Reklama

Reklama

Norbert Charolais (L. de Funès) je poněkud despotickým šéfem cestovní kanceláře, ve které pracuje i jeho budoucí zeť, ambiciózní Paul Martin (J.‑C. Brialy). Tomu se pranic nezamlouvá pozice řadového zaměstnance a dělá si zálusk na post nastávajícího tchána, který se chystá do důchodu. Neuplyne snad den, aby úslužně neleštil kliky jeho kanceláře. Jenže odchod do penze se nakonec odkládá na neurčito, a tak Paulovi nezbývá, než se o svoji kariéru postarat poněkud svérázným způsobem. Někdy je totiž třeba jít doslova přes mrtvoly…
V jedné z rolí této komedie uvidíte i Alaina Delona, jehož první a poslední setkání s Louisem de Funèsem před kamerou bezesporu patří k zajímavým kuriozitám. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Karamboly působí skoro jako pokus skloubit tovární výrobu taškařic s poetikou nové vlny. Je to sice komedie, ale tak chladně bezcitná, že při bližším ohledání zjistíte, že není komu fandit a skoro ani komu se smát. Jean-Claude Brialy není o nic kladnější než třeba hrdina Výtahu na popraviště. Hodlá si vzít jistou slečnu, s druhou čeká dítě a proto chce zavraždit svého šéfa. Předpokládá, že firemní hierarchie tím poskočí o stupínek nahoru a on získá lepší plat. No... takové jednání by se dalo pochopit, kdyby neměl na vybranou (což má) a kdyby byl jeho nadřízený vyložený zlosyn (což není). Jeho šéf je sice cynický a prospěchářský šéf cestovní kanceláře, jenže ho hraje Louis De Funés a jako obyčejně je tak rozkošný, že jestli si někoho oblíbíte, tak jeho a poslední, co byste si přáli, je jeho likvidace. Podobné je to s Michelem Serraultem - hraje sice úplného blba, latentně fašistického vyšetřovatele, ale marná sláva, je nositelem humoru a proto je i on sympatičtější než Brialy. Takže jatka, v něž se tato černá komedie zvrhne v závěru, naštvou svou nespravedlností. No a kapitolou pro sebe je české znění. Je to jeden z těch rychlodabingů začátku 90. let, kde všechny postavy namluvilo šest herců. Jednu ženskou roli muž. Místo doprovodných ruchů zní v pozadí tlumená originální verze a jediné pozitivum je, že Louise daboval standartně profesionální Vladimír Brabec. Dobrý nápad. Ale čert vem dabing - filosofie příběhu a nevhodné obsazení jeho hrdiny mi znemožňují dát víc než 40% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Lucerna v českém "rychlodabingu" studia TS production (Vladimír Vrabec, Zdeněk Mahdal, Lucie Svobodová, Jana Mařasová, Miroslav Sajc a Petr Svoboda). Když se mrknete na ta jména, možná vás napadne M.A.S.H., na kterém se právě tihleti také podíleli. Výsledek je špatný, ne snad proto, že sekretářku (bůhví proč) namluvil (jako jednu z mnoha svých rolí v tomto filmu) Petr (Jan) Svoboda, anebo že Vladimír Brabec není František Filipovský (náhodou klobouk dolů, poradil si s rolí skvěle a protože mi Češi rádi neustále posuzujeme, jak to kdo zase dabing Funese zbabral, ať už Lábus, Císler, Krampol či Faltus, Brabcovi se tohle opravdu povedlo), ale protože pod českým dabingem je slyšet (a místy hodně ruší) původní francouzská stopa. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Karamboly jsou černou komedií s interesantní bláznivější zápletkou velmi svérázné cesty na kariérní vrchol. Dabing mě nezajímá, vždy dám přednost původnímu znění, a hromadné nářky se mě proto netýkají. Děj je svižný, zaměřuje se na okamžiky gagů, protimluv a absurdit. Obrazy okamžiků jsou průzračné a zvýrazňují kontrasty. Vrcholy filmu jsou připravené pečlivě, trpí ale celková souvislost a soudržnost. Letmo se jí dotýká a věnuje plnou pozornost opět jen svým okamžikům. Své poslání drsnější humorné zábavy plní i dnes. Hlavní postavou příběhu je Paul Martin (velmi zajímavý Jean-Claude Brialy), schopný a ctižádostivý mladík na hierarchickém chvostu v zaměstnání. Blížící se svatba, neodbytná milenka a neplánovaná čára přes rozpočet plánů roztáčí myšlenky temnějších přání. Trocha popostrčení a výkřiky nedočkavosti vyslyší náhoda s karnevalovou smrští cynických smrtí a trestů i splněných cílů. Druhou nejvýraznější postavou je Norbert Charolais (dobrý Louis de Funès), nesmlouvavý generální ředitel cestovní agentury. Miluje své poslání a s přirozenou urozeností vládne svým poddaným. I on má ale své slabé místo. Výraznou postavou je policejní komisař Boudu (dobrý Michel Serrault) v šílenství karikatury hrůzostrašného gestapa. V jeho přítomnosti si nikdo nemůže být jist svou nevinností. Hlavní ženskou postavou je Solange (šarmantní Sophie Daumier), Paulova sekretářka i milenka. Její vytrvalost je odzbrojující v bezprostřednosti a vitalitě. Výraznější postavou je také Brossard (zajímavý Henri Virlojeux), Paulův přímý nadřízený a nastávající tchán s panickým strachem z nejvyššího patra. Z dalších rolí: Paulova panovačná snoubenka Danielle Brossard (půvabná Anne Tonietti), využitý a zneužitý Norbertův podřízený Hubert Beaumanoir (Alfred Adam), poslední osudovou cigaretu hledající Frépillon (René Clermont), nadšený Paulův podřízený Marcheron (příjemný Jacques Dynam), zneužitý a obžalovaný D'Aleyrac (Jean Ozenne), starší mužná sekretářka Andréa (Marcelle Arnold s hlasem Daniela Ceccaldiho), nevěrná paní Charolais (elegantní Gisèle Grandpré), informující televizní reportér (Paul Gay), či nová krev na obzoru Lambert (Alain Delon). Cynický humor vládne nesmlouvavě, příběh se nevěnuje provázanosti a plynulosti, tříští ho svým tvrdohlavým rozvíjením okamžiků a návaznost se ponechává osudu. Dostatečně pobaví a zaujme svou neotřelostí. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Největší prdel je bezkonkurečně ten dabing. Funesovu sekretářku tady totiž mluví nějakej starej chlap, což byla docela síla, než jsem se vždycky zorientoval, kdo to ve filmu vlastně mluví, byla scéna pryč. Další sranda je, že Vladimír Brabec namluvil všechny generální ředitele čili totální maglajs. Samozřejmě vidět všechny ty herecké hvězdy mladý, byl pro mě zážitek. Nejvíc mě sejmul Michel Serrault jako samolibej fašistickej fízl, prej "seřaďte se ke zdi a ruce na hlavu, rychle nebo zastřelím náhodně vybraných 10 lidí." Celkově mě to, ale tolik nevzalo, přece jen, když se jedná o pracovní kariréru čekal bych větší lízaní prdele svýmu šéfovi, tak jako jsem to jednou zažil v práci já. Jeden magor, aby si vylízal povýšení, hlídkoval v okně a zapisoval si naše pozdní příchody či dřívější odchody a pak s nima běžel za šéfovou. Nebo nám špicloval mejla a hledal pravopisné chyby, aby mohl práskat. Nejlegračnější bylo, že ho skutečně šéfová povýšila a zbytek firmy dal ještě ten den výpověď, vid Mirečku - lizačí nadřízených prdelí. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

To, že je film napěchován herci zvučných jmen, že má námět, z nějž by mohla být jiskrná komedie, neznamená, že tomu tak skutečně je. Funes nemá prostor, aby rozehrál to, co uměl nejlépe. Brialy je sice bravurní slizký řiťolez, ale Serrault má pidi roli, o Delonových pár vteřinách před kamerou se netřeba zmiňovat. Celkový dojem je spíše smutný, nezábavná komedie, která dostala poslední ránu z milosti českým "dabingem". ()

Galerie (10)

Zajímavosti (1)

  • Jediný film, kde se spolu setkali před stejnou filmovou kamerou herci Louis de Funès a Alain Delon. (Kulihrášek)

Reklama

Reklama