• Japonsko Ruróni Kenšin: Meidži kenkaku romantan (více)
všechny plakáty

Po skončení bošinské války se někdejší zabiják Kenšin Himura vydává na pouť Japonskem vyzbrojený mečem s obrácenou čepelí, aby se bez vraždění zastával potřebných. (Netflix)

Videa (4)

Recenze (120)

ConanVJ

Hodně povedený samurajský fantasy filmek, ve kterém jsou skvělé souboje, kdy dva bojovníci čelí desítkám protivníkům. Choreograficky je to parádní. Příběh o samurajovi, který se zapřísáhne po velké bitvě, že už nikoho nezajije, je pěkný. Postavy jak kladné, tak i záporné se mi líbili. Jediný, co bych filmu vytknul byla hudební stránka. Radši bych slyšel něco víc klasickýho a melodičtějšího, než ve filmu je. Předlohu filmu jsem sice neviděl, ale filmek se mi líbil hodně. Za mě 80% :) ()

warrenur

Tento film je pre mna sklamanim. Dufal som, ze bude aspon takym milym prekvapenim, akym bol Azumi v 2003-tom. Postradam tu nejaky pocit pribehu, ci poslania hlavneho hrdinu, v tomto pripade mladeho sermiara. Opat typicky japonske, mladucke deticky v peknych farbickovych kostymoch, ktore maju dostatok casu popri teatralnych pozach v "zapale" boja a strojenej dolezitosti zastavit sa a a vyslovit nejaku heroicku hlasku, ci vystruhavat nejaky podareny ksichtik. Taktiez vedlajsi zaporaci su smiesny. Pribeh samotny je taktiez odsunuty niekam "do prec". Z traileru som dufal v nejaku fakt vypiplanu choreografiu bojov, avsak okrem toho zaverecneho ma nicim nezaujali. Vzdy slo o machanie kusom plechu v postojoch, ktore so sermom nemaju nic spolocne. Zasluzenu hviezdu za hlavneho zaporaka a jeho par pouzitych vychytaviek v zaverecnom suboji. Skoda, ze to cele nebolo ponate vo vaznejsom duchu, bez smiesnych postav a naivnych dialogov s dorazom na kvalitu subojov (aspon na urovni toho na konci). Mam dat slabe dojhviezdie, tak to radsej silnu hviezdu za zaverecny suboj a charakter bojovnika s konktaktnymi sosovkami. Pouzitie hypnozy sice udajne patrilo do umenia "hasisinov" avsak jej naivne pouzitie v tomto filme to zabilo. ()

Genryuusai

Dávám 5*, ale je to jen tak tak. Vlastně to hodnotím tak vysoko, protože je to nejlepší live action anime předělávka, kterou jsem kdy viděl. Casting postav i choreografie akcí překonaly moje očekávání. Zvlášť u akce potěší, že si sice zachovává Kenshinovský ráz, ale zároveň je upravená pro live action a nevyznívá nějak křečovitě. Problém ale nastává u příběhu. Drobné změny byly pro film nutné, tvůrci také chtěli zakomponovat co nejvíc postav, to je ok a pochopitelné. Saito Hajime dostal novou roli, protože film sází na sequely, kde už by měl být divákům známý. To mi přišlo taky ok, i když scény s ním díky tomu byly uspěchané a víceméně bez náboje. Proč ale zakomponovávat tolik různých příběhů a záporáků do jednoho filmu? Jinei nebo Kanryu by stačil sám a ten druhý byl prostě v příběhu úplně navíc. Takhle to skoro připomínalo komiksové faily typu Batman a Robin. Pro diváka se děj stával překombinovaným a pochybuju, že by si takhle mohl získat někoho, kdo nezná předlohu. Já ji ale znám a proto jsem si film celkem užil. ()

Dont

Dosti nekonzistentní, skvělé momenty se střídaly s pasážemi o dvě třídy horšími. Chápu, že se tvůrci drželi předlohy, ale toho sadistického „Okamuru“ bych z toho vystříhal. Nic proti podnikání, ani proti nástupu éry Meidži a japonské průmyslové revoluci, ale mě prostě tahle linie kazila dojem z jinak zajímavě zpracovaného samurajského příběhu. ()

cukorek

Znova ožila kovaná oceľ a jej lesk je ako zrkadlo v ktorom protivník vidí svoju vystrašenú tvár. Bývalí zabijak povstáva z popola ako bájny phoenix a aj keď, už nezabíja jeho boj je skutočne presvedčivý. Dalo by sa povedať, že príbeh spadá do klasickej a nie raz opakovanej predlohy o hrdinovi, ktorý nepozná premožiteľa a zaslúžene dosiahne vytúžený cieľ. Aj keď týmto nikoho neohúri, skrýva v sebe iné "tajuplné oriešky". Najviac zaujímavou vlastnosťou je skvelá kamera so správnym miestom, ktorá pár krát ozaj podáva senzačné zábery a v istých momentoch zapojenie sláčikového ozvučenia, vytvára harmóniu, ktorú môžme nájsť v tých najlepších filmoch. Aj keď súbojov je trocha pomenej prichádzajú v skvelom a rozumnom usporiadaní až kým nepríde konečný, nekompromisný boj. Boj o všetko a so všetkým, čo v takýchto chvíľach má prísť. Čo, ale robí filmu hanbu je komediálny a nepodarený obchodník s topánkami na vyvýšenej podrážke, ktorý uberá na vážnosti vznešeného samurajského príbehu. Jeho postava a scény v ktorých sa objavuje sú kvalitou úplne kdesi inde, kdesi mimo "hracieho poľa" akýmsi autom tohto filmu. Japonci sú v podobných filmoch ozaj zdatný producenti a tento s menšími nedostatkami hodnotím na 70%. ()

• Scéna počas bitky v kuchyni, kde Sanosuke Sagara (Munetaka Aoki) podáva víno, je výsledok improvizácie. (ywo666)
  • Herci pri bojových scénach nepoužívali kaskadérov ani CGI. Preto museli podstúpiť tvrdú prípravu pred filmom a natáčanie súbojov zabralo veľa času. (ywo666)
  • Predstaviteľ hlavného hrdinu, Takeru Satô, sa musel učiť šermiarskemu umeniu od základov, pretože s tým dovtedy nemal skúsenosti. Napriek tomu, že je držiteľom čierneho pásu. (ywo666)