Režie:
Lucio FulciKamera:
Sergio SalvatiHudba:
Fabio FrizziHrají:
Catriona MacColl, David Warbeck, Cinzia Monreale, Antoine Saint-John, Al Cliver, Lucio Fulci, Dardano Sacchetti, Roberto Dell'Acqua, Gilberto Galimberti (více)Obsahy(1)
Luisiana 1927: jedné noci přijíždí do zdejšího hotelu skupina mužů a z pokoje č. 36 vyvlečou násilím muže, který je podezřelý z provozování černé magie. Zavlečou ho do sklepení hotelu a tam brutálně ukřižují. Svým činem však způsobí otevření jedné ze sedmi bran pekla, o které se píše v magické knize Eibon. Luisiana 1981: do opuštěného starého hotelu přijíždí mladá žena, která zde hodlá začít nový život. Brzo však zjišťuje, že s hotelem není něco v pořádku... (caligari)
(více)Videa (1)
Recenze (154)
Nie som žiadnym veľkým fanúšikom talianskej hororovej kinematografie. Samozrejme poznám mená, ako Fulci, Bava alebo Argento, viem, čo je to giallo a milujem PHENOMENU, každopádne fanúšik nie som. BEYOND (známy pod viacerými alternatívnymi názvami ma ako dieťa minul. To vysvetľuje absenciu „nostalgického čara“, akým sa oháňajú niektorí diváci, ktorí tento šialený krvák videli ako malí a dávajú mu preto 100%. Napriek tomu, že som sa k snímke dostal až ako dospelý, atmosféra je poriadna. Najskôr sparný južanský vidiek s močiarmi a tajomnými opustenými obrovskými domami s vlhkými pivnicami, potom noc, počas ktorej ožívajú zombíci a zásobník v revolveri sa zázračne nabíja. Bavili ma dokonca aj herci (najmä ten, čo sa podobal na Jacka Nicholsona), čo je u talianskych hororov takmer zázrak. Gore je fascinujúco hnusné (to je pochvala) a úplne záverečná scéna je až... hm... filozofická? P.S. Samozrejme, skoro v žiadnom talianskom horore nemôže chýbať scéna, v ktorej domáci miláčik zožerie svojho majiteľa. Viac na mojom ex-blogu: http://ivokucera.blog.sme.sk/c/151929/E-tu-vivrai-nel-terrore-Laldil224-The-Beyond-80.html ()
:D A toto bolo čo? Ževraj hororová klasika :D ved to nemalo hlavu ani pätu. Začalo to slubne. Skvelá atmosféra, dej sa pekne rozbehol, ale potom sa to pokazilo a ostalo to tak až do konca. Okrem pekných trikov a masiek mi film nič nedal. Chválim jedine záverečnú scénu. K tomu aby som film ohodnotil nejakou velkou známkou mi slávne meno režiséra nestačí. Never Again! ()
Takže máme tu strašidelný dom, sexy ženu, ktorú treba ochraňovať, starú knihu, ktorá je kľúčom k mytológii a krivdu z minulosti, ktorá čaká na svoju pomstu. Lenže v dome strávime menej času, ako by bolo kvôli napätiu treba, ženská má viac rozumu, ako jej ochranca, ktorý potom, čo zistí, že zombies treba strielať do hlavy, stále to skúša aj do brucha, jednoduchú a neprepracovanú mytológiu, ktorá nedáva žiaden extra zmysel a onú oživlú mŕtvolu s krivdou, ktorá je tak pomalá, že by jej utiekol každý z osadenstva filmu. Za všetkým nie je iba peklo, ale aj myšlienkové prázdno. Nefunkčnosť filmu nebudem obhajovať rokom vzniku, pretože ak sme už u pekla, tak ešte starší Hellraiser fungoval vo všetkých smeroch omnoho lepšie. Navyše štáb nezohnal viac ako dve tarantuly, takže tie zvyšné sú gumenné. Lenže ono je to taká bizarnosť, že každý, aspoň minimálny fanúšik hororu to skrátka musí vidieť. Vyššie hodnotenie, ako som zamýšlal, dávam kvôli vydarenému záveru. Myslím tým poslednú scénu filmu. ()
Atmosféra mohla být hustší, pozadí příběhu promakanější a některý masky míň komický, ale jinak je "Brána do záhrobí" (viz Otrlý divák 2007) docela sympatický dílko. Mám chuť dát snad i čtvrtou hvězdu za tu skvostnou závěrečnou scénu, která ve mně vyvolala TEN nedefinovatelný pocit, který má člověk po dočtení opravdu dobrého hororu... (3,5*) ()
Fulciho pokus o spojení jeho gore scének a kvalitnějšího hororovýho příběhu. Občas se mu to daří víc, občas míň, ale atmosféru to rozhodně má, i když tu a tam to mírně nudí, ovšem Fulciho brutální scény jsou tady naprosto dokonalý, prostě lahůdka pro někoho kdo má rád fakt hodně drsný a nápaditý gore efekty. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (14)
- Druhá část z Fulciho "Death" trilogie. Další díly jsou Paura nella città dei morti viventi a Quella villa accanto al cimitero. (Chatterer)
- Fulciho L'aldilà, vo Veľkej Británii známa pod názvom The Beyond, sa v novembri 1983, po premietaní v anglických kinách (1981) a následnom uvedení filmu na VHS nosiče (1982), zásluhou distribučného štúdia Vampix dostala na zoznam tzv. “Video nasties“ - t.j. zoznam zakázaných filmov. (Kusko.t2)
- Fulciho pojetí pekla je založeno na popisu Danta Alighieriho. (gjjm)
Reklama