Svobodná umění

• USA Liberal Arts

Třicátník Jesse se kvůli rozlučkové oslavě vrací na svou bývalou univerzitu. Setkává se tu se studentkou Zibby a netrvá dlouho, než mezi začne vznikat intenzivní pouto. (Filmbox)

Recenze (121)

LiborGondek

Drama? Ano, navíc romantické. Komedie? Ne, v žádném případě. A přesně to mi ve filmu chybělo. Byl moc vážný, řešil mnoho problémů, jak starých, tak mladých lidí. Celé to bylo provizorně zabalené do scénáře, který nudí a ne baví. Chyběl nadhled, ironie i vtip. Proto mne Svobodná umění příliš nenadchla a ne jednou jsem chtěl u filmu usnout. Což vzhledem k normální, průměrné délce kolem hodiny a půl příliš nelichotí. Jediné pozitivum filmu - Efron už nevypadá jako Bieber... 45% ()

Pavlínka9

Skvělý realistický film, který plno lidem přijde nudný, jelikož tam není žádná extra akce, není tam superúžasná zápletka a něco tomu prostě chybí. Ale opak - je to tak realistický, jak jen to jde. Jsou tam trapné scény přesně jak zažijete i ve svém životě. Podle mě tam není nic přikrášleného a proto to pro plno lidí může být nudné :) Ale já jsem si skvěle 1,5 hodiny proplouvala skvělým průměrným světem, kde člověk stejně reaguje jako 80%lidí na této planetě. A přesně tak si i myslím, že to autor měl v plánu :) Zcela chápu jak se cítí člověk v prostředí univerzity, kam se vrátí po několika letech a nemá k tomu již žádné závazky :) A ocitne se na party, kam ani neví jak se dostal :) A rolička Zaca Efrona? Nejlepší jakou kdy měl :) ()

Aljak

Kto si zväčšuje vedomosti, ten si zväčšuje aj bolesť... Taký smutno-pekný film, ktorý bol o všetkom možnom, a napokon si človek uvedomí, že vek nie je až tak úplne všetko. Ale aj o tom, že teoreticky môže mať niekto perfektný prehľad, ale prakticky je úplne mimo... No nemôžem vysloviť takú spokojnosť ako by som od filmu s týmto potenciálom očakával, obzvlášť keď prvý Radnorov film HappyThankYouMorePlease bol absolútne vynikajúci kúsok. O niečo podobné sa snažil aj tu, akurát že to až tak úplne nevyšlo. Bolo to dobré, zaujímavé, dokonca by som povedal, že na zamyslenie, ALE niečo dôležité tomu chýbalo - zvýraznenie deju a aj celého posolstva. Dialógy a zmeny charakterov postáv boli zvládnuté nadpriemerne, ale to prevedenie príbehu bolo také trochu fádne. To je celkom škoda, lebo ako som už povedal - potenciál to malo určite vyšší. ()

Spiker01

Jelikož opět už po milionté ujíždím na Himymu, nedalo mi to a konečně jsem si dohledal filmografii Joshe Radnora, jelikož pokud nepočítám jeho miniroličku v Bulšitu, tak jsem ho v žádném filmu neviděl. V době premiéry jsem koukal na nějaké interview s Radnorem, kde se snažil zdůraznit, že se jedná o jeho srdcový projekt, ale bohužel jsem na to už pozapomněl, i kvůli ne zrovna lehké dostupnosti. A hodně mě překvapilo, jak moc si můj oblíbený Ted libuje v minimalismu a pozvolna rozvíjí jednu zakázanou romanci, i za pomoci své záliby v knihomolství a já se utvrdil v tom, že už podruhé Josh hraje vlastně sám sebe a čerpá z osobních zkušeností...a proto mu ta poloha tady i v sitcomu tak hrozně sedí. Fakt jsem nečekal, jak procítěné dílo mě čeká a doufám, že ho ještě někdy v něčem uvidím...a Olsenku samozřejmě taky. ()

JohnCZ

Do určitého momentu velice příjemná dramedy s tradičně chytlavým soundtrackem a několika životními pravdami, jenže v závěru postava Joshe Radnora učiní několik podivných rozhodnutí (hraničících s pokrytectvím), která ho v mých očích dost shodila a sebrala určitou dávku sympatií, které jsem k němu po celou dobu choval a světe div se, dokázal se s ním ztotožnit. Kdo chce dějový film, tak toho Liberal Arts asi moc neohromí, ale kdo má rád podobné nezávislárny (a Elizabeth Olsen!), bude myslím spokojen. ()

• V prvních verzích filmu byla v závěrečných titulcích chyba, kdy u First Assistant Camera chybělo "S" ve slově Asssistant. (klingr)
  • V jednom z prvých záznamov v záverečných titulkoch chýba "s" - "First Assitant Camera". (Marek1991)
  • Film sa natáčal prevažne na alma mater herca Josha Radnora (Jesse Fisher) Kenyon College a v malej škole v meste Gambier v štáte Ohio, kde študovala herečka Alison Janney (Judith Fairfield). (Marek1991)