Eega

• Indie Naan Ee (více)
všechny plakáty

Po tom, čo ho sok v láske chladnokrvne zavraždí, vracia sa mladík Nani späť na svet ako reinkarnácia muchy. Jeho cieľom je uskutočniť krvavú pomstu. (sochoking)

Recenze (65)

JASON_X

Není Moucha jako Moucha, na rozdíl od té Cronenbergovy je tahle indická moucha miloušská a prďácká, skvěle vypadá a je s ní sranda. Dlouhý čas jsem s tímhle filmem otálel, trochu jsem se bál, že mi animované sekvence nesednou a nebudou mě bavit, ale naopak právě kvůli nim se mi nakonec Eega tolik líbila. Nejenom že je výborně udělaná, ale je i vtipná, už dlouho jsem se u filmu takhle nenasmál. Tedy myslím normálně nenasmál, ne nenormálně, jako třeba když se u nějakého horroru řehtám vyhřezlým vnitřnostem nebo vyteklým mozkům. Ale to neznamená, že je to jen nějaká roztomilá komedie, je to totiž dost černá komedie, vždyť míchat otázky života a smrti dohromady s humorem a písničkami, na to jsou v Bollywoodu machři. 90%. T: A tak mě ještě napadlo - že by se páni Indiáni inspirovali tady? http://www.csfd.cz/film/10967-acid-house/komentare/ ()

Niktorius

Zatím nejlepší film, v němž se zabitý hrdina znovuzrodí jako moucha a bzučíce křidélky osnuje pomstu... V konceptu zachycení přeměny člověka v Mouchu tedy Rajamouli došel dál než Cronenberg a vylezl z toho zatím jeho nejzdařilejší, nejnápaditější a nejzábavnější snímek. A do Samanthy jsem se asi zamiloval. ()

verbal

Od nynějška, pokud mě zase bude ráno budit nějaká šestinohá bzučivka, raději ten srolovaný časák dvakrát obrátím v ruce, než z ní udělám krvavou šmouhu na některé z mých sněhobílých stěn. Může to být totiž podle všeho reinkarnace nějakého chudáka, kterému jsem zprznil manželku! Té kofole, co tohle spáchala, rozhodně nelze upřít talent a úžasnou fantazii. Je ovšem velká škoda, že jimi plýtvá na infantilní cigánské romanťárny, nad kterými si nejedna extrémně obézní, náruživá divačka mexických telenovel s gustem zakrouží dvěma prsty po chátrající, léty zanedbané a neholené rybě. A tak Dezider Tancoš miluje Esmeraldu Blaharovičovou. Miluje ji dokonce tak bezmezně, že se ani nesnaží ji hned pořádně ožrat a ojet na hajzlu v nádražce. Ne, místo toho vymýšlí půl filmu spoustu kýčovitých, romantických pičičovin, ze kterých musí naší drahé Otýlii ty prsty perfektně klouzat a slzy štěstí stékat po jejím vepřovém obličeji. Co gadžo nechtěl, Esmeralda se povrchně a bez lásky!!! zalíbí (cynický eufemismus pro nastříkání šlehačky do díry v narozeninovém dortu) i bezskrupuloznímu králi čorkařského impéria, říkejme mu třeba Stojka, který se rozhodne svého soka ve smočení odstranit z cesty. A učiní tak přesně ve chvíli, kdy Esmeralda podlehne Deziderovu tokání a její nohy začnou mířit do třičtvrtě na tři! No řekněte sami, není to osudově tragické, až by vám vyhrkly natrávené zbytky večeře? A jelikož Dezider patrně jebal na Višnu, převtělil se v pomstychtivou mouchu, co se snaží Stojku ubzučet xmrti a nakazit jej nějakou nepěknou chorobou ze snídaně v úplavicové latríně v daliti čtvrti. Docela by mě zajímalo, jak by to vypadalo, kdyby se reinkarnoval třeba v ptakopyska. Učitě by to bylo srdcervoucí a byla by spousta lekrace, takže doufám, že bude dvojka nebo aspoň americký rymejk s Edý Márfym. Tak, u Šivy, a co já teď s tím?? Ta úžasná fantazie a natočení na pět čuráků, obsah a poťouchlé prokládání cigánskými tanečky na úrovní bombajské žumpy. No, Lakšmí raď! Vyřeším to chalamounsky. Vrazím tam dvě s budoucí opcí na třetí, kdybych se náhodou někdy bezhlavě zamiloval do nějaké cikorky se slušivým, zářivě žlutým jebákem mezi srostlým obočím. ()

Martrix

Je to blboučký, infantilní...dokonce i na indický film, ale kdo by se za to zlobil? Chcete nadávat dětem, že dělají skopičiny? Ne. Tak nespílejte Indům, že se tak rochní v romantice, lásce, emocích...že opěvují radost a štěstí. Nezavírají oči ani před tvrdou realitou, ale chtějí diváky bavit, ne jim ji připomínat. A tady to trochu vázne. Moucha je udělaná fakt moc pěkně, ale její záškodničení mě zprvu moc nebavilo. Příběh se smrskl jen na to, že se moucha snaží překazit snahu chlípného dacana, dostat pod sebe krásnou Bindu. Až do osmdesáté minuty to byla trochu nuda. Pak přišlo pár vtipných a originálních nápadů...dejme tomu, tak dvacet minut. Závěr neurazí, nenadchne, ale viděl jsem o dost lepší bollywooďárny. Ovšem dal by se z toho sestříhat skvělý půlhodinový kraťas. Očekávání tedy nenaplněna. Slabší 3 mouchy. ()

JamesSi

Moucha (2012) je pravděpodobně nejlepší film s názvem Moucha. Ať si nějakej Cronenberg říká, co chce, na mistra z bollywoodu "SS" Rajamouliho nemá! Tohle je příběh pomsty na který jsem čekal roky. Seveřan? Batman? Ale kdeže! Pravou pomstou je Moucha! Už mlčte caparti, budu vám vyprávět skutečný příběh: Byl jednou jeden týpek jménem NANI, který miloval holku. Jenže jedna parádní podnikatelská svině se ho rozhodla odgrádlovat. A teď se reinkarnoval v mouchu - zvíře, které nedokáže ublížit - ani mouše! Jaký je tedy plán!? Vyzbrojit se s těmi nejlepšími miniaturními zbraněmi a poslat zlého podnikatele do pekelného Helu, kam patří! Zábava pro celou rodinu. Nejlepší scény: Satanistický kněz, autonehoda zaviněná muškou, upálení, zloděj, tančení sekvence s vohnňostrojem, závěrečné titulky? Je toho sakra spousta. Film, který mi dal naději, že i v Bollywoodu se dá narazit na zakopané zlato. Společně s genitálním Robotem jde o nejlepší flik z této indické oázy. ()

Zajímavosti (9)

• Film celosvětově na mnoha festivalech získal 33 cen v různých kategoriích a na dalších 25 cen byl nominován. (Terva)
  • Natáčelo se v indickém státě Andhra Pradesh ve městě Hyderabad. (Terva)