Reklama

Reklama

Vetřelec: Covenant

  • USA Alien: Covenant (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Snímkem Vetřelec: Covenant se režisér Ridley Scott vrací do vesmíru, který sám stvořil ve Vetřelci, prvním filmu věnovaném nejstrašnějšímu mimozemskému monstru filmové historie. V nejnovější a ještě děsivější kapitole se připravuje posádka vesmírné lodi Covenant kolonizovat vzdálenou planetu na druhé straně galaxie. Nový svět, který nečekaně objeví, se jim z počátku zdá být dosud nezmapovaným idylickým rájem. Ve skutečnosti je to ale temný a brutální svět, jehož hrůzy si nikdo z členů posádky nedokázal představit ani v těch nejhorších představách. Když se tito vesmírní poutníci ocitnou tváří v tvář smrtícímu monstru, nezbývá jim nic jiného než se aspoň pokusit o zoufalý únik z tohoto zdánlivého ráje proměněného ve skutečné peklo. (Cinemart)

(více)

Videa (16)

Trailer 2

Recenze (1 630)

Lima 

všechny recenze uživatele

Je to horší, než Prometheus a nejméně zajímavý film z celé vetřelčí ságy. Zatímco tolik kritizovaný Prometheus s opakovaným shlédnutím tak nějak zraje k lepšímu zážitku, Covenant je přezrálý a úplně vymačkaný citrón. Mytologie postavená kolem nejslavnějšího vesmírného zabijáka není zajímavá a výsledek připomíná průměrnou vyvražďovačku od nějakého průměrného režiséra, která se polovinu stopáže odehrává v noci, v přítmí, při tlumeném světle (Prometheus v tomhle ohledu byl vizuálně mnohem, mnohem poutavější a pestřejší) a scottovskou obrazovou bravuru, aby zde člověk pohledal. Marně. Korunu tomu nasazuje WTF vzájemná přivítací "prostná" androida a čerstvě vylíhnutého vetřelce, která je jak vystřižená z parodie bratří Zuckerů. Tak co s tím, milí producenti? Nechte, prosím, aliena milníkem filmové historie, kam svým významem spadá a nedojte to jak dojnou krávu, už tak se chudák drží sotva na nohách. ()

choze 

všechny recenze uživatele

S přehledem nejslabší VETŘELEC. Ridley opět rozkročený mezi wannabe filozofickou sci-fi o stvoření života a vesmírnou monster vyvražďovačkou a jestliže minule šlo o - pro někoho více, pro někoho méně - splasklou ambiciózní bublinu, tentokrát je výsledkem nezastírané béčko. A jestliže se minule vytýčil úplně nový směr (pátrání po původu Inženýrů a Vetřelců), tentokrát se v tom sice pokračuje, ale zároveň se de facto remakuje první VETŘELEC. Další posádka se neplánovaně probouzí z hibernace, vydává se za tajemným signálem na neznámou planetu se ztroskotanou mimozemskou lodí, stává se obětí infekce i androida se skrytou agendou, infekci zavlečou do mateřské lodi... Audiovizuálně je to opět nabouchané, postavy si svou charakterovou plochostí a hloupým chováním zase moc sympatií nezískávají, má to atmosféru, krev, nechtěně komickou scénu filozofování při hře na flétnu, nenápadité vyvražďování, jedinou větší a celkem zbytečnou akční scénu před koncem a závěrečný zvrat, který je průhledný prakticky od samého začátku. Dost tristní bilance, kterou v mých očích zachraňuje linie s Davidem, která až trochu moc stručně (ale za to slušně zlověstně) přivádí zpátky na scénu Inženýry i zodpovídá otázku stvoření Vetřelců nastolenou v PROMETHEOVI. Další díl v tomhle duchu radši ne. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $97miliónovTržby USA $74,262,031Tržby Celosvetovo $240,891,763Tržby za predaj Blu-ray v USA $17,425,480 Tržby za predaj DVD v USA $4,151,366║ Tak ja som si to nakoniec užil viac než som čakal. Veru po tých reakciách čo som čítal, som sa zas obával čo také hrozné na nás Ridley vypustí. Nakoniec vypustil slušnú dusivú atmosféru, napätie a strach. Samozrejme máme tu výdatne naivnú kolonizačnú jednotku osídlovatelov planét, ktorý si chcú skrátiť cestu vesmírom a zakotvia na planéte ktorá im na prvý pohľad ponúkne slušné podmienky na život. Nuž opak sa stáva pravdou a môže začať peklo. Ridley nám dal Prometheusom pekný dejoví nástrel a teraz dejovo nadväzuje. V podstate tu máme taký prechodoví film, ďalšie spojivo v tomto drsnom univerze. Je to taký mix Prometheusa a Votrelca. Dokonca aj po hudobnej stránke. V tomto diely už stavia na základoch ktoré si stanovil a nie je to najhoršie. Ľudia pozemský ani ich tvorcovia už nemajú vo vesmíre miesto. Na scénu nastupuje ničiteľ devastátor Dávid (Michael Fassbender je jasný herecký kráľ, ten jeho chladný chirurgicky presný postoj, brrŕ), ten sa do toho pekne oprel. Všetkých má len za doterný hmyz a chce podľa daných možností stvoriť niečo viac. Experimentuje a ide mu to. Zákernejší a prešibanejší android tu ešte nebol. Veru nakoniec to je dejovo šité na mieru androidovi, ľudia sú tu len figúrky v šachovnicovej partii, ktorá môže mať len jedného víťaza. Pokusy a masaker môže začať. V rámci sci-fi nám Ridley opäť ponúka niečo z toho lepšieho čo nám posledné roky ponúkli alebo lepšie povedané neponúkli. Jeho filmársky štýl vie vždy upútať a ako vždy nám servíruje úžasní vizuál, krásne lokácie, prostredie, kulisy, silnú doprovodnú hudbu aj keď sa vykráda ale k tomuto dielu tie melódie pasujú. A príde aj na vytúženú akciu, dravosť, drsnosť a slušná dávka napätia pri stresujúcej posádke, ktorá sa dostáva každým ich krokom do riadnych problémov. /videl v kine: 100%/ ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

Ryzí průměr, který k vyššímu hodnocení přiměje snad jen nostalgie (můj případ). Postavy jsou mizerné, Scott nedokázal polidštit a přiblížit ani jednu jedinou a nejvíc lidsky a emočně se projeví snad jen suchý kalkulující robot. Divák k postavám do konce filmu (do jejich smrti) nepronikne, natož aby si k nim našel vztah. Celá posádka působí dojmem irelevantního stáda dobytka, který se stejně porazí, tak proč se zabývat takovou blbostí a alespoň náznakem ji představit. Člověk tedy nemá tušení, kdo právě zařval, protože hystericky řvané jméno slyší poprvé a držku od začátku filmu nezaznamenal. Následná vybíjená je pak díky tomu jen audiovizuálním gore zážitkem, rozhodně ne nic hlubšího, co by se dalo snad vzdáleně prožívat. Příběh, který posunul ještě průměrnější Prometheus se zde doslova zabil během deseti vteřin v jednom flashbacku, čímž dal Ridley jasně najevo, že nějakou důmyslnou zápletku a bližší pohled na Space Joyckeye má u prdele a bude uspokojen tradiční vyvražďovačkou jak přes kopírák. Divákovi tedy muselo postačit již dávno překonané krvavé líhnutí se vším všudy a až trapně recyklované souboje o to, kdo koho vypustí do vesmíru první. S nějakou kontinuitou a logikou žánru se zde taky nikdo neobtěžoval. Vetřelci se ve všech předešlých dílech líhli minimálně po desítkách hodinách, tady za pár minut, v dřívějších dílech rostli podobnou dobu, tady během pár vteřin od vylezení z hrudníku doslova před očima. Pokud k samotnému Vetřelci nemá už co říct ani tvůrce série Scott a předvede průměrnou prefabrikovanou šestku bez nápadu se "šokujícím" koncem, který se nedá neodhadnout půl hodiny dopředu, přenechal bych sérii Cameronovi, který dvojkou udělal filmový kult z jednoho nadprůměrného sci-fi, nebo to už definitivně zabalil. Alien už patrně vyčpěl a pomalu mu vysychá i ta kyselina, takže sice kousne a umí šplhat, ale to umí i opice. Na druhou stranu je tohle snad jediná vážná a krvavá sci-fi série pro dospělé, a to je nutno ocenit v dnešní době nekonečných dementních sci-fi dystopií pro děti. Potenciální pokračování by mohlo mít koule, chce to ale schopného scénáristu, ne řemeslného plagiáta již stokrát viděného. 65 % ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Stvořitelská linie z Promethea je obohacená o citování původního Vetřelce. Sebevražednými sklony trpící posádka bojuje s příznaky podivného patogenu a pak i s oblíbenými slintaly. Posádka je kromě McBridea nezajímavá. Fassbender ve své dvojroli dominuje a rozhodně patří k nejzajímavějším postavám celého Vetřelčího univerza. Vizuálně je Scott pořád na úrovni, kulisy zničené civilizace jsou neuvěřitelně působivé. ()

Galerie (117)

Zajímavosti (45)

  • Když na začátku filmu Walter (Michael Fassbender) kontroluje ztráty u zmražených embryí, nalezne v kryošuplíku jedno mrtvé. Když ho vyjímá z formy, je tam vidět krev. Hned v dalším záběru, když dává embryo do dózy a kryošuplík zavírá, už tam krev není. (SsgtJira)
  • Scéna s vtáčikom pijúcim vodu odkazuje na originál, v ktorom sa rovnako táto dekorácia objavila. (WalterIK7)
  • Když si David (Michael Fassbender) po setkání s posádkou a Walterem odejde do jeskyně ostříhat vlasy, zpívá si píseň „The Man Who Broke the Bank at Monte Carlo“, kterou deformuje ozvěna v jeskyni. To je narážka na Davidův oblíbený film Lawrence z Arábie (1962), kde si stejnou píseň, doplněnou výraznou ozvěnou, prozpěvuje Lawrence (Peter O'Toole) při své první cestě pouští. (Rosselanor)

Související novinky

Fede Alvarez natočí nového Vetřelce

Fede Alvarez natočí nového Vetřelce

05.03.2022

Zatímco plánovaný vetřelčí seriál pro kanál FX je stále v přípravách a jeho natáčení by mělo začít v roce 2023, kolem vzniku nových celovečerních filmů této franšízy panuje složitá situace. Stále se… (více)

RoboCop přišel o režiséra

RoboCop přišel o režiséra

16.08.2019

Režisér filmů Elysium a především chváleného District 9 Neill Blomkamp se té smůly nezbaví. Jeho pokračování Vetřelce se Sigourney Weaver bylo zaříznuto poté, co se Ridley Scott rozhodl pokračovat ve… (více)

Chystá Ridley Scott dalšího Vetřelce?

Chystá Ridley Scott dalšího Vetřelce?

01.06.2019

Vetřelec minulý týden oslavil 40. výročí a v rámci oslav došlo i na rozhovor se samotným tvůrcem ikonického hororu Ridley Scottem (Černý jestřáb sestřelen, Konzultant). V něm pak Scott mimo jiné… (více)

O čem by byl další Vetřelec?

O čem by byl další Vetřelec?

15.11.2018

Pokud jste viděli poslední filmy z vetřelčí série od režiséra Ridleyho Scotta (Marťan, Gladiátor), pak je vám nejspíš jasné, že měl slavný tvůrce pro svoji temnou sci-fi ságu ještě velké plány. V… (více)

Reklama

Reklama