Reklama

Reklama

Newsroom

(seriál)
  • USA The Newsroom (více)
Trailer 6
USA, (2012–2014), 23 h 47 min (Minutáž: 47–72 min)

Tvůrci:

Aaron Sorkin

Hrají:

Jeff Daniels, Emily Mortimer, John Gallagher Jr., Alison Pill, Thomas Sadoski, Dev Patel, Thomas Matthews, Olivia Munn, Sam Waterston, Chris Chalk (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(3) / Epizody(25)

Obsahy(1)

HBO uvádí nový dramatický seriál, jehož autorem je Aaron Sorkin (Sociální síť). Inteligentní, aktuální, vtipný a zábavný Newsroom nahlíží do zákulisí fiktivní zpravodajské televizní stanice ACN Network. Soustřeďuje pozornost na život před i za kamerou jejího sarkastického moderátora (Jeff Daniels), nové vedoucí produkce (Emily Mortimerová), ostatních zaměstnanců (John Gallagher Jr., Alison Pillová, Thomas Sadoski, Olivia Munnová, Dev Patel,...) a jejich šéfa (Sam Waterston). Zvládnutím hektického prvního společného dne, který vyvrcholí horkou zprávou o výbuchu vrtné plošiny BP v Mexickém zálivu, se tento tým vydává na upřímně míněnou donkichotskou misi - chtějí dělat dobré zpravodajství navzdory všem firemním, obchodním i svým vlastním potížím.

HBO uvádí devět zbrusu nových dílů nadšeně přijatého seriálu Aarona Sorkina. Inteligentní, aktuální, chytře provokativní a zábavné drama Newsroom nahlíží do zákulisí úspěšného zpravodajského pořadu fiktivní kabelové televize Atlantis Cable News (ACN). Zaměřuje se na život před i za kamerou, hlavními postavami jsou jízlivý moderátor (Jeff Daniels), výkonná produkční (Emily Mortimerová), zaměstnanci redakce (John Gallagher, Jr., Alison Pillová, Thomas Sadoski, Olivia Munnová, Dev Patel a další), šéf zpravodajství (Sam Waterston) a generální ředitelka mateřské společnosti (Jane Fondová). Druhá řada seriálu se odehrává pět dní před volbami 2012 a připomene četné události z let 2011 a 2012. Jedna z hlavních dějových linií se zaobírá žalobou na protiprávní propuštění podanou zaměstnancem, který údajně zfalšoval zprávu o podezřelém útoku amerického bezpilotního letadla. Zatímco vycházejí najevo důvody a důsledky procesu, tým Newsroomu pokračuje ve své donkichotské misi - ve snaze dělat poctivé zprávy navzdory korporátním a ekonomickým problémům i jejich propleteným osobním vztahům. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (73)

Trailer 6

Recenze (290)

ladynka 

všechny recenze uživatele

Zjevnou slabinou Newsroomu je dle mého patetismus a přehnaný patriotismus (ve smyslu neustálého omýlání a připomínání, což nechápu, neboli pokud to tak cítí většina, proč jim to neustále servírovat). Z toho ovšem vychází základní koncepce seriálu - o stanici a týmu, který se rozhodne dělat zprávy zajímavě a nikoli povrchně. Takže si začnou diváky vychovávat, aby nad jejich pořadem a vůbec zpravami, jež se dozvídají, přemýšleli (a tyk probouzet onen patriotismus).__Velkou předností je zde komplexní příběh s neustálým vývojem událostí a postav. Jednotlivé charaktery jsou ovšem problematičtější proto, že navenek působí homogenně, jakoby odlité z jedné formy. Vesměs jsou všichni profesionálně schopní, chytří a sociálně nepoužitelní. Drobné rozdíly tvoří jejich osobní peripetie. Tady je Newsroom vyjímečný v tom, jak např. dokáže transformovat protivnou postavu v sympatickou (Don) nebo sympatickou proměnit v mrchu a poté v oběť (Maggie). __Newsroom jsem si hodně oblíbila díky výborným zpravodajským příběhům s vynikajícími dialogy, ale nejvíc si mě získal sympatickými osobními mikropříběhy. Oblíbenci - Jim Harper, Sloan Sabbith. ()

MoiJe 

všechny recenze uživatele

Videné už opakovane. Pri prvom sledovaní ma občas vytrhávala neznalosť amerických politických reálií, ori ďalších už som si seriál vyložene len vychutnávala. Odporúčam, okrem drám okolo diania sú najlepšie tie rýchlo hovorené výmeny názorov ilustrujúce wit postáv, to vďaka nim si seriál rada pripomínam. ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Zcela neúplné a neobjektivní hodnocení po prvním díle dokoukaném o půl jedné v noci: Dobro dobro. Ale. S Američany mám pořád jeden stěžejní problém. Ano, jsou už schopni jisté sebereflexe podle statistických kritérií, takže v úvodním monologu přiznáme, že Amerika neni nejlepší země. Ale. Z dalšího plyne, že je naší zásadní povinností před celým lidstvem jí na první místo vrátit. Ne udělat dobrou zemi pro lidi, ale mít pocit, že jsme nejlepší. Jak a čím to chtějí měřit a koho se na to zeptají, to je mi záhadou. Pokud bychom se bavili o nejlepším jako o tom, kdo je za nejlepšího odhlasovanej, pak jsem stoprocentně přesvědčenej, že nikdy v lidskejch dějinách, přesněji nikdy v dějinách US, nebyla situace, kdy by většina světový populace odhlasovala, že USA je nejlepší země na světě. Dalo by se samozřejmě mluvit o statistickejch ukazatelích, který můžou zemi činit nejlepší, ale co vlastně má zemi nejlepší dělat? Jakej ukazatel, nebo nějakej jejich soubor? Třeba pro mě bude vždycky nejlepší žít doma, kde jsou lidi mluvící stejným jazykem, myslí podobně, mají podobnej smysl pro humor. A to naprosto bez ohledu na politickej systém, protože ty statistický ukazatele nejlepší zemi pro člověka nedělají. Zajímavý je, že podobná otázka padne ve filmu Thank You for Smoking, kde si s ní Eckhart poradí mnohem elegantněji. Edit: Tak, měl bych sympatie pro rytí do ultrakonzervativců, "amerického talibanu", pro snahu ukázat, jak by měly zprávy vypadat. Vážně bych pro to měl sympatie. A teď přijde to kdyby. Kdyby mě seriál nepřivedl na myšlenku, že chovat se ženský v reálu tak jako v sereálu, asi bych porušil své životní předsevzetí žádnou ženu neuhodit. A co se chlapů týče, ti by potřebovali nakopat za to, jak sebou nechaj vorat, jak si nechaj rejt do vlastního života. Ano, i přes své ušlechtilé cíle seriál sklouzává do nechutných rovin klasické vztahovky ten-s-tou, ten-milující-jinou atd. K čemu ušlechtilé cíle, když bych to všechno vyházel, nakopal a seřval. ()

Mgb21 

všechny recenze uživatele

1. série - Náhodou jsem chytnul první díl na HBO a po pár minutách bylo jasno. Skvěle napsané postavy a velmi dynamické tempo vám nedovolí ani na chvilku polevit ze sledování. První série je opravdu povedené a jen upevňuje pozici HBO jako lídra v dramatických seriálech. Jediná věc co znemožňuje plný počet je milostná linie mezi Jimem a Maggie. Tyhle scenáristicky komplikovaný lásky přímo nesnáším. Už se těším na další sezonu ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Skvěle rozvrstvené postavy a brilantní dialogy jsou základem k úspěchu v seriálu založeném na síle slova. Postavy sypou z rukávu moudra i sarkastické vtípky jak na běžícím páse - není díl, který by nedokázal vybídnout k zamyšlení i pobavit zároveň. Charaktery stále zůstávají lidské a stejně jako se věnují velkým věcem ve zpravodajských službách, jsou zde v rozumné míře rozebírány i jejich osobní vztahy. Co katapultuje Newsroom až na samou špičku televizní tvorby je jakýsi morální imperativ a vyobrazení boje za správnou věc. Postavy řeší různá etická dilemata, v prostředí vysoké politiky se bez politického zaujetí vyjadřují k tomu, co je morální, hovoří o ideálech a bojují za jejich dosažení. Překračování klacků jim hozených pod nohy z nich pak přirozeným způsobem dělá hrdiny a to aniž by to působilo jakkoli podbízivě, či lacině. Výsledkem je nefalšované umělecké dílo. Nebojím se prohlásit, že to, co znamená The Wire pro policejní složky, znamená Newsroom pro zpravodajské služby. 10/10 ()

Galerie (255)

Zajímavosti (8)

  • Po natočení druhé epizody druhé série si Aaron Sorkin uvědomil, že způsob, jakým se děj v těchto epizodách vyvíjel, by později působil problémy, a tak se tyto epizody se natáčely znovu. To je důvod, proč má druhá série o epizodu méně než série první. (Coleator)
  • Text, který si moderátor Will McAvoy (Jeff Daniels) pobrukuje v 1. epizodě 2. série s názvem "First Thing We Do, Let's Kill All The Lawyers", je z písně "Friday" od zpěvačky Rebeccy Black. (maseer2)
  • Okrem postavy Chrisa Chalkiho, ktorá sa volá Gary Cooper, nesú mená amerických hercov 20. storočia aj postavy Thomasa Sadoskiho (Don Keefer) a Johna Gallaghera Jr. (Jim Harper). (-Knight-)

Související novinky

Aaron Sorkin chystá režijní debut

Aaron Sorkin chystá režijní debut

09.05.2016

Jen těžko byste v Hollywoodu hledali výraznějšího scenáristu, než je Aaron Sorkin. Autor Západního křídla a Newsroomu napsal i Moneyball nebo Stevea Jobse, hlavně má ale doma Oscara za Social Network… (více)

Breaking Bad, Fincher a Soderbergh ovládli Emmy

Breaking Bad, Fincher a Soderbergh ovládli Emmy

24.09.2013

65. ročník udělování cen Emmy, o nichž rozhodují členové The Academy of Television Arts and Sciences, nepřineslo žádné velké překvapení. Cenu za nejlepší dramatický seriál si konečně (a zaslouženě)… (více)

Reklama

Reklama