Apostle

• Velká Británie Apostle

Rok 1905. Tulák se vydává na nebezpečnou misi zachránit svoji sestru ze spárů náboženského kultu na izolovaném ostrově. (Netflix)

Recenze (267)

castor

Autor dvou neučesaných, brutálních a čistokrevných rubaček Gareth Evans, začátek minulého století, podivná komunita a rozhodně žádná procházka sluncem zalitou loukou. Evans vysílá na odlehlý ostrov Dana Stevense pátrat po své unesené sestře, po celou dobu sází na velmi nepříjemnou atmosféru a hlavně vůbec nikam nespěchá. A to je (i u mě) krapet problém. Kdo vydrží, coby bonus získá poměrně výživné krvavé finále. Už v nahoře zmíněné řežbě ukázal, že se násilí rozhodně nebojí, navíc je poměrně „chytré“. Nevím přesně proč, ale párkrát jsem si vzpomněl na bizarní Slunovrat režiséra a scénáristy Ari Astera, u kterého čekatelé na „klasický“ horor asi mnohé nestrávili. Tady tradičně pojatý horor rovněž nelze čekat. Střídání nálad a emocí, nespočet bizarních scén, nekompromisnost. A taky pořádná porce minut. ()

DaViD´82

The Wicker Man 1905, u kterého by jeden v kolonce scenáristy a režiséra dle stylu i průběhu očekával spíše S. Craiga Zahlera než Evanse. Navzdory nejedné masařce (především pak neopodstatněné délce a trestuhodně nevyužitých svátečních masek) jde o veskrze sympatické dílo, které sice do sektářského thrilleroidně-horrorového subžánru nic moc nového nepřináší, ale je tak dobře nasnímané, odehrané, intenzivní, bizarní a oplývající hutnou nekompromisní atmosférou, že to stěží lze brát jako zápor. ()

Chrustyn

Režisér výborných akčňáků Raid I a II, tentokrát na hororové půdě a stále kvalitně. Apostle rozhodně není standardní horor a lekaček nebo jiných hororových atributů je zde pomálu. Vše ale dohání výtečná atmosféra a výborná Evansova režie, která zachraňuje možná zbytečnou délku a připravuje si pro diváka celou řadu skvělých a brutálních scén, které vytasí v závěrečné třetině. Více takových filmů a nezlobil bych se. ()

Xmilden

Za horor bych tohle neoznačil. Spíše za film s hororovými prvky. Každopádně Evans se dokázal zase trošku jinak přiblížit Zahlerovi a jeho Bone Tomahawku. Apoštol je krásně nečitelný Netflixovký snímek, kterému jsem tipoval malinko jinou zápletku, ale nakonec to zase tolik nevadilo. Lepší herci by určitě nebyli na škodu a brutalitu si Evans dokázal bezproblému udržet. 70% ()

Mr.Apache

A poté, co byl filmový horror úkladně zwanizován a následně za potlesku degenerowaných dětí triumfálně ukřižován zlým Mamánkem, zjevil se Apoštol... Haleluja! (Kdysi by byl tenhle dobrodružný film považován pouze za dobrý, v dnešních dobách temna se ovšem jeví jako vynikající. A tak charismatického, lehce pološíleného hrdinu, jsem už dlouho nikde neviděl. Poklona uctivá, pánové.) ()

• Film je věnován milující vzpomínce na Mary Doreen Evans. (Rominator)
  • Při popravě/řozhřešení provrtáním lebky měli sklíčidlo ze současné strojní vrtačky. Na výrobu něčeho takového neměli v té době vůbec technologii. (ČSFD)
  • Písnička, která hraje na konci filmu, je „Mother of Mine“ od Neila Reida. (Duoscop)