Reklama

Reklama

Obsahy(1)

František Jech, lupič odborně vyškolený v Americe, nemá pro organizování loupežných akcí potřebnou míru fantazie. Vladimíru Hudcovi, autoru detektivních románu a scénářů, naopak vyčítají jeho kritici, že jeho zápletky jsou nepravděpodobné. Jech po přečtení Hudcových knih je přesvědčen, že spisovatel je ten pravý muž, který jemu a jeho spolupracovníkům může pomoci. Spisovatele navštíví a ten mu v nezávazném rozhovoru o detektivních zápletkách v literatuře poskytne nevědomky návod na krádež vzácné kostelní sochy. Bezmocný Hudec pak pozoruje jak se jeho fantazie stává realitou a chce všechno oznámit Bezpečnosti. Ale Jech dobře zaplatil, a navíc velkou chválou uspokojil Hudcovu ješitnost. Také další loupež podle Hudcova receptu je úspěšná. S finančním výsledkem je nejvíc spokojená Hudcova žena. Hudec se pokusí naznačit všechno příteli Klikarovi, kriminalistovi, který případ vyšetřuje. Ten se mu ale vysměje. Hudec proto napíše televizní hru, kde popíše seznámení s Jechem i průběh všech loupeží. Diváci však přijmou jeho hru jako komedii. Tehdy Hudec převezme velení v gangu a naplánuje uloupení módních modelů. Šéfem ale není dlouho, vedení se zmocní jeho žena, která se inspiruje starším Hudcovým námětem na vyloupení Národní banky s pomocí tanku během fingovaného natáčení filmu z pražské Květnové revoluce. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (85)

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československá komedie o nadaném spisovateli detektivních románů Vladimíru Hudcovi, jehož literární tvorba slouží jako předloha či popis postupu ke kriminální činnosti skupiny zločinců v čele s Františkem Jechem, zkušeným podvodníkem. Velmi zajímavý námět je postupně rozvíjen a stejně stoupající tendenci mají i herecké výkony, dle mého podal J. Sovák v roli spisovatele Hudce jeden ze svých nejlepších výkonů. S radostí lze sledovat jeho proměnu od uvědomělého občana kategoricky odmítajícího jakoukoli spolupráci se zločinci až po nadšené a iniciativní převzetí vedoucí úlohy celého gangu. Taktéž jeho dialogy s Č. Řandou, neustále lákajícím na tučné nelegální výdělky vzešlé z Hudcova literárního talentu spojeného s neobvyklou fantazií a pochopitelně rozhovory s jeho manželkou J. Bohdalovou patřily k nejzábavnějším momentům snímku. Nejvýraznějšího člena skupiny podvodníků pod Řandovým velení ztvárnil výřečný V. Menšík, v méně významných rolích jeho kolegů se objevili O. Šimánek, M. Musil a J. Cmíral. Postavu policejního komisaře Grygara, Hudcova dobrého známého si zahrál J. Němeček a v malé roli extravagantního módního návrháře se objevil i M. Kopecký. Fričova pozoruhodná komedie s netradičním námětem má většinu času nadstandartní parametry, avšak závěr mi přivodil trpké zklamání. Ukončení povedené komedie nebylo totiž scénaristicky dobře zvládnuto, nebo přesněji řečeno nebyl jsem s ním spokojen. Přesto nejen kvůli hereckém výkonu mistra J. Sováka hodnotím tuto komedii a předposlední filmový počin režisérského nestora jako nadprůměrnou. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Frič patřil k velkým hvězdám naší kinematografie a nebylo pro něj proto obtížné angažovat ty nejpopurárnější a nejlepší herce své doby. Jakkoli scénář je slušný (přinejmenším z pohledu současné české produkce), to, co vyzdvihuje Přísně tajné premiéry do nadprůměru, je právě herecké obsazení a odvedené herecké výkony. Za Sováka a Bohdalovou + závěrečný nápad s tankem musím dát čtvrtou hvězdičku. Celkový dojem 70 %. ()

Reklama

Adam Bernau odpad!

všechny recenze uživatele

Nevím, čím si tento anachronický zmetek zasluhuje stejné hodnocení jako Hoblova Ztracená tvář. Nevím, jak přišel Bart na to, že "režisér Frič se dokázal postupně vyrovnávat s trendy v historii našeho filmu". Podle mne mohou být Přísně tajné premiéry zajímavé především pro české filmové studenty jako nejkatastrofálnější možná varianta spojení v prvorepublikově-protektorátní tvorbě uvízlého režiséra společenských komedií a dramat se socialistickým standardem (herecky zde ztělesněným Sovákem s Bohdalovou a Řandou). Výsledné cosi, co snad mělo být moralistní crazykomedií, je nicneříkající nefunkční paskvil, slabý právě tak, jako je slabá televizní hra hlavního hrdiny, jejíž hlavní hrdina napsal televizní hru atd. On i ten název (dost strašný) by mohl rezonovat pouze v době, která je zvyklá prožívat "premiéry" (samozřejmě veřejné) jako společenské události. Z hlediska názvu není snad bezúčelné, že šíleně zrychlený závěr vrcholí unikátní módní přehlídkou a končí fingovaným filmováním. Za zmínku stojí, že jde o jeden z filmů, v nichž dostal menší štěk Ladislav "Černý Petr" Jakim. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Jako komedie to rozhodně není špatné. Akorát z mého pohledu s trošku naivním celkovým námětem a scénářem. Že by v Americe odborně proškolený lupič neměl žádnou fantazii na organizaci zločinů? Že by policisté byli opravdu tak hloupí, jak jsou ve filmu ukázání. Ale když se člověk dokáže oprostit od těch a dalších drobných nelogičností, může si tenhle film docela dobře užít. Zvláště, když je obsazen tolika skvělými herci (Sovák, Bohdalová, Menšík, Řanda). A režie Martina Friče je takový milý bonus navíc. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Líbilo by se mi, kdyby se postava Jiřího Sováka ještě více vzpouzela, o tom, k čemu její nápady slouží, neměla od samého počátku ponětí a alespoň chvíli byla mistrným zločineckým mozkem nevědomky. I přes tuto výhradu jsou ale Přísně tajné premiéry více než dobrou, perfektně zrežírovanou komedií se spolehlivým obsazením (Čestmír Řanda přímo neskutečně válí). Pokud by bratři Coenovi chtěli natočit remake jednoho našeho filmu, měl by to být nejspíše tento. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (5)

  • Zhruba v čase 01:13:00 se v záběru objeví historická Pacoldova vápenka v pražské Velké Chuchli. (rakovnik)
  • Točeno také v Karlových Varech. (M.B)
  • Film vznikl podle rozhlasové hry Viléma Hejla „Sebrané zločiny Vladimíra Hudce“ (1966). (Přemek)

Reklama

Reklama