Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansKamera:
Matt FlanneryHrají:
Dan Stevens, Michael Sheen, Lucy Boynton, Bill Milner, Mark Lewis Jones, Kristine Froseth, Catrin Aaron, Richard Elfyn, Ioan Hefin, Elen Rhys, Blake Ridder (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Rok 1905. Tulák se vydává na nebezpečnou misi zachránit svoji sestru ze spárů náboženského kultu na izolovaném ostrově. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (267)
Autor dvou neučesaných, brutálních a čistokrevných rubaček Gareth Evans, začátek minulého století, podivná komunita a rozhodně žádná procházka sluncem zalitou loukou. Evans vysílá na odlehlý ostrov Dana Stevense pátrat po své unesené sestře, po celou dobu sází na velmi nepříjemnou atmosféru a hlavně vůbec nikam nespěchá. A to je (i u mě) krapet problém. Kdo vydrží, coby bonus získá poměrně výživné krvavé finále. Už v nahoře zmíněné řežbě ukázal, že se násilí rozhodně nebojí, navíc je poměrně „chytré“. Nevím přesně proč, ale párkrát jsem si vzpomněl na bizarní Slunovrat režiséra a scénáristy Ari Astera, u kterého čekatelé na „klasický“ horor asi mnohé nestrávili. Tady tradičně pojatý horor rovněž nelze čekat. Střídání nálad a emocí, nespočet bizarních scén, nekompromisnost. A taky pořádná porce minut. ()
The Wicker Man 1905, u kterého by jeden v kolonce scenáristy a režiséra dle stylu i průběhu očekával spíše S. Craiga Zahlera než Evanse. Navzdory nejedné masařce (především pak neopodstatněné délce a trestuhodně nevyužitých svátečních masek) jde o veskrze sympatické dílo, které sice do sektářského thrilleroidně-horrorového subžánru nic moc nového nepřináší, ale je tak dobře nasnímané, odehrané, intenzivní, bizarní a oplývající hutnou nekompromisní atmosférou, že to stěží lze brát jako zápor. ()
Režisér výborných akčňáků Raid I a II, tentokrát na hororové půdě a stále kvalitně. Apostle rozhodně není standardní horor a lekaček nebo jiných hororových atributů je zde pomálu. Vše ale dohání výtečná atmosféra a výborná Evansova režie, která zachraňuje možná zbytečnou délku a připravuje si pro diváka celou řadu skvělých a brutálních scén, které vytasí v závěrečné třetině. Více takových filmů a nezlobil bych se. ()
Za horor bych tohle neoznačil. Spíše za film s hororovými prvky. Každopádně Evans se dokázal zase trošku jinak přiblížit Zahlerovi a jeho Bone Tomahawku. Apoštol je krásně nečitelný Netflixovký snímek, kterému jsem tipoval malinko jinou zápletku, ale nakonec to zase tolik nevadilo. Lepší herci by určitě nebyli na škodu a brutalitu si Evans dokázal bezproblému udržet. 70% ()
A poté, co byl filmový horror úkladně zwanizován a následně za potlesku degenerowaných dětí triumfálně ukřižován zlým Mamánkem, zjevil se Apoštol... Haleluja! (Kdysi by byl tenhle dobrodružný film považován pouze za dobrý, v dnešních dobách temna se ovšem jeví jako vynikající. A tak charismatického, lehce pološíleného hrdinu, jsem už dlouho nikde neviděl. Poklona uctivá, pánové.) ()
Galerie (7)
Photo © Netflix
Zajímavosti (4)
- Film je věnován milující vzpomínce na Mary Doreen Evans. (Rominator)
- Při popravě/řozhřešení provrtáním lebky měli sklíčidlo ze současné strojní vrtačky. Na výrobu něčeho takového neměli v té době vůbec technologii. (ČSFD)
- Písnička, která hraje na konci filmu, je „Mother of Mine“ od Neila Reida. (Duoscop)
Reklama