Reklama

Reklama

Šmejdi

  • Slovensko Šmejdi
Trailer

Obsahy(1)

Manipulace, nátlak, ponižování, agrese. Skryté kamery zachytily drsné pozadí předváděcích akcí pro seniory. Co se opravdu děje na populárních zájezdech s obědem zdarma? Praktiky, ze kterých mrazí. Lži a promyšlená manipulace, jejímž jediným cílem je donutit bezbranné staré lidi k nákupu předraženého zboží. Senioři ze svých nuzných důchodů splácí horentní sumy za často nekvalitní produkty. Někteří z nich se dušují, že už na žádnou akci nikdy nepojedou, jiní to nevydrží a jedou znovu. Co je žene? Zvědavost? Samota? Nebo závislost? Autorky tohoto filmu rok v převleku navštěvovaly akce, kde se důchodcům vymývají mozky a kde mladí lidé nejsou vítáni.  Vedle autentických záběrů z předváděcích akcí a výpovědí poškozených seniorů přináší dokument i pohled psycholožky, právníka a dalších odborníků. Film tak poprvé komplexně mapuje tento nechvalný fenomén dnešní doby. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (702)

RedAK 

všechny recenze uživatele

- Krásné ráno všem, krásné ráno všem. Jsme tu opět a jsme tu jen pro vás, vážení diváci. Nažhavte své televizory, pohodlně se usaďte do svých sedaček a připravte se na velkolepou jízdu. Toto je můj nejoblíbenější kolega Pepi - A toto je můj nejoblíbenější kolega Horst, hi hi hi. - Teda, Pepi, co dneska nabídneme naším divákům? Včera jsme díky našemu titanovému noži Der SoupMesser nakrájeli na plátky cherry rajčátka a elektromagnetický celokompozitový pancíř, dnes bychom mohli našim divákům nabídnout něco neméně zajímavého. - Horste, na něco se tě zeptám. - Ano, Pepi, ptej se. - Horste, ráno, když vstaneš, určitě se chceš kvalitně a zdravě nasnídat, je to tak? - Pepi, to máš naprostou pravdu. - Ale, s jakým problémem se každé ráno potýkáme? Náše máslo je v ledničce celé ztuhlé a nejde pořádně rozmazat. A na to my, máme řešení! - Tak tomu nevěřím, Pepi, to by bylo naprosto báječné! Prosím, pokračuj, napětím nedýchám! - Horste, vidíš tuhle nádhernou plastovou nádobu? - Co vypadá jako obyčejná krabička na svačinu? - Ano, přesně tu. Tak to je náš excelentní ButterShit pět tisíc. Díky modernímu designu tato perfektní věcička snadno zapadne k vám do kuchyně a to ještě nevíš to nejlepší! Pokud do ní vložíme kostku másla a nádobu uzavřeme, za celé čtyři hodiny nám máslo pookřeje a bude snadno rozmazatelné! Nehledě na to, že materiál je vyrobený z polymerizovaného termoplastu, takže je šetrný k přírodě! - Teda Pepi, nadšením ani nemohu ani mluvit. - To je v pořádku, Horste, šetři hlasivky na výbuchy radosti z ceny! - Tak to by mě skutečně zajímalo, kolik za tohoto neuvěřitelného kuchyňského pomocníka zaplatím. - Drž si klobouk, Horste, protože to není šedesát tisíc. Horste, není to ani padesát tisíc! A teď se něčeho přidrž, abys to ustál, protože to není ani třicet tisíc! - Bože, tak kolik to tedy je? - Horste, je to pouhých patnáct tisíc! - To je naprosto neuvěřitelné. - Ano, je to tak, ButterShit si můžete pořídit již za nádherných patnáct tisíc euro bez dépéhá. Ale to pořád není všechno! Pokud zavoláte do pěti let od odvysílání této reklamy a budete patřit mezi prvních dvě stě milionů šťastlivců, dostanete navíc ZDARMA do zásoby dalších dvěstě kusů ButterShitů. Tak řekni Horste, není tohle ta nejlepší nabídka v životě? - Pepi, od teď bude každé ráno procházkou růžovým sadem! - A věřím, že i pro naše diváky. Neváhejte a objednávejte a hezký večer všem, hezký večer všem! ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

„Vemte své známé a společně si užijte nezapomenutelný výlet“. V tomto světle, se řeči o klamavé reklamě, jeví býti poněkud lichými. Na tenhle výlet skutečně do nejdelší smrti nezapomenete. To, že jsou zdejší prodejci bezpáteřní hyeny, musí být každému (vyjma zdejších obětí?) jasné, ale jak se říká, každý svého (ne)štěstí strůjce. Pokud se tam někdo (kdokoliv) opětovně dobrovolně vrací a je svéprávný, což je z dokumentu jasně patrné, (byť pravda, dalo by se o tom ve světle skutečnosti pochybovat) je na zvážení, zda-li má na jejich ochranu přispěchat stát (zákony) aneb „nemáme co do huby a bydlíme v maringotce, ale pod postelí, na skříni, ve spíži... se nám válí (nepoužitelných) dvěstěpadesát tisíc“. A na to, že se vám časem zhodnotí, bych moc nespoléhal. Položme si otázku, jaká byla reakce vašich dědů a babiček na počínání zdejších (jejich) vrstevníků?! Stejně tak, je (větší) vina na straně (zdejších) rodičů nebo (jejich) potomků? Znovu opakuji, mluvím zde pouze o opakovaných (dobrovolných) návštěvách. Jeden by lehce nabyl dojmu, že to dotyčné nějakým zvráceným způsobem přitahuje, jak mouchu lejno resp. můru světlo. Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že zdejší prasata pardon prodejci, by zasloužila(i) hromadnou zabijačku. Začal bych pozvánkou pro seniory, na zvěřinovou hostinu, na zámku v Klecanech. Alespoň by veškeré to „luxusní“ nádobí konečně našlo uplatnění. K samotnému dokumentu (její formě) bych měl nejednu faktickou výhradu (za všechny samotný závěr), ale nakonec převážila samotná opodstatněnost resp.význam. Ikdyby to odradilo (zachránilo) pouze jednu osobu, mělo to smysl. 60% ()

Reklama

Djoker 

všechny recenze uživatele

Šmejdi jsou přes průměrné zpracování rozhodně záslužný počin už jen kvůli tomu, že hnuli s legislativou a Silvie Dymáková má můj respekt, protože nepochopím, že po tolika letech, co u nás jedou předváděčky, se nikdo jiný nad tímto svinstvem ani nepozastavil. Minimálně děti nebo vnoučata tyranizovaných a zadlužených důchodců se přece museli ozvat a spojit proti šmejdům ne? Aha, počkat oni vlastně neměli čas, protože budovali "kariéru" v kanclu za 15 hrubýho. Celá kauza tak krásně ukazuje stav této pseudokapitalistické společnosti. Na jedné straně šmejdi bez morálky, kteří suvérenně balamutí, uráží a napadají bezbranné důchodce o holích, aby z nich vytáhli co nejvíce peněz a na druhé ovce, které dělají, že nevidí, neslyší, protože mají přece svoje problémy (hypotéka, dělání dětí). Nutno podotknout, že samotných důchodců mi nebylo tak líto, jak jsem původně čekal. Chápu, že se někdo spálí jednou, v klasické naivitě, že podruhé to bude lepší, dejme tomu i dvakrát, ale když vidím babku, která má plný byt krámů, které nepotřebuje a sama tvrdí, že ví o tom, že to mohla koupit i levněji a hlavně bez brutálního zadlužení nějakým židům z Becku, tak jen nevěřícně kroutím hlavou. Vrcholem pak jsou tvrzení, že už nikam nepojedou a pak ty senily vidíte, jak nasedají do dalšího busu směr předváděčka plná dárků a jídla zdarma. Tak ještě jednou, aby to pochopili i ti největší senilové. Nikdo cizí vám zadarmo nic nedá, takže je na čase se po těch 25 letech konečně probrat a být trošku ostražitý. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Námět 8/10 Děj 9/10 Komentář 9/10 Kamera 5/10/// PLUS: námět, zpracování, Ondřej Vetchý jako vypravěč MÍNUS: Prvních několik desítek minut výrazně zajímavějších, přesto by mi nevadilo, kdyby těch informací, rozhovorů a záběrů bylo ještě více./// Shrnutí: Tak to je vážně síla. Zanechalo to ve mě silný dojem a to i přesto, že jsem měl od tohoto dokumentu vysoká očekávání. Zpracovat tak závažné téma je chválihodné, odvážné a rozhodně výtané. Dnes bych nikomu na to nenaletěl, ale vím co bude za 50 let? Budu mít někoho kdo mě "ochrání" od takových podvodníků? Způsob jak nachytat starého člověka mají opravdu vychytaný a proto je opravdu nejlepší obrana nejezdit. Proto nechápu jak na to někdo může přistoupit. Dobře možná bych pochopil že jednou se člověk napálit může, To asi i já v jejich věku. Jenže opakovaně? Navíc když nabízené zboží (nebo podobné) sám prodávám v elektru za částky kolem 500-1000 korun. A takové podvědomí by z letákových nabídek mohl mít i leckterý senior. Tak mi vysvětlete jak si někdo může opakovaně do domácnosti nakopit zboží za 200 tisíc? Možná za to může zmínená závislost, ale stejně to nechápu. To mají důchodci tolik peněz? Ale říkám si: dokáže člověk odolat tak lákavé reklamě? Navíc když je klamavá, to se to potom vymýšlí. Dnes jen doufám, že všichni nebo alespoň většina účastníků tohoto podvodu byla řádně potrestána. Přesto se obávám, že těmto podvodům není konec a je potřeba proti tomu nadále bojovat./// Celkem 80%/// ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Absolútne neviem ako mám tento dokument o toľko prezentovanej "kauze" ohodnotiť. Ľudia sú na vrchole reťazca kvôli rozumu, no pritom sú tie najsprostrejšie stvorenia. Som zrejme bezcitný človek, ale mne miestami tých ľudí snáď vôbec nebolo ľúto. Skôr smutno, nakoľko si človek veľmi rýchlo pri sledovaní tohto dokumentu uvedomí, že ľudská blbosť, rovnako ako vesmír, nepozná hranice. Faktom ale ostáva, že aj my "mladší", budeme raz starší a možno taktiež, ako podaktorí "hlavný hrdinovia" tohto snímku, ostaneme osamelí. Človeka mrzí, že neexistujú zákony na ochranu seniorov a takéto výlety na "zámky" nie sú viac kontrolované. Nuž, ľudia si za všetko aj tak môžu sami. Hlavne, že máme tú onú, hercami a osobnosťami po 89` tvrdo vybojovanú - DEMOKRACIU. Aj tí nás pekne ojebali - "ŠMEJDI". ()

Galerie (19)

Zajímavosti (6)

  • Obličeje prodejců jsou v dokumentu rozmazané, aby se autoři chránili před právními kroky ze strany "šmejdů". (L_O_U_S)
  • Silvie Dymáková točila svůj film přímo pro seniory, ti však nakonec tvořili necelou polovinu z více než 30 000 diváků, kteří film v kinech od jeho premiéry navštívili. (Zdroj: ceskatelevize.cz) (VášaVF)
  • Takzvaný německý soukromý vlastník zámku Klecany, jenž slouží jako sídlo firmy „šmejdů“, se jmenuje Jens Beckhäuser a platí za krále těchto prodejců s nekalými praktikami. (Nick321)

Související novinky

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Reklama

Reklama