Když ve městě Derry ve státě Maine začnou mizet děti, musí skupina mladých chlapců a děvčat čelit svým největším obavám v boji proti zlému klaunovi jménem Pennywise, jehož vražedná a násilnická historie se táhne napříč staletími. (Vertical Entertainment)

Videa (14)

Trailer 3

Recenze (1 246)

Vynikající zážitek a zároveň se jedná o nejlepší horor od prvního Conjuringu. To je jasný už pouze z hodnocení, které si drží úžasných 81%, tedy stejně jako první Conjuring a jsou to jediné dva horory, které si v tomhle století udrželi takový Rating. TO krom úžasného hodnocení a spokojených recenzí se může chlubit vynikajícími tržbami, kde utržel perfektních 121 milionů dolarů za první víkend v Americe, což je největší otvírák hororu vůbec!! Kingová Adaptace se tedy ukázala jako velmi silnou značkou, kde potěší nejvíce Rkový rating, to je snad první Mainstreamový strašící horor, který kdy dostal Rko a dokázal nemožné, doufám, že v budoucnu se toho tvůrci budou držet a budou nám připravovat podobných hororů více. A teď k filmu: Knížku jsem nečetl, Původní TO jsem neviděl (Hanba mi!), ale o to víc jsem mohl být překvapen vývojem děje a jako neznalého diváka mě film absolutně zasáhl, rozdrtil, zmáčknul a vyplivnul!! Už ze začátku zaujmou působivé dětské herecké výkony, úžasná kamera, líbivý vizuál, solidní soundtrack, dojde i na humor, velmi potěší odkaz na Noční Můru v Elm Street a jakmile je PennyWise na Scéně, tak začíná hororová lahůdka, nejen, že jeho dialogy s dětmi jsou značně děsivé, především jeho přeměna v různé kreatury předváděla mimořádný hororový zážitek a fantazie se tvůrcům rozhodně upřít nedá. Náctileté Nány budou kvákat, že film nemá dostatek lekaček, ale film staví spíše na atmosféře, která je velmi úderná, dojde i na násilí a finále v baráku je takovéj mazec, že to chci vidět okamžitě znova. Člověk sice příliš neposkáče, nasráno v trenkách hold mít může. Za mě naprostá spokojenost. Odcházel jsem nadšený. ( Ticho v takřka plném kino sále bylo v závěru až neuvěřitelné). Jasný adept na první místo ( Sejmout TO může letos snad už jen Leatherface!95% ()

kleopatra

Zfilmovat tak tlustýho Kinga s milionem odnoží a vedlejších příběhů s hustými myšlenkovými a pocitovými zastávkami je odvaha největší a už za to si tvůrců cením. Dopadlo to líp, než jsem čekala, jen bych příběh neporcovala na děti a dospělé, protože sílu IT vidím právě v prolínání strachu dítěte a dospělého s dítětem uvnitř. ()

akisha

Knížku jsem četla třikrát a zabte mě - sledovat tuhle verzi bylo jako splnění dětského snu! Kniha je naprosto boží, jedna z nejlepších, co jsem kdy četla. A mě prostě stačilo vidět všechny ty postavy, zápletky a detaily na plátně - navíc v takto skvělém zpracování. Ano, je to retro, ale já nevím, to je předloha taky a patří to k ní. Mě osobně by převod na "moderní horor" asi dost nas*al. Ale to je fuk, zpět k filmu. Dětští herci - bezchybní. Co se dalo do filmu nacpat, se nacpalo. Nejvíc mě teda mrzela absence vyhoření Černého fleku, protože v kníže je to bezpochyby jedna z nejděsivějších kapitol, ale aspoň jakýsi odkaz se do filmu napasovat dal. Prvek hlubokého dětského přátelství a prvních lásek - dokonalý. A Pennywisem jsem byla už zcela nadšená. Bill Skarsgard zaválel na plný čáře a vůbec se mu chudákovi nedivím, že měl z téhle postavy deprese a k druhé části se ani nechtěl vrátil (naštěstí - teda spíš pro diváky - se nakonec ke druhé části taky upsal, hurá!). Panebože ale využijte tu postavu víc!!! Pennywise má teda rozhodně na víc, než jenom na cukání hlavou a bububu, nechte ho mluvit, probůh! Hororovost se dá vystihnout takto: v tomto ohledu je prostě Kingova kniha lehce zaostalá, ale Muschietti z toho vytáhl maximum, co se dalo, aniž by musel sáhnout po nějakém modernismu, který by k old-school stylu neseděl. Takže to je místy pěkně hnusné i děsivé. Mám jen trochu obavy z druhé části s dospěláky, protože kniha se prolínala a ruku na srdce - "To" se mnohem lépe zúročí právě s dětmi, ale uvidíme... Rozhodně velké nadšení a nemůžu se dočkat druhého dílu. ()

B!shop

Ale jo, mohlo to dopadnout hur. Samozrejme vtesnat takhle tlustou knihu do jednoho, respektive dvou filmu se stopazi okolo 2 hodin moc nejde, takze spousta vedlejsich pribehu a myslenek byla vypustena a bylo to obrouseny na naprostou dren, kde zustala jen vetsina tech vylozene nejzasadnejsich scen, ale film i tak drzi prekvapive docela slusne pohromade, takze clovek neznalej predlohy nebude zmatenej a clovek predlohy znalej zase nebude vylozene nasranej. Ve vysledku je film vlastne jen sled tu vice, tu mene strasidelnejch scen s par slusnejma nechutarnama, kde se krvi rozhodne nesetri, ale v dnesni dobe nekterejch fakt drsnejch hororu tohle pusobi trochu jako nejaky retro, takze nemuzu rict, ze by me neco vylozene vydesilo. Stejne tak si nemyslim, ze bylo nutny striktne film rozdelit na detskou a dospelou cast, knizka taky neni v polovine usekla, ale hezky se to prolina. Co se tyce hercu, ty jsou fajn, deti nejsou vubec otravny, ale do svejch roli skvele zapadli, rek bych, ze obzvlast Sophia Lillis pred sebou ma slibnou karieru. Co se tyce klauna, Skarsgarda tu nepoznate a ono to je vlastne jedno, takhle zmalovanej by nebyl k poznani asi nikdo, ale celkove mi jeho vzhled uplne nesedel, trosku mi prisel jak retard s veverkovskejma zubama, ale to je jen detail. Celkove jsem se bavil slusne, v ramci moznosti to dopadlo nadprumerne a celejch 130 minut dokaze film bavit, takze slusny 4*. ()

Tuxedo

Povedené dětské dobrodružství se sympatickými hrdiny a nenuceným pubertálním humorem. V téhle rovině je To nejednou velmi invenční, co se týče komponování scén, použití hudby či střihu. Bohužel je To také rutinní horor, ve kterém si tvůrci odškrtávají povinné a ne moc nápadité (spíš vypůjčené z nedávných hororových hitovek) strašeníčko, a to u každé postavy zvlášť (!), než si konečně těch sedm ustrašených o svých nočních můrách vzájemně poví. Paradoxně nejefektivnější jsou lekačky, které mi výjimečně nepřišly dělané na sílu. Opravdu ocenit musím skloubení Skarsgårdova herectví se CGI, ty přechody jsou opravdu šikovně vymyšlené i provedené. Na pravidla se tu nehraje (Jaké má Pennywise vlastně schopnosti? Může být na více místech najednou? Proč jsou všechny ostatní vraždy provedené jinak než ta úvodní, která by měla být pro pochopení pravidel klíčová?). Když k tomu navíc připočtu fakt, že se záporák ve svých choutkách drží nepochopitelně zpátky, tak se o hlavní postavy ani moc nebojíte. Ty vedlejší jsou takové lepší karikatury tyranů. Dětští herci jsou výborní, jen občas musí vyslovovat příliš uvědomělé myšlenky. Bill Skarsgård jako Pennywise má rozhodně potenciál, nepřehrává, ale zasloužil by si více prostoru a lepší zacházení. ()

Zajímavosti (113)

• Celosvětová premiéra proběhla 5. září 2017 v Los Angeles. (Varan)
  • Všichni hlavní děti, s výjimkou Richieho (Finn Wolfhard), se samostatně setkají s Pennywisem (Bill Skarsgård) ještě předtím, než vstoupí do domu na adrese Neibolt Street. Ačkoli většina těchto událostí byla pro film změněna, Eddieho (Jack Dylan Grazer) a Beverlyino (Sophia Lillis) setkání s klaunem jsou podobná jako v románu. (Delock)
  • Hoci Andymu Muschiettimu sa Sophia Lillis (Beverly Marsh) na konkurze veľmi pozdávala, svoju rolu skoro nedostala. Producenti tvrdili, že nepôsobí dostatočne dievčensky, keďže mala krátke vlasy a bola pomerne nízka (pri niektorých scénach musela stáť na škatuli od jabĺk). Rolu dostala pod podmienkou, že vo filme bude mať dlhé vlasy. (busev)