Režie:
Čchan-uk PakScénář:
Wentworth MillerKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Clint MansellHrají:
Mia Wasikowska, Matthew Goode, Nicole Kidman, Jacki Weaver, Dermot Mulroney, Alden Ehrenreich, Lucas Till, Ralph Brown, Judith Godrèche, Phyllis Somerville (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Po tragické smrti otce v den jejích osmnáctých narozenin se India Stoker (Wasikowska) seznamuje s Charliem (Goode), jejím charismatickým strýcem, o jehož existenci až dosud neměla ponětí. Když se Charlie nastěhuje k Indii a její labilní matce (Kidman), obě jsou okouzleny jeho šarmem a klidem. Brzy je ale jasné, že Charlieův příjezd nebyl náhodný, a že jeho šokující tajemství z minulosti můžou zásadně ovlivnit Indiinu budoucnost... nebo ji úplně zničit. (oficiální text distributora)
(více)Videa (18)
Recenze (568)
Představuji si, že ten chlap byl imaginární a vše ostatní bylo též imaginární. Rozhodnout se, zda si myslím, že takhle by se to nestalo, nebo si zakrývám pravdu. Když ale musí vynulovat všechno okolí, aby se jí mohl zmocnit, pravděpodobně byl vymyšlený špatně. Tudíž si můžu úlevně říct, že mi to nehrozí. A poslední otázkou je, proč tolik přemítám nad studenou a odtažitou věcí. Na základě předchozích zkušeností se mohu domnívat, že po čase na film absolutně změním názor. A doufat, že to ospravedlní moji existenci, používání vznešených slov, lásku k věcem v lese a obecné nevzrušení. (29.6.2013) --- Tak jsem se vrátila, abych stiskla mému minulému já rameno a Stokerovi zvedla hodnocení o hvězdičku. A ještě možná vysvětlím proč. Moje původní výhrady sice trvají, a totiž že Wentworth Miller bohužel ve svém umu zůstává o několik kroků za Parkem, ale cítím potřebu si povzdechnout, že díky bohu za Miu a role dívek a žen, které si vybírá. (6.5.2022) ()
Stokerovi: Neserte se do rodiny! Když na vás v maskérně malují tetování s šiframi pro útěk z vězení, máte čas přemýšlet o Hitchcockově Shadow of a Doubt a třeba i vytvoříte vagóny vlakové soupravy. Pokud však s nimi hodláte vyrazit na cestu, je třeba sehnat schopnou lokomotivu. Jedna korejské výroby, renomovaná, vyhledávaná, svébytně provokující, se našla, jenže ouha - někde během cesty se jí špatně napojené vagóny odpojily. Evidentně konstrukční chyba, ale mašinka si situaci (možná i trochu narcisisticky) nechtěla připustit a jela si to svoje až na místo určení, jako by věděla, že přihlížející jí stejně zatleskají, protože čekají jen na ni. Abyste si nemysleli, nemám jí to za zlé. Někomu se stačí kochat mašinkami, někdo chce vidět kompletní vlak, záleží samozřejmě na vkusu, či momentálním rozpoložení. Ostatně, kdyby Stallone zapřáhl Rambo: First Blood za uhlák Ki-duk Kima, dopadlo by to stejně.. Mimochodem, tagline z úvodu komentáře je velmi výstižný. Chyběla jen pověstná ruka (Thing) z Addams Family a teď nemyslím scénu ve sprše.. ()
Park Chan-wook je synonymum pro efektní, ale vyprázdněný manýrismus. Při pohledu na vystřižené scény mi bylo jasné, že celek musel velmi bojovat o to, aby to bylo stravitelnější i poněkud jinou cestou, než jsou jen přepálené nápady ve stylu rozpohybovaných manga panelů. Ale pokud vás zaujme Emo Wasikowska nebo si potřebujete odškrtnout Nicole Kidman v kolonce ona a módní režiséři (a potřebujete více, než ona a Lars von Trier), směle do toho. Pokud hledáte inspiraci pro večerní masturbaci, kupodivu i tudy cesta vést může, ovšem jen v případě, jestliže máte rádi kožené opasky. Ze srdce mi promluvil verbal. ()
Chan-wook Park atmosféru tohoto filmu natočil naprosto luxusně. Stejně tak Clint Mansell složil naprosto úžasnou muziku na piáno. Na druhou stranu mně na tomhle psycho thrilleru vadilo, že se celou hodinu neděje vůbec nic. No i když vlastně děje. Buduje se ta atmosféra. Děsně, děsně pomalu a neuvěřitelně intenzivně. Pak jak kdyby to chytlo druhý dech a rozjelo se přesně to, na co jsem celou dobu čekal a čemu jsem vlastně nevěřil, že se ve skutečnosti stane. Jenže jakmile se to rozjede, zase tak dobrý to není. Takže mi nezbývá nic jiného, než si vzpomenout na ty momenty z první hodiny, kdy režisér budoval tu psycho atmosféru, kterou pak solidně odpálil. ()
Chan-wook Park mi znovu ukázal, že jeho styl není to pravé ořechové. Herecký výkon Mii je neslaný a nemastný, Nicole Kidman je nechutná tlama, která mi ve Stokerových vůbec neseděla. Vše ze začátku vypadalo tajemně a divák je nucen přemýšlet, což je velký klad. Bohužel když se vše rozlouskne, vše jde do kytek. K závěru přijde vraždění, které ztrácelo smysl a nevěřil jsem vlastním očím, jestli pořád koukám na to samé. Možná jdu proti proudu, ale já si nemohu pomoci, už dlouho jsem neviděl tak nudnou záležitost .. 4/10 = 44% ()
Galerie (76)
Zajímavosti (12)
- V jedné scéně, kdy šerif (Ralph Brown) opouští dům, India (Mia Wasikowska) a Charlie (Matthew Goode) řeknou: "Goodbye sheriff," a vlasy Indie se během záběru změní z upravených na rozcuchané. (Mrs.Blue)
- Wentworth Miller prohlásil, že si při psaní scénáře představoval v roli Charlese Stokera herce Matthew Goodea, který nakonec stejnou postavu i ztvárnil. (Zuzyzss)
- Herec Wentworth Miller napsal scénář pod pseudonymem Ted Foulke. (Brousitch)
Reklama