Příběh o starém skladateli s nadpozemskou představivostí, který si stále myslí, že je mladý chlapec. Ve spánku cestuje do své vzdálené minulosti, kde se jeho stařecké sny smísí s fantazií malého dítěte a hudbou. Zde započne pátrání po vzpomínkách, které jsou pro něj nejdůležitější. (dresi)

Recenze (167)

sniper18

Je to dosť dobrá hudobne ladená fantasy dráma z fínskej produkcie. Má výborný príbeh o starom skladateľovi, ktorý kvôli ťažkej chorobe upadne do kómy, pričom by sa už z nej nemal prebrať a tak jeho dcéra, s ktorou dlhodobo vôbec nevychádzali dá súhlas k jeho odpojeniu od prístrojov. Lenže on zatiaľ vo svojej mysli ako desaťročný chlapec cestuje do svojich spomienok, kde nachádza situácie, ktoré ho najviac ovplyvnili a to aj tie, ktoré mu narušili vzťah s dcérou a ona tiež zisťuje nové skutočnosti, ktoré ju nútia prehodnocovať svoje postoje. Spracovanie je celkom slušné, ale dalo sa z toho získať aj viac. Vyhľadávam filmy s podobnými tématikami, pretože ponúkajú nesmierny potenciál vo viacerých úrovniach a tvorcovia sa môžu skutočne predviesť, ale v tomto prípade to zostalo niekde v polovici cesty. Po celý čas sa na to pozerá viac než dobre a pri tejto úplne krátkej dĺžke tu nie je žiadna možnosť nudiť sa, nájde sa tu plno skvelých myšlienok a perfektných prvkov, takže viaceré scény u mňa vyvolali nadšenie, ale zároveň mnoho z nich mi prišlo takých nedotiahnutých a aj to prepojenie medzi svetom v mysli a reálnym mi neprišlo práve najideálnejšie. Takže aj keď sa mi to stále páčilo, ani na okamih som sa nedokázal zbaviť pocitu, že to mohlo byť aj výrazne lepšie. A rovnako tomu moc neprospel ani ten čiastočný muzikálový štýl, ktorý mi k zvyšku až tak dobre nesedel, ale zase nemal ani až tak moc priestoru, aby to rušilo, takže som sa cez to dokázal preniesť. Herecké obsadenie je na tom dobre, všetky výrazné postavy ma bavili a ani tie vedľajšie nie sú zlé, takže nemám problém. Réžia a technická stránka sú vydarené, skvelá vizuálna stránka, ktorej nechýbajú nápady, miestami fungovali aj emócie, takže všetko tak, ako aj má byť. A chválim aj hudbu, síce mi nesadla vždy, napríklad v časti s klaunami, ale viaceré piesne sú skvelé. Pár úprav v scenári a bolo by to na plné hodnotenie, ale aj tak som dosť spokojný, podobných filmov nie je nikdy dosť a aj tento sa mi páčil a rád si ho ešte pozriem. 78% ()

PauloZ

Velice příjemné a po dlouhé době opravdu fantasy, co dostojí svého významu, ze kterého jde cítit příběhová kreativita a osobitý rukopis na míle daleko. Přičemž se při velice dobrém vizuálním zpracování s několika vyloženými lahůdkámi nezapomělo ani na správně "imaginární", ale přesto silně poutavý příběh. Název filmu jeho pojetí vystihuje zcela přesně. Osobně patřím taky mezi ty, co Nightwish neposlouchají a rozhodně nejsem jejich fanoušek, ale musím uznat, že ta hudba je k filmu přímo skvělá a při každém zaznění melodie prudce roste atmosféra. Ať už létající scény se sněhulákem, ty mě velmi bavily, tak dojemné pasáže. Kdybych musle kritizovat, tak jen to, že muzikál to opravdu není, což mě ale vůbec nevadí, protože jsem se na to kvůli žánrovému dovětku muzikál nedíval :) Chtěl jsme fantasy a toho jsem dostal poctivě. ()

forsythia

Nejsem fanouškem Nightwish, a tak mě nemělo co zklamat. Byl to takový trošku delší hudební klip s úžasnou imaginací, a taky běda, pokud by film s takovým názvem takový nebyl! Každopádně pro mě příjemný zážitek, místy to ve mně pěkně hluboko rezonovalo, obrazy umocněné hudbou se propojily s čímsi, co odpočívalo někde na dně mého vědomí. ()

MartinezZ

Zvláštní dílko. Vizuálně a některými nápady skutečně hodně zajímavé, bohužel mi to ale ve výsledku připadalo jako hodně natažený videoklip s příběhem, než smysluplný plnohodnotný film. Hudba od Nightwish absolutně nevyužitá, až na těch pár klipů s kapelou, které spíše právě umocňovaly onen pocit "nataženého videoklipu". Trochu škoda nevyužitého potenciálu. ()

nirvanafan

Tenhle film by měl nést podtitulek "Pro fanoušky s láskou Nightwish", protože tohle je skutečně zhmotněním snu každého pravověrného fanouška finské kapely. Nightwishovská hudba byla vždy nápaditá a imaginaci podněcující, avšak teprve s tímto snímkem dostala reálné vizuální kontury. A nutno podotknout, že co se propojení vizuálních vjemů a hudebních motivů týče, těžko se v současné době najde dokonalejší dílo. Osobně mne asi nejvíce potěšilo zobrazení skladby Scaretale, která působila na mou fantazii z celého alba nejvíce a dočkala jsem se jejího ztvárnění v přesně natolik šíleném duchu, v jakém jsem si ji přála vidět. Snový příběh může někomu připadat lehce kýčovitý, ale ukažte mi nějaký muzikálový počin s komplikovaným dějem. Za mě tedy velká spokojenost a všechny hatery si uvařím a sním :) ()

Zajímavosti (17)

• Jméno dcery umírajícího skladatele je Gem (Keyanna Fielding). Jméno je přesmička akordů. Ve filmu se snaží skladatel změnit G na E moll. Jméno vzniká spojením těchto akordů. (animaxis)
  • Přes nesouhlas autora Tuomase Holopainena režisér Stobe Harju trval na tom, aby se postavy ve filmu jmenovaly podobně jako členové skupiny Nightwish. Ve filmu se tak nakonec objevili Tom (Tuomas Holopainen), Anne (Anette Olzon), Marcus (Marco Hietala), Jack (Jukka Nevalainen) a Emil (Emppu Vuorien). (Draconic)