Reklama

Reklama

Vlastička umřela. Vesnický kostel, pohřební kočár tažený koňmi, farář, obyvatelé Olšan a souputníci zvláštního života Bohumila Stejskala (Boleslav Polívka), multimilionáře z vůle Boží, z Dědictví I. Trochu zestárli. Bohumil (Boleslav Polívka) taky trochu zestárl. Přibyly mu majetek, starosti, kilogramy a děti. Ztratil ženu svého života. Hraje hudba, zpívá místní ženský sbor Křepelky, jehož byla Vlastička členkou (a Bohuš je sponzorem). Smrt známého sbližuje. Všichni jsou smutní, nebo tak aspoň vypadají. Za zdí hřbitova zastavil starší Mercedes a z něj vystupuje rovněž zestárlá „hérečka" Irenka. Pozoruje pohřeb přes zeď, dovnitř se neodváží. Odjede před koncem obřadu... Smuteční hostina v Bohušově sídle. Jsou tu všichni, které známe z původního filmu. Zjišťujeme, že Bohuš si postavil ohromné sídlo ve farmářském stylu obklopeném zoologickou zahradou. Má rád svou dceru (Anna Polívková) a visí na šestiletém vnukovi, jehož učí jízdě na koni. Má vlastní chov koní a považuje se za odborníka na to. Už sedm let nepije a celkem si zvykl na peníze. Bohuš je smutný, ale smutek v jeho podání má velmi výstřední podobu. Téměř každá promluva se mu proplétá s pohřební řečí a duch Vlastičky postupně výrazně vstupuje do jeho mysli i jednání. Vlastička dávala jeho životu řád...vnutila mu kázeň. Teď je zase Bohuš sám. A smutný. Je na čase vrátit se ke kořenům...k flašce. Po sedmi letech se Bohuš zase napije. A bude to jízda, během které se bláznivě zamiluje do herečky, málem se stane filmovým producentem a majitelem zámku, málem přijde o vnuka, málem uvěří, že Vlastička pořád žije, přijde o několik miliónů, rozbije v přímém přenosu finále soutěže Hvězdy tančí, aby nakonec pod tlakem dcery a věrného přítele Arnošta (Arnošt Goldflam) dobrovolně našel klid a sebe samého v protialkoholní léčebně v tichém rozjímání s bláznivým JUDr. Strážným (Jiří Pecha). Velká jízda... i tak by se film mohl jmenovat, kdyby nenavazoval na už tak proslavený název dílu prvního. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (819)

BMW12 

všechny recenze uživatele

Tož asi všichni jsme už předem věděli, že se to jedničce nevyrovná. Už tam není tolik humoru, není to tak zábavné, příběh není tak dobrý jako v jedničče, je to už jen takové vzpomínkové pokračování. Ono aby to bylo dobré, tak by se to muselo točit daleko dříve a né až 22 let po prvním filmu. Ono už je totiž úplně jiná doba, navíc čeští filmaři nedokáží už točit takové filmy jako kdysi, což je zajímavé, protože přeci máme teď moderní techniku a mělo by to jít snadněji, ale přitom nám to akorát uškodilo. V zahraničí tento problém nemají, tam pořád chrlí jeden výborný film za druhým, ale češi bohužel neumí v současnosti točit dobré filmy. ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Zas tak zoufalý to není. Jen v česku chybí kvalitní scénáristi a režiséři. Bolek občas vykouzlí skvělý monolog, ale je to málo, celý to neutáhne a ostatní se jaksi nechytají. Výstřih Čvančarové mě občas udržel v pozoru, ale prostě chtělo to víc. Jinak ta Polívkova farma je dost úděsná a nedivím se, že neprosperuje. Bolek nemá moc vkus a s penězma to v reálu moc neumí. 40% ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Vtip postrádající zpověď okoralého klauna, který v lihu už dávno rozpustil svůj glanc.. Ať už se jednalo, či nejednalo ze strany Sedláčka o jakýsi druh podvratnosti, máte chuť mu navomitovat do kapuce od mikiny. Ještěže se toho nedožil strýc Košťál, protože taková šmíra namotaná na špulku opileckých mouder tu nebyla od Kuvajtu napadení.. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Ten film si o bulvární čtení do značné míry koleduje, tak pojďme do něj. Možné důvody, proč vznikl: a) pokus Bolka Polívky něco udělat s tíživou finanční situací b) potřeba Bolka Polívky se vyzpovídat jako komik, který už přestal být vtipný a neumí hrát ani sám sebe jako šaška (kdo viděl jeho tristní vystupování v Ano, šéfe, tak asi ví, o čem mluvím). V jeho scénáři nenajdeme příliš návaznosti na subverzivní frašku Věry Chytilové krom postav, Je to spíš taková sentimentální litanie o alkoholu, ženách a odtrženosti od reality. Vtipů je tam pár a nejsou nijak nápadité (situačně, ani verbálně). Výsměch si DII vyslouží i proto, že obsahuje pár scén, ve kterých Sedláček hodně přešlápl dosud pečlivě dodržovanou hranici svojí lidovosti a spadl někam k troškovskému pitvoření. Já se tomu vysmívat nechci. Sledovat lidi, ke kterým cítíte sympatie, jak si sahají na dno, není zrovna příjemné, na druhou stranu pokud si odmyslím, že tenhle film měl něco po Chytilové zdědit, je to v něčem zvláštně autentická lítostivá zpověď člověka, pro kterého svět končí ohradou s koňmi a placatkou ve vestě a zoufale touží po jakési ztracené "bodré nevinnosti". Prostě posezení s opilcem, kterej vám dvě hodiny hučí do hlavy moudra a nářky... sere vás, ale vlastně musíte uznat, že vás to v něčem zvrhle fascinuje. Z nedostatku point tak přidám několik střípků, které padly po projekci v sestavě Schmarc - Fila - Tesař - Stejskal: "Moravský Vlk z Wall Street", "Film mimo dobro a zlo", "Do bláboliva vylitej biják"... ()

argenson 

všechny recenze uživatele

K pousmání je snad docela podařené entrée Miroslava Donutila, jenže to je asi minutová sekvence těsně před koncem filmu. Zbytek je bezkrevná, bezzubá, beztvará blbost s naprostou absencí děje. S nesmyslnými a samoúčelnými epizodami typu Karel Gott. Hvězdičku přihazuju za občasné podařené exteriérové záběry a se sentimentem vzpomínám na první díl. Proč, Irenko, proč? ()

Galerie (34)

Zajímavosti (17)

  • Při natáčení se zranil kůň Bolka Polívky. Musel proto být dovezen z Prahy nový kůň a maskéry byl následně poupraven do podoby původního bílého koně s hnědými skvrnami. (MTHRFCKR)
  • V jednej zo záverečných scén, kde pred jednaním v blázinci drží "Doktor" v podaní Jiřího Pechu zmluvu o dlžnej čiastke, vidieť na sekundu muchu, ktorá sa zrejme "prechádzala" po objektíve kamery a nik si to nevšimol, pretože ostala vo filme. (Stillborn83)
  • Na natáčení filmu měl štáb pouze 28 dní. (Indy21)

Reklama

Reklama