže to ovlivnilo kvalitu filmu; novela či románová povídka, za kterou je Maupassantovo dílo považováno, je zbavena v tomto filmovém provedení ploch umožňujících hlubší psychologické prokreslení postav a v závěru se pod rukama rozpadá i samotný příběh. A tak největším zážitkem zůstává plejáda skvělých hereček střední generace, zpravidla dosud obestřených nepančovaným pelem mládí. Za zvlášť zdařilou považuji kreaci Umy Thurmanové, jež potvrzuje to, co doposud - alespoň pro českého mainstreamového filmového diváka - mohla jen naznačit: že je herečkou nejen neotřelého jevu, ale i univerzálního uměleckého záběru. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (7)

  • Film je inspirovaný stejnomenou knihou francouzského spisovatele Guye de Maupassanta. (leBIGmac)
  • Veľká časť záberov sa natáčala aj v Londýne, hoci sa kulisami tvári na Paríž. Obdobie natáčania trvalo od 7. februára do 20. apríla 2010. (Arsenal83)

Související novinky

Něžný upír Edward vs. Saddám Husajn

Něžný upír Edward vs. Saddám Husajn

04.05.2012

Nutno uznat, že Robert Pattinson se docela úspěšně snaží setřást nálepku pobledlého hezouna se slabostí pro podstatně mladší pasivní holky. Nebo má prostě dobrého agenta. Po adaptacích slavných… (více)

Pattinson, Hopkins, literatura, ženy

Pattinson, Hopkins, literatura, ženy

10.11.2009

Minulý týden se shodou okolností vynořily zprávy o dvou projektech, v nichž si veterán Anthony Hopkins a žhavá hvězda současnosti Robert Pattinson zahrají slavné spisovatele. Začněme tím, který naše… (více)

Reklama

Reklama