Trailer 8

Nádherný hudební film, ve kterém oscarový filmař Guillermo del Toro pomocí fázové animace znovu vypráví příběh slavné dřevěné postavičky. (Netflix)

Videa (6)

Trailer 8

Recenze (216)

luka4615

Guillermo del Toro patří k té hrstce režisérů, jejichž rukopis a stylizaci poznáte na první pohled. Jeho precizně “vypiplané” světy vždy zaplní roztodivnou a neuvěřitelně propracovanou paletou postaviček, takže máte neodolatelnou chuť si jeho snímky pozastavit a jen se zkrátka kochat. Tento atribut je velmi citelně znatelný i v jeho nejnovějším počinu, v jeho vysněné adaptaci pohádkové klasiky Pinocchio, která v sobě snoubí všechno na co jsme od tohoto legendárního režiséra zvyklí, přičemž přináší i něco navíc. První věcí, která Vás zaujme je určitě nádherně staromilská fázová animace, která celému snímku dodává ojedinělý nádech něčeho výjimečného. To, v kombinaci s citlivým příběhem a uvěřitelnými postavami, tedy vytváří pestrou filmovou mozaiku, v níž se Pinocchio naučí lásce, odpuštění a ceně lidského života. Režisér se všemi těmito aspekty pracuje ve stylu sobě vlastním, takže není vůbec divu, že se naše dřevěná loutka například dostane do fašistické armády a projde důkladným výcvikem. Avšak i přes nespočet pozitiv se zde najdou nějaká ta negativa v podobě roztříštěného scénáře či poněkud natažené stopáže. Nicméně i přes tyto drobné chyby se stále jedná o vybroušený vizuální skvost, jehož hluboce lidský příběh ve Vás bude rezonovat ještě hodně dlouho. Pokud tedy stále váháte, zda si velkolepý příběh Pinocchia pustit, už vážně nemusíte. Tohle se totiž vážně moc povedlo. Skvělá práce! (Netflix) „While you may have eternal life, your loved ones, they do not.” ()

DJ_bart

Vizuálně překrásná rozprávka, která se však v rámci demýtizace/dekonstrukce svého pohádkového předobrazu drží příliš zkrátka. Guillermo del Toro na to sice šel od lesa, ale uvízl v půli cesty – někde mezi svou mýticky temnou vizí a naivním sentimentem, od něhož se chtěl tak výrazně distancovat, viz. muzikální pasáže který do celkovýho konceptu fakt nesedí. Každopádně stop-motion animace, forma a řemeslo jako takový jsou špičkový, tady není o čem.... no a co si budem: Pinocchio jako nová ikona Antify? Proč ne! [VERDIKT: 7,5 klacíků z 10] ()

oveckaoa

Tak přece jen ke konci roku to Netflix dokázal a dal do oběhu něco kvalitního. Měl jsem obavy z té animace, ale je v pohodě nejvíce mě potěšila ta víla , ta smrtka nebo co to bylo a ti králíci. Je tam i jeden dobrý vtip s vybuchujícím rackem   Konec je hodně smutný, ale zase tam pasuje  a podle děje se dal i čekat určitě lepší než ta verze od Disneyho a navíc tam nemusí dávat černé plešaté víly s metrovýma nehtama a černošky co zotročují bílé děti a smějí se jim. 80 procent ()

Motinski

Majster fantasy hororu je späť. A je ho cítiť od začiatku do konca. Príbeh o smrti, vojne, láske a rodičovstve, všetko krásne nadizajnované s veľkým citom pre detaily a farby. Síce nechápem prečo toto nazvali muzikál, piesní nebolo viac jak tri, ale vlastne som bol za to rád. Del Toro ukazaje svoju autorskú víziu a premenil klasický príbeh Pinocchia do temnejšej formy. Podobne ako vo Faunovom Labyrinte aj tu vojnové pozadie dodáva dojem že sledujete tú najvážnejšiu rozprávku akú ste kedy videli. A stále ide v prvom rade o film pre deti. Nie všetko čo sa načrtne sa aj dostatočne rozvinie. Cirkusové pasáže, výcvikové stredisko a propaganda vojny ako jedna z tém, to všetko pôsobí skratkovito a bez poriadneho vyvrcholenia. Hlavne pri konci cítiť že sa mohlo viac pritlačiť na pílu. Keď si spomeniem aké geniálne otvorenie film mal, čakal som že ma niečo podobné bude čakať aj v závere. Nová verzia Pinocchia ale obstála dobre. Vizuálne je bezchybná, dostatočne emočná, vhodná pre deti, no stále s vážnym tónom a pochmúrnymi scénami. Toto je Del Toro ktorého mám rád. ()

BROKEN_

Nádherná stop-motion animace. Guillermo del Toro si splnil další svůj sen. Natočil Pinocchia, kterého musí každý znát. Pro mě osobně je největší mínus filmu předvídatelnost a celková jednoduchost. Dokázal bych si to představit v hrané verzi z které by del Toro věřím udělal ještě působivější podívanou. Přesto se mi tady, ale nechce moc rýpat do tohoto filmu, protože je to pěkná pohádka. Dabing velice kvalitní a Ewan McGregor se mi hrozně líbil. Písniček není ve filmu překvapivě mnoho, ale všechny jsou fajn. Je to dospělé, ale zároveň dětské. Vizuál je krásný, pár vtipných scén pobaví a celková stop-motion animace nemá chybu. Přesto se neubráním pocitu, že se z toho dalo vytěžit víc. 7/10 ()

Zajímavosti (14)

• Pinocchio v podaní Guillerma del Tora ukazuje, že veľký nos neoznačuje klamára, ale v tomto prípade označuje predovšetkým silný charakter. (Biopler)
  • Guillermo Del Toro sám vidí paralely najmä s Faunov labyrint (2006), keď hovorí o motíve neposlušnosti ako cnosti. To je vlastne v protiklade s tradičným príbehom Pinocchia, kde ide o to, že ak budeš poslúchať, staneš sa skutočným dieťaťom. (Biopler)
  • Film začíná i končí pádem šišky ze stromu. (Claw)