Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Skutečný příběh o hledání nejznámějšího neabsolventa vysoké školy, jehož život byl v takových sračkách, až s nimi musel začít plnit VŠEchny záchodové kabinky. Policista Arnošt udělá cokoliv, aby se jimi prokousal a tento zdánlivě banální a bizarní případ vyřešil. (oficiální text distributora)

Recenze (41)

Havenohome 

všechny recenze uživatele

Remeselná zdatnosť Adama Sedláka nemá obdobu nielen na poli súčasného českého a slovenského študentského filmu ale ani medzi profesionálnymi režisérmi. Nedúfal som, že ešte niekedy bude niekto v našich končinách schopný režírovať bez amatérskej doslovnosti, bez sklonov k lacnej poetizácii a midcultu. Sedlák evidentne rozmýšľa nad celou výrobou svojho filmu a tak hladké a funkčné užitie klasických naratívnych postupov som vlastne v lokálnych filmoch ani nikdy nevidel (výborný strih dialógových záber/protizáber sekvencií, presná náväznosť záberov, funkčné užívanie rôznych veľkostí záberov, nerušivé tempo strihu). Nie je to len dobre zvládnutá žánrovka ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať (vývojový vzorec detektívky a lovestory), ale aj veľmi vtipné glosovanie súčasnej českej spoločnosti. Narážky na rómov, slovákov, čo si môžu v čechách zadarmo písať diplomovky v slovenčine a na biedny stav českého školstva sú trefné a veľmi osviežujúce v záplave českých filmov, ktoré pôsobia akoby sa odohrávali na Plute a nie v Čechách. Je to ešte lepšie ako u Sedláčka, ktorý sa tiež snaží glosovať súčasnú českú realitu, ale jeho filmy sú v konečnom dôsledku skôr autorské diela plné intímných problémov. V L.H. plynie primárny pôžitok z tvorenia, prehodnocovania a napĺňania žánorvých hypotéz a v druhej rovine vznikajú významy konotujúce iné nefilmové spoločenské diskurzy...............Je to aj výborne napísané a zahrané. Žiadne vysvetlovacie dialógy ako pre debilov, naratív vám dovolí čítať dôležité informácie z podtextu. Hlavný hrdina má jasnú a uveriteľný motiváciu, plynutie času rytmizuje striedania dňa a noci, osobná a pracovná línia hlavného hrdinu sa plynule prekrývajú. Áno, možeme vytknúť miernu zbrklosť v dialógoch napríklad nadriadeného na policajnej stanici, to však považujem pri takto podarenom filme za mušací problém a otázky krátkej doby, aby podobné nedostatky režisér doriešil. Taktiež možno vytknúť krátky tretí akt a neuspokojivé uzvaretie detektívnej línie. To je asi najväčší kompozičný nedostatok filmu, pretože L.H. má pomerne bohatý fikčný svet a bolo by o čom rozprávať ešte ďalších 10-15 minút. Napriek týmto negatívam klobúk dole. Ak si to dáme do kontextu s epigónstvami ako Cagey Tigers, či chytilovskými Zoulafcami atď, tak L.H. je ďaleko najlepší film aký FAMU za dlhú dobu vyprodukovala................Opravujem svoj veľký preklep. Film nevznikol na FAMU, ale na FAMO. A v tomto kontexte paradoxne film vyniká ešte viac. ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mi především připomněl jeden dávný zážitek. V roce 1994 jsme v rámci čundru Posázavím dorazili do Českého Šternberka a zde jsem po vstupu na WC v jednom z místních hostinců na zdi spatřil nápis velice podobný tomu filmovému, jen mnohem konkrétnější. Exkrementy (v tehdejším extrémně parném létě stejně extrémně páchnoucími) tu stálo: "To jsem udělal já, Patrik Novotný..." a následovala plná adresa z jedné z nedalekých obcí. Tenkrát by měl Arnošt věru lehkou práci (i když si myslím, že autorem nápisu byl spíš nějaký dobrák z řad Patrikových místních nepřátel) :D. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Má to samozřejmě svoje mouchy, ale osobně mi to přišlo až nečekaně dobré. Obsazení je velmi kvalitní (Jenovéfa Boková nemá chybu), oceňuji, že se natáčelo na autentických lokacích, má to super soundtrack, a místy je to fakt vtipné. Na scénáři to chtělo ještě zamakat a taky si nejsem jistý, jestli je to přece jen vhodný námět pro zfilmování (btw. patřím mezi pamětníky té události a přijde mi vlastně i s podivem, že film o nich vznikl s tak velkým časovým odstupem), ale celkově mi ta půlhodinka rychle utekla a vcelku jsem se pobavil. ()

Rosomak 

všechny recenze uživatele

/Možné spoilery/ Nejsem obeznámen se stavem současné studentské tvorby v ČR, ale kdyby vypadala nějak takto - určitě bychom měli naději slibné filmové budoucnosti. Má divácká zkušenost se studentskou tvorbou je většinou taková, že jsem uspokojen pouhým naplněním základních filmových vypravěčských strategií - protože popravdě (a zcela jen dle mé nikterak rozsáhlé zkušenosti) mnoho takových filmů nedokáže utvořit koherentní svět a náležitě funkčně jednotlivé prvky filmu využít v podpoření jeho konstrukce a ke srozumitelné artikulaci ústředních témat. Obecný ideál mainstreamu - tedy identifikovat se s postavami a mentálně s dějem souznít, jsem u studentů zažil možná tak dvakrát. Ke spokojenosti mi vždy stačilo vidět, že film umí nakládat se základními formálními postupy. V případě Lorda Hoven jsem se taktéž nedokázal vždy z této pozice vymanit, nicméně zdaleka nejvíc si mě ten film podmanil. Ve své podstatě je to samozřejmě vcelku modelový způsob vyprávění, v němž se proplétá osobní a profesní rovina detektiva - obě se navzájem ovlivňují a vzájemně se vženou do katarze (která krásně dotvoří celkové líčení fekální dokurvenosti společnosti), ale postavám nelze upřít plastičnost, takže jejich jednání vzbuzuje emociální reakci - i v případě absurdních situací. A deníček každodenních stolic je tak geniální nápad, že mě to dostává ještě teď. Těším se na další film! (regulérní komentář přidám až po dalším zhlédnutí) ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Stejně podbízivé vůči své cílovce, jako Troškovy Babovřesky. Jen díky tomu, že to cílí především na vysokoškoláky, kteří se náramně baví už při čtení anotace, jež jako by vypadla z Maximu, se nám tu nebouří kulturní fronta a nebrání se tu filmové kvality, tak jako u Trošky. Lord Hoven je lautr to samé jak v Troškově případě, kdy se těšíme jen na to, aby jsme si potvrdili naše stereotypy a odcházeli od filmu s dojmem "je všechno tak, jak jsme si mysleli". Jaký je rozdíl mezi lacinou kritikou zkorumpovaných zastupitelů v Babovřeskách a kritikou úplatného děkana v Lordu Hoven? Stejně tak haha situace, kdy se Troškův farář jmenuje Šoustal a střední generace je v komediální nirváně, zatímco Lukáš Příkazský pod vedením Adama Sedláka tahá ze záchody hovno jako důkazní materiál? Obojí se snaží jen podbízet, uspokojit svého diváka a prodat. O co víc to můžu pochopit u Trošky, již má své odžito a na konformitu má již jisto jistě právo, tak o to víc mi to hlava nebere u pětadvacetiletého Sedláka. Film o hovnech už nikoho ze židle nezvedne, to není provokace, to je uspokojení generace, co odchoval 9GAG. Ale věřím, že Brabec a celá FAMO je nadšením bez sebe. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama