Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do hlavního města přijíždí tajemný Marcin. Záhy potkává mladší Olu, která ho vtáhne do víru velkoměstské zábavy. On ale přijel ze zcela jiných důvodů. Nezávislý a „hardkorový" snímek Krzysztofa Skonieczného je svébytnou uměleckou revoltou, ale také jedním z nejpozoruhodnějších polských debutů posledních let. (Letní filmová škola)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (17)

mrart 

všechny recenze uživatele

Vizuálně, režijně i scénáristicky výrazně slibný režisérský debut. Skonieczny se před tímto snímkem věnoval hlavně hudebním klipům a na filmu je to v pozitivní rovině znát. Po jeho skončení navíc divákům zůstane v hlavě ne úplně příjemné množství otázek, což osobně hodnotím jako významně kladný přesah. Musel jsem si v hlavě několikrát celý snímek rekapitulovat a skládat si k sobě malá vodítka, která i přes všechnu snahu nechávají hlavní míru interpretace jednání hlavní postavy na divákovi samotném. ()

Admirall 

všechny recenze uživatele

hovorim to casto a hovorim to znovu. Poliaci proste vedia tocit film. Co ma ale zamrzelo, ze v traileri bolo povedane vsetko. Film som si pozrel kvoli kvalitne vyzerajucej kamere z traileru, sklamanim pre mna vsak bolo prave to, že všetky tie krásne zábery a kompozicie boli uz v traileri a ako divak som cakal ze cely film sa bude niest v takom duchu a bola to teda kvalitna namotavka. Ja chapem ze trailer ma pritiahnut divaka, ale ked don daju vsetko clovek zostane bud sklamany alebo nasraty. Tiez obdivujem ze poliaci sa neboja experimentovania aj so strihom. Kludne si zapasuju do takehoto filmu klipovitu pasaz a nikto to neriesi ci to je formalne v poriadku, lebo to tam sedi jak rit na serbel... padli tu aj nazory, ze nase filmy su nejake doslovne, na tom si myslim ze generacia Skop - Vojtek - Ostrochovsky s ich hranymi pocinmi celkom popracovala. Psychologizacie a pasazi vo filmoch Eva Nova, Deti či Koza, kde ticho hralo svoju ulohu bolo myslím si dost vela. Myslim si ze filmove rozpravanie ide u nas dobrym smerov a dufam ze v budunosti sa slovensky a cesky film zameria aj na podobne strihove experimenty ako v tomto filme. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Na debut (a ještě financovaný z velké části samotným režisérem) hodně suverénní počin. Působí moderně, „cool“ a kompaktně. Vizuál, hudba (originální polská, jejíž snad každou jednotlivou část bych označil za hitovku) jsou na úrovni. Příběh je mysteriózní, se sem tam nějakým vodítkem, ale pointa není úplně jednoznačná. Film navíc nabízí fungující mix cynismu, černého humoru a krimi-thrilleru. Závěr mě překvapil, tak úplně nenadchl, nicméně silné 4* si snímek v mých očích rozhodně zaslouží. ()

Traffic odpad!

všechny recenze uživatele

Film, na kterém jeho příznivci vyzdvihují, že zvládá vyprávět bez doslovnosti a ponechává interpretaci na divákovi, není ve skutečnosti ničím jiným než prázdnou mačistickou fantazií všemožně blafující hloubku. Je totiž rozdíl mezi vyprávěním, které důsledně a s jasným záměrěm zatajuje určité informace (případně náznakem nutí diváka k domýšlení hypotéz), a vyprávěním, které nedokáže dát (zcela klíčové) informace o motivacích protagonisty ani uspokojivě poskytnout možnost, jak tento nedostatek motivací nahradit nějakým interpretačním výkladem (např. protagonista symbolizuje to a to). Hardkor Disko je bohužel ten druhý případ. Po celou dobu není jasné, jestli jde spíše o žánrový příběh (kde jsou motivace úplně zásadní) nebo (kupříkladu) o nějaký komentář ke stavu současné mládeže. Tomu druhému by sice možná napovídala dlouhá dialogová scéna u snídaně, kde z postav vypadávají nucené, křečovitě vyznívající hlášky o "té fejzbukové generaci" apod., ale celé je to ve výsledku tak hloupé a povrchní, že to nevypovídá vůbec o ničem. Sledování filmu je o to úmornější, že se tvůrci ze zjevných ekonomických důvodů rozhodli řadu scén protáhnout do velmi dlouhých nepřerušovaných záběrů, které možná některé naivnější milovníky "slow cinema" přesvědčí, že se tu odehrává cosi fakt uměleckého a závažného, ale přitom pouze obnažují prázdnotu scénáře a vůbec celého konceptu. Nepopírám, že se tvůrci skutečně pokoušeli "něco sdělit" (znechuceně jsem odešel ještě před diskuzí s režisérem, takže neznám jeho komentář), ale pokud ano, dost hrubě v tom neuspěli. V tomhle případě se skutečně nejedná o selhání hloupých diváků, nedejbože odkojených emerickými trilery, ale o selhání filmu. ()

foils 

všechny recenze uživatele

Festivalové anotace jsou v případě tohoto snímku trochu zavádějící. Ola Marcina nikam nevtáhne, naopak Marcin se k ní brutálním způsobem vnutí a jí to imponuje. Právě ta brutalita zkraje zaskočí, dokud nezačne být jasné, že tvůrcům šlo o ad absurdum dovedenou hyperbolu toho, jakých vlastností si dnes mladí lidé cení a jakými lidmi se obklopují. Snímek tedy zpracovává podobná témata jako třeba (poněkud komplexněji pojatý, a ne úplně doceněný) brazilský snímek Vetřelec nebo novější srbský Klip. Tím se nenásilně dostávám k vizuálu, který je v souladu se světem "zlaté mládeže" notně videoklipový (Krzysztof Skonieczny je údajně též režisérem "oceňovaných videoklipů") a místy dokonce videoherní (autíčko jedoucí středem silnice evokuje sérii vražd jako jednotlivé levely nějaké hry), z technického hlediska však nikoliv dokonalý (scéna s padajícím sněhem a hořící lahví). Celkově se dá říct, že témata Hardkor Disko jsou stále aktuální (dokonce stále aktuálnější), jen už jsme je podobnou formou několikrát zpracované viděli. Polský snímek se navíc přes frajerský výraz vyznačuje katolickou prudérností, takže nenabídne ani příliš odvázané záběry. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama