Režie:
Dušan KleinScénář:
Václav ŠašekKamera:
Jiří MacháněHudba:
Zdeněk MaratHrají:
Eduard Cupák, Małgorzata Potocka, Petr Haničinec, Juraj Ďurdiak, Libuše Geprtová, Ivan Luťanský, Karolina Slunéčková, Josef Somr, Věra Galatíková (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tenisové kurty, kdysi symbol buržoazní dekadence, jsou stále nebezpečné - nadějná hráčka tam dokonce přijde o život! Kriminalisté rozmotávají složité předivo vztahů, které zavražděná měla k různým lidem, najmě k mondénnímu překladateli a jeho synu... Příběh sice neobsahuje žádné logické prohřešky, ale odvíjí se pomalu a bez nápadu, spadá do linie unylých, bezbarvých detektivek, jaké vznikaly v 70. letech. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (41)
Zvláštní kriminálka, ve které celkem o nic zvláštního nejde, detektiv Haničinec ani celkem nemá po čem pátrat a jen tak bezděčně zasahuje do děje. Hlavní postavou je Eduard Cupák, který většinu filmu vzpomíná na svou "milenku", která zemřela za podivných okolností při autonehodě. Pomalý, nezáživný snímek bez výraznějšího emočního zážitku. ()
Zastřené flashbacky nejdou moc naproti nějaké ucelenosti, spousta herců je předabovaných a pachatel s ponožkami od „dekadentní“ antuky se odhalí jen tak mimoděk. Možná i proto, že Haničinec, který v tu dobu už pátým rokem daboval Columba, nepochytil jeho vyšetřovatelské schopnosti a tak se mu alespoň snažil přiblížit kabátem.. Spíše než kriminálku čekejte melancholicky laděné drama o muži, kterého okolnosti donutily pustit okolí do míst, kam nikdo nesměl a vy si při tom narušování komfortní zóny stárnoucího překladatele uvědomíte, že Eduard Cupák byl v tu dobu takový český Tommy Lee Jones. P.S.: Naposledy jsem viděl při úvodních titulcích takhle kouzelnou kombinaci hudby a černobílých fotografií u Malickova Days of Heaven.. ()
Psychologické drama s kriminální zápletkou. Policisté jsou v příběhu okrajoví. Podstatnější jsou psychologicky vykreslené postavy a herecké výkony, které udrží diváckou pozornost. Jednoduše chování hlavního hrdiny (Eduard Cupák) shrnuje jeho přítel (Josef Somr): "Kdo si chce žít jako prase v žítě, musí být svině..." ()
Scénárista Václav Šašek není žádné ucho, a tak i když bych souhlasil s bezbarvostí a unylostí z "oficiálního textu distributora," psychologická linie i díky kvalitním hercům docela hodně funguje. Řeší se nadčasová osobní i rodinná dilemata, jen detektivní zápletka je ošizená, vrah se víceméně najednou zjeví (pátrání po něm divák totiž moc nesleduje) a je vymalováno. 50%. ()
V soutěži o nejnevýraznější snímek navzdory velkým jménům herců i režiséra si film vede velmi úspěšně. 1) Všichni se tváří, jakoby banality vycházející z jejich úst byly zásadní životní moudrosti. Vypadá to, že si to myslí i scenárista a režisér. 2) Za malou pozornost stojí snad jen pěkný 27letý Juraj Ďurdiak (spisovatelův syn Michal), 26letý Ivan Luťanský (mladší vyšetřovatel) a švihácký zatím ještě štíhlý 32letý Jan Kanyza. ()
Galerie (5)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (3)
- Tenisové dvorce v Praze - Motole, kde se natáčelo, patřily v v té době TJ VŠ Praha. Mládežníci z klubu jako kompars dostali 4 dni školního volna. (peplir)
- Ve scénách následujících po sobě Valenta (Eduard Cupák) nejdříve mluví s postavou Rudolfa Vodrážky jako tělocvikářem svého syna a posléze s Jarmilou (Karolína Slunéčková) jako svojí exmanželkou. Paní Slunéčková a pan Vodrážka byli v soukromí manželé. (Ganglion)
- Małgorzatu Potockou (Lucie) namluvila Marta Vančurová, Juraje Ďurdiaka (Michal) namluvil Oldřich Kaiser, Libuši Geprtovou (Marta) namluvila Libuše Švormová, Evžena Jegorova (docent Slávek Zach) namluvil Oldřich Janovský. (ilclassico)
Reklama