Režie:
Vladimír MichálekScénář:
Marek EpsteinKamera:
Martin ŠtrbaHrají:
Matěj Hádek, Jiří Vyorálek, Jan Kolařík, Eva Leimbergerová, Gabriela Mikulková, Stanislav Zindulka, Eva Jurůjová, Pavel Kunert, Gabriela Štefanová (více)Obsahy(1)
Petr je posel, vlastně messenger. Je to jeden z těch mladých mužů, kteří se na svých kolech stali nedílnou součástí koloritu současných měst. Je to člověk nekonformní, který se odmítá sžívat se současnou pokřivenou společností, se všemi těmi jejími pohodlnostmi, konzumem a lží, s jejími pseudopravdami, pseudocity, pseudoláskami a pseudohodnotami. Petrova nespoutanost přináší stále větší a větší problémy. A Petr je přesně člověk, který si nikdy nepřizná, že by mohl být u konce s dechem. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (87)
Po dlouhé filmové odmlce je pro mě Posel velkým zklamáním. Nejen, že bych nejraději celého posla přejmenovala na kozla, ale zklamala jsem se v obsazení jako takovém. Matěje Hádka mám vcelku ráda, ale o něco více mám raději jeho mladšího bratra Kryštofa. Nelíbí se mi, když občas někdo přehrává rozhořčení a podobně. Jakkoliv by mohli tvůrci tvrdit, že film zapadá do kategorie psychologický, tak mě se to nějak nezdá. Muž, který se celou dobu chová jako dítě a utíká před svými problémy by se sebou měl začít něco dělat. Konec jako vystřižený z nějakého amerického dramatu, kde k smíchu chybí třeba ještě záběr na obličej herce... Za mě velmi špatný průměr. P.S. Začíná být pravidlem, že čím více se na film těším, tak je to hloupost. ()
I když je konec předvídatelný nabízí Posel pohled na dnešní svět. Zdá se mi, že český film je úspěšný, právě pokud se zaměří na současnost, byť temnou a poznamenanou. Ať už je to Rodina je základ státu nebo Kobry a užovky. Právě srovnání s posledním jmenovaným je nasnadě - dějová linka je v řadě bodů podobná, obsazení hlavního hrdiny Matějem Hádkem ... to vše vybízí k porovnání. Na rozdíl od mnohých zde mám scénáře Marka Epsteina ráda a tady na navíc v tom nevinně - scénář napsal dávno před Kobrami. Posel se mnohem víc drží hlavního hrdiny, ostatní postavy se odvíjí právě ve vztahu k němu. Tak jako si hlavní hrdina uhání ulicemi Brna, jde i režisér Michálek vlastní cestou, leckdy nevyjetou pěšinou a po schodech. A to je mi právě na filmů sympatické - je svůj. ()
,,Zloději kol" po česku? To asi ne. Tentokrát jsem neměl pocit takového toho "typického českého filmu", jaký popisuji např. u filmu Poupata, ale přesto nejsem z Posla nijak nadšen. Na Michálkovi je sympatické, že neuvízl v jedné zaběhnuté koleji. Režisér takových hitů jako Je třeba zabít Sekala nebo Babí léto by v našem malém rybníčku mohl celkem spokojeně točit variace na tyto příběhy, kdežto z Posla je cítit snaha zkusit něco jiného, překročit svůj stín. To vyšlo jen zčásti - a na vině je především scénář bůhví proč oslavovaného Marka Epsteina (co jsem slyšel, žádná z jeho novinek, tedy ani Signál ani Vrásky z lásky, není zrovna zázrak). Film se snaží cosi řešit, ale je to takové nemastné neslané, chybí zápal, chuť zkusit něco, co tu opravdu ještě nebylo. Říká se, že umělec by se měl pustit do nějakého díla teprve tehdy, pokud by umřel, kdyby tak neučinil. A to je právě problém mnoha českých filmů, Posla nevyjímaje. Kdyby nevznikl, nikomu by to nebylo líto, nikdo by to nezaznamenal a naše kinematografie by vůbec o nic nepřišla, což je samozřejmě velmi špatně. Ale abych jen nehanil - Hádek a Leimbergerová jsou senzační. ()
Zvolit si za hlavního hrdinu filmu kreténa je vždycky ošemetné a občas se tak stane, že to filmu zlomí vaz. Což je tak trochu případ Posla ... identifikovat se s Petrem je opravdu těžké a podstatně to ovlivňuje i hodnocení filmu. A na druhou stranu se dá říct, že ten ve finále není až tak špatný, protože před diváka klade právě toto dilema. Nicméně si nemyslím, že bych si Posla ještě někdy pustil - takže schíza jako blázen, kterou vyřeším neutrálními třemi hvězdičkami. ()
Lidé asi nemohou strávit film, ve kterém je hlavní hrdina antihrdinou. Ano je těžké koukat na někoho, s kým se nemůžete ztotožnit. Film není rozhodně prázdný ani nudný. Vůbec nemohu pochopit, že to někdo napíše. Ve filmu je naopak tolik vrstev v každé postavě a na rozdíl od mnoha současných filmů není předvídatelný a líbivý. Tím byl pro mě ještě zajímavější. Velké překvapení pro mě byla Mikulková, ale výkony všech herců bylo velké plus toho filmu a i díky nim jsem přehlédl určité nedorazy scénáře. ()
Reklama