Vlivný, ale idealistický politik Colin Pryce (Nicolas Cage) se v roce 2010, během devastující ropné katastrofy v Mexickém zálivu, ocitá v těžké osobní situaci. Musí se totiž vyrovnat s vlastním zhrouceným životem poté, co mu sexuální skandál zcela zničil politickou kariéru. (Magic Box)

Recenze (67)

Pepinec

Abych si to ujasnil. Cena moci je taková, že přefiknete roztleskávačku a svoji asistenku, za což zaplatíte i nadále fungujícím manželstvím a vyhranými volbami? No, to by mě teda složilo... Úplně vidím, jak se studenta prvního ročníku politologie ptají, proč zrovna politika, a on odpovídá, protože kdysi viděl Cenu moci a řekl si, že to bude príma život. Nemám nic proti jednoduchosti, co mně ale vadí hodně je zbytečnost. Vlastně nejvíc jsem se pobavil až u zdejších komentářů typu "kdyby to byla produkce HBO, je to červený." Je jedno, jestli myslíte film nebo řepu, obojí je k smíchu. ()

silentname

Je to veľmi lacný film, ktorý sa snaží použiť skutočnú udalosť ako zásterku a nechať ho pôsobiť seriózne. A absolútne sa mu to nedarí a človek rýchlo cíti tu manipuláciu, ktorou film len srší. Ale pár dobrých momentov to predsa len malo, najmä v časti, keď je Colin rozhodnutý začať iný život. Lenže celá tá časť trvá možno maximálne 20 minút a aj tak sa potom všetko posunie podľa mňa tým nesprávnym smerom. A tiež neviem či je najlepšie rozhodnutie nechať film pôsobiť štýlom, že záleží najmä na korporáciach a nie malých ľuďoch, ktorých katastrofa postihne. Osobne sa mi nepáčila záverečná Colinova reč, nie je to podľa mňa moc dobre zrežirované a filmu chýba istá dávka solídnosti. Nie je veľmi uveriteľný ani moc dobrý. Najlepšie momenty podľa mňa sú, keď sa Nicolas Cage snaží dať dokopy so svojou konzultantkou Kate v podaní Sarah Paulson. Inak ide o dosť podpriemerný počin. ()

Rodriguez

Zajímavé politické drama, kde Cage předvádí hereckou kreaci coby vlivný politik. Jenže v nejméně vhodnou dobu, když mexický záliv drancuje ropná katastrofa se objeví další špína. Tentokrát z jeho soukromí! Bude záležet jak se k tomu postaví, protože na jeho rozhodnutí bude záviset živobytí několika desítek rybářů v zálivu. 60% ()

vegetol.mp

Kariéra Nicka Cage neprochází poslední dobou dobrým obdobím a herec se snaží hledat alespoň zajímavé role, ve kterých by ukázal, že na to herecky ještě má. A tohle je právě ten případ. Příběh o nadějném idealistickém politikovi, kterému mimomanželský poměr zničí kariéru, on odstoupí, začne pít a snaží se dostat zpátky na vrchol možná nezní nejoriginálněji, ale zpracování je vcelku solidní. Jde o nezávislé drama a film nebyl nějak extra drahý, takže většinou je na plátně pár herců, kteří se o něčem baví. Což mně osobně navadilo, protože mi děj přišel dostatečně zajímavý. Nejlepší jsou scény mezi Cagem a Peterem Fondou, který tu hraje jeho alkoholického otce. Bohužel scén je jen pár a na můj vkus by jich ve filmu mohlo být víc. Cage předvádí dobrý výkon a dokázal dát své postavě dostatečnou zranitelnost a lidskost a získat si tak divákovi sympatie. Člověk se jen diví, proč mu nechodí lepší nabídky. The Runner má čistého děje jen 82 minut, což se může zdát málo, ale nakonec je to tak akorát a film řekne přesně to, co říct chce. Celkově se zřejmě nestane, že by The Runner znamenal v Cageově filmografii nějaký zásadní obrat k lepšímu, není to ani jeho nejlepší film, ale v rámci možností jde o solidní podívanou. ()

kaylin

Tak Nicolas Cage má určitě slabší filmy, ale ani tohle zrovna není nějak moc velký zázrak. Politik, který není až tak špatný, jen neví, kam by ho strčil. Má své ideály, ale má smůlu, protože se na něj provalí, že měl nemanželský sex. A pak si užívá dál, i když chce dál bojovat za ideály. Dramatická romance, která mě nechytla. ()

• Príbeh sa odohráva na pozadí skutočnej havárie ropnej plošiny Deepwater Horizon v roku 2010. (kacer4)
  • Nakrúcanie začalo v júni 2014 v New Orleans. (kacer4)