Reklama

Reklama

Vlastička umřela. Vesnický kostel, pohřební kočár tažený koňmi, farář, obyvatelé Olšan a souputníci zvláštního života Bohumila Stejskala (Boleslav Polívka), multimilionáře z vůle Boží, z Dědictví I. Trochu zestárli. Bohumil (Boleslav Polívka) taky trochu zestárl. Přibyly mu majetek, starosti, kilogramy a děti. Ztratil ženu svého života. Hraje hudba, zpívá místní ženský sbor Křepelky, jehož byla Vlastička členkou (a Bohuš je sponzorem). Smrt známého sbližuje. Všichni jsou smutní, nebo tak aspoň vypadají. Za zdí hřbitova zastavil starší Mercedes a z něj vystupuje rovněž zestárlá „hérečka" Irenka. Pozoruje pohřeb přes zeď, dovnitř se neodváží. Odjede před koncem obřadu... Smuteční hostina v Bohušově sídle. Jsou tu všichni, které známe z původního filmu. Zjišťujeme, že Bohuš si postavil ohromné sídlo ve farmářském stylu obklopeném zoologickou zahradou. Má rád svou dceru (Anna Polívková) a visí na šestiletém vnukovi, jehož učí jízdě na koni. Má vlastní chov koní a považuje se za odborníka na to. Už sedm let nepije a celkem si zvykl na peníze. Bohuš je smutný, ale smutek v jeho podání má velmi výstřední podobu. Téměř každá promluva se mu proplétá s pohřební řečí a duch Vlastičky postupně výrazně vstupuje do jeho mysli i jednání. Vlastička dávala jeho životu řád...vnutila mu kázeň. Teď je zase Bohuš sám. A smutný. Je na čase vrátit se ke kořenům...k flašce. Po sedmi letech se Bohuš zase napije. A bude to jízda, během které se bláznivě zamiluje do herečky, málem se stane filmovým producentem a majitelem zámku, málem přijde o vnuka, málem uvěří, že Vlastička pořád žije, přijde o několik miliónů, rozbije v přímém přenosu finále soutěže Hvězdy tančí, aby nakonec pod tlakem dcery a věrného přítele Arnošta (Arnošt Goldflam) dobrovolně našel klid a sebe samého v protialkoholní léčebně v tichém rozjímání s bláznivým JUDr. Strážným (Jiří Pecha). Velká jízda... i tak by se film mohl jmenovat, kdyby nenavazoval na už tak proslavený název dílu prvního. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (820)

Peytl 

všechny recenze uživatele

I ne příliš skvělý film se může státi kultovním, oblíbeným a vesměs hromadně sledovaným a kladně hodnoceným, pakliže náhoda a osud chce, že se trefí do té správné nálady obecenstva, potažmo doby... je to o štěstí, nebo o notoricky známé klice z prdele. Mno, již kurví praděd u mě neměl na marihuaně ustláno a tento potomek je spíše klasickým zkurvysynem. Vůbec jsem neměl v plánu hanět, spíše jsem chtěl býti tolerantním, mozekměknoucím dobračiskem, leč nebylo mi přáno. On ten Bolek je pořád bezva smutnej kašpar, tedy pokud pominu prvních šílených zhruba dvacet minut, to jsem se opravdu musel nenavoskovanou běžkou mlátit přes hrb, abych byl schopen pokračovat ve sledování tohoto paskvilu, ale sám to nezachrání... Goldflam? Pecha? Ani hovno! Málokterý snímek shořel na tom, že v něm přebýval nějaký protagonista... ovšem korpulentní Čvančarová, nateklý Heřmánek, vyzuna Chýlková, Veškrnová se svým šikmookým liftingem, vypité tlamy Rychlík se Zatloukalem, Herr Gott alias Karel Bůh a za ním v závěsu Cihlakcihle Čenský, Harapes aúúúú, Borhyová hehe a rómská princezna a postrach exekutorů Erbová... to je mančaft na jasnej sestup do pralesní ligy. Nehledě na to, že vidět ještě jeden moravský kroj, požadoval bych, aby mi megery z Východu začaly onikat. Inu, ne každá Polívka se povede a stane se gurmánskou a vyhledávanou modlou, což je zcela evidentní zde, tak i v podobném buranském stylu, kdy ogaři v reklamě na vidláctví redukujó do vaničke, Pane, ty to vidíš! Zde se sliní naprosto z jiného důvodu. Navíc byla i Irénka a nějaký zamlžený šoust s viagrou, kurva, to byl džouk! No, kdo nám přebýval je známo, a co nám chybělo? Jakýkoliv příběh, nějaká dějová linka, snad by stačila i jen kontura, náznak... při sledování jsem měl pocit, že každých pět minut usínám a přicházím o těch deset klíčových. Nesmysl, co? Přesně! Po skončení a překontrolování velitelského času na atomových přesýpačkách ale vyšlo vše najevo, celá ta krutá pravda, ... byla to neskutečná píčovina. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

|90%| Shlédnuto v kině. Kino jsem nějak moc neplánoval, čekal jsem, že to nebude nic extra, ale nakonec jsem vyrazil. Je třeba dodat, že původní film, původní, stará dobrá klasika Dědictví aneb Kurvahošigutntág je pro mě nezapomenutelná česká komedie. Kdo nemá rád Polívku nebo i humor, tak to pro něj není. Mě Polívka nevadí a obzvlášt v této roli dokáže zahrát skvělého a typického burana se spoustu hlášek atd. Tohoto pokračování jsem se dost bál. Čekal jsem, že to bude typický hloupý český film poslední doby páč moc dobrých českých filmů se za poslední dobu bohužel netočí. Říkal jsem si, že to Polívka bude zachranovat jen tak tak a i jsem mu moc nevěřil. Říkal jsem si, že bude takový rozumnější a ne takový blázen jako v původním snímku - to jsem se ale dost mýlil, což je teda sakra dobře. Jeho postava byla stejná a v některých scénách snad ještě šílenější. Hlášek zde bylo mraky, Polívka perlil jak o život. Takže největším kladem tohoto filmu je Bolek Polívka, takže vše se točí okolo něj. Ale nutno i dodat, že zbytek herců a scén bylo též dobré, takže celkově jeden z nejlepších českých filmů poslední doby. Nevím jestli je to nějak extra z mé strany objektivní, ale na to já z vysoka kašlu, zhodnotím podle sebe jako vždy a je to. Celkově má film dobré herce, jejich postavy, vše je celkem jednoduché, jen konečná zápletka na konci je tak trochu neořešená, kdy přijde menší zvrat atd, ale to je asi tak detail. Ještě tak by to chtělo více si zapamtovat scény a hlášky, ale holt jsem to viděl prvně, klasikou se to určitě nestane, ale věřím, že si to pustím ještě hodněkrát. Herecké obsazení je na tom teda dobře. Bolek Polívka snad překonal sám sebe, tady není co dodávat. Dagmar Veškrnová-Havlová se zde občas objevila jako duch Vlastičky - takže to byly takové úsměvné scény. Arnošt Goldflam mě zde bavil, zahrál svůj standart, byl v pohodě. Ivana Chýlková, stejně jako v původním filmu hodně nesympatická, ale zahrála to dobře. Potěšili i herci Jitka Čvančarová, Jiří Pecha atd. Cameo Karla Gotta se mi líbilo, rozhodně potěšilo. Mrzí mě, že se zde ale Miroslav Donutil moc neohřál, měl zde ještě menší cameo než ten Gott, ale nevadí. Hudba taková normální, moc zde nebyla a ani jí zde teda nebylo potřeba. Úvod začal mírně, zajímavě a po pár minutách, kdy si Polívka přihnul k alkoholu, se to teda pěkně rozjelo. Tempo jeho hlášek a šílenosti jeho postavy narůstalo ohromnou rychlostí, takže při skonečení filmu jsem litoval, že ještě není hodina navíc. Poslední dobou se nenatáčí moc dobré komedie, tím myslím obecně zahraniční a české. Vždy natočí něco čemu se moc nezasměji, maximálně párkrát pousměji. Zde jsem se spolu s ostatními v kině v některých scénách doslova řezal smíchy. Jak jsem už psal, kdo nemá rád Polívku a humor (třeba už jen omezeně humor) tak nemá tento film sledovat. Co se týče hodnocení, to nikdy nějak neřeším. Je sice pravda, že jsem čekal na csfd horší, ale i tak je to teda slabé. Tento film nemá tak silný příběh, je pravda, že některé postavy jsou zde na chvíli a pak nejsou dořešeny, ale to je přece detail. Vše je jednoduché a největším tahounem je Polívka, který to teda hodně navýší. Scéna na zámku, v restauraci, při taneční show nebo v odvykací léčebně na alkohol - to prostě nemá chybu. Myslím si, že není už co dodávat. 5* dávám naprosto s čistým svědomím. () (méně) (více)

Reklama

anais 

všechny recenze uživatele

Nemá smysl příliš srovnávat předchozí film od Věry Chytilové s tímto. V Sedláčkově filmu nejde o popis/kritiku doby, ale spíš o posmutnělé bilancování života, který se chýlí ke konci. Polívkova postava tak stojí před několika rozhodnutími, které už nic moc nezmění, ale mohou věci nasměrovat k lepšímu konci. Film je hezky nasnímaný, a promyšlenou líbivostí mu nelze upřít profesionalitu. Jako by však krásné obrazy zakrývaly prázdnotu děje. Jako by Bohoušovo přešlapování na místě, nevěda, jak naložit s vlastním životem, charakterizovalo i Polívkův scénář. Diváka tak překvapivě nenapadají otázky, proč je to taková pitomost, ale spíš, proč je to taková nuda, proč se ve filmu vlastně nic neděje? A možná to byl tvůrčí záměr spíš než pochybení. Těžko říct. Ale jako první film, i tento prověří až čas... ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Neměla to být komedie? Vůbec nechápu, proč takové filmy vlastně vznikají. Další z řady pokračování po letech, které nemá absolutně co nabídnout a řadí se do kategorie propadáků. Stejně, jako např. Sněženky a machři či Bony a klid. Dědictví je však pravděpodobně nejhorší. Sedláček holt není Chytilová a Bolek má nejlepší roky dávno za sebou. Minimálně, jako scénárista. Trapná zbytečnost. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Docela lituji diváky, které zhlédnutí stálo více než 30 minut stahování. Do kin je filmu škoda. Nicméně, na takové to domácí pokoukání při lahvince vína je to zábava dostatečná. Byl jsem připraven na nejhorší, protože už jaksi vím, jak to s těmi pokračováními u nás chodí. Nijak zlé to nebylo. Jistě, s prvním dílem je to ve všech ohledech absolutně nesrovnatelné. Na tom se určitě všichni shodnou a nikdo nebude proti. Děj je ovšem alespoň trošičku zajímavý a stará garda má stále zbytky šťávy. Film se poměrně zdárně dovedl přiživit na úspěchu jedničky. Je cítit, že film nemá přehnané ambice a je si vědom sám sebe. Do děje tak sebeparodicky vstupují Goťák či Donutil. Několik scén je potom vyloženě vtipných, což je v českých luzích a hájích věc nevídaná. Co si tak zrovna vybavím je třeba protialkoholická léčba v Černovicích. Jako pokračování je to perfektní, když se to tak pokusím srovnat s dalšími českými počiny. Jako film už to žádný zázrak samozřejmě není, ale podívat se na to bez újmy na duševní pohodě rozhodně dá. Takže ty zdejší dvou a méně hvězdičkové bláboly ani nečtěte a na moji zodpovědnost si to klidně stáhněte. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (17)

  • Objavili sa špekulácie, že Bolek Polívka nakrútil tento film kvôli tomu, aby splatil dlh voči svojej farme v Olšanoch, ktorý vtedy tvoril 56 miliónov českých korún. [Zdroj: EuroTelevízia] (kacer4)
  • Bolek Polívka (Bohumil) charakterizoval rozdiel medzi prvým a druhým "Dedičstvom" slovami: „Prvá časť bola taká groteskná moralita. Druhá, po 20-tich rokoch, je skôr horká komédia. V tom je posun, že oproti časom, keď sa nakrúcala jednotka, sa dnes všetko priostruje, doba je bezohľadnejšia." (Sufferer)

Reklama

Reklama