Režie:
William FriedkinKamera:
Robby MüllerHudba:
Wang ChungHrají:
William Petersen, Willem Dafoe, John Pankow, John Turturro, Debra Feuer, Darlanne Fluegel, Dean Stockwell, Robert Downey Sr., Michael Greene (více)Obsahy(1)
Zákon není jeho nejlepší přítel. Federální agent Richard Chance občas neváhá porušit zákon, aby dostal členy podsvětí za mříže. Bez výčitek svědomí zneužívá donašečku Ruth, která je zároveň jeho milenkou. Nepolapitelný padělatel peněz Eric Masters jednoho dne zabije Richardova parťáka, který šel po jeho stopě. Richard je od té chvíle posedlý myšlenkou na pomstu. Proto svého nového kolegu Johna Vukoviche přiměje také porušovat zákon. Jejich nejnebezpečnější akcí je nelegální přepadení údajného zločince, od kterého chtějí získat peníze na fingovanou transakci s Mastersem. Zatímco oni riskují stále víc, Masters jim pořád uniká… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (101)
Film je jízda od začátku až dokonce a to díky hudbě. Jednoduché bassy a synťáky. Příběh syrový a neutěšený - nemáte pocit bezpečí ani jistoty. Připadalo mi to jako Miami Vice spojené s filmem Thief od Michaela Manna. Herci autentičtí, prostředí špinavé. Honička na konci zpocená až na řiti občana L. A. Rád bych viděl pokračování. ()
Film, v ktorom má všetko (vrátane v záporných rolách typického prehrávania Willema Dafoea), každý detail (vrátane dejiska), v každom ohľade (napríklad osemdesiatkové postupy), svoje pevné miesto. Toto si Friedkin uhnietol výhradne podľa seba a je to poznať a je to radosť sledovať. Plnokrvný, diabolsky rafinovaný... diabolský výkon! ()
Naprosto nepředvídatelná žánrovka, ve které do nás Friedkin řeže prakticky non stop. A to se tu přitom jede přes tak tendenční záležitosti. Atmosféra se buduje pomocí synťáku a industriálních výjevů z Los Angeles, nechybí tradiční trademarková honička v autech a ženy jsou zásadně vyobrazovány jako děvky a informátorky. Co tenhle film povyšuje nad zbytek jemu podobných je neuvěřitelné tempo vyprávění, spolu s morální ambivalentností postav a téměř snová atmosféra vydestilovaná z všudypřítomného bordelu, betonu a potu. Bez neonů, zato s brokovnicemi. ()
Vůbec ne špatný krimifilm o muži, který tiskne a do oběhu pouští falešné "dvacetidolarovky". Jeho malá organizace je téměř nedostižná, vždy je o krok dál, než vyšetřovatelé. Avšak zaujatý mladý státní agent, kterému padělatel zabil kolegu před důchodem, se do pátrání pustí ze všech sil a s novým parťákem jdou nebezpečnému vrahovi po krku. První hlavní role herce Petersena, výrazná, herectví slušné. A hlavně Friedkinova režie a spoluautorství jsou typické a tvrdé. ()
Podstatně lepší než jiné krimi filmy z 80. let. Perfektní automobilová honička, kterou má Friedkin v malíku (sice o něco horší než z Francouzské spojky, ale i tak výborná). Bylo tam sice několik přehmatů, ale to vše se dá odpustit. Zaujalo mě hlavně to nahlédnutí na výrobu falešných pěněz umělcem v malé soukromé výrobně. Za překvapivý konec přidávam hvězdu navrch. ()
Galerie (75)
Zajímavosti (56)
- Aj keď sa zdá, že Chance (Petersen) ide počas automobilovej naháňačky proti smeru premávky, v skutočnosti ide správnym smerom len premávka ide oproti nemu. Filmári mali pocit, že takýmto štýlom sa zvýši pre diváka napätie. (Real Tom Hardy)
- Friedkin vo svojom memoári "The Friedkin Connection" uviedol, že po skončení natáčania sa ho pokúšali konfrontovať Tajná služba a advokát Spojených štátov. Dlho sa im však vyhýbal. Keď bol film uvedený do kín, televízie zaplnili správy o tom, ako sa ľudia pokúšali podľa filmu takéto falošné bankovky vytvoriť. Friedkin taktiež prezradil, že niekoľko dvadsiatok si z natáčania nechal a minul ich v reštauráciách a podobne. (Real Tom Hardy)
- William Friedkin trval na tom, aby bol každý element filmu čo najvernejší a zobrazený s extrémnou presnosťou. Pre scény súvisiace s falšovaním najal ako technických konzultantov dvoch falšovateľov, pre scény súvisiace s policajnými procedúrami zase agentov Tajnej služby, taktiež špeciálnych agentov z ministerstva financií a tiež veterána s 30 ročnou praxou, legendu LAPD Jacka Hoara. (Real Tom Hardy)
Reklama