Režie:
Susanne BierScénář:
Anders Thomas JensenKamera:
Michael SnymanHudba:
Johan SöderqvistHrají:
Nikolaj Coster-Waldau, Ulrich Thomsen, Nikolaj Lie Kaas, Maria Bonnevie, Lykke May Andersen, Søs Egelind, Nastja Arcel, Benjamin Boe Rasmussen (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Detektivové Andreas a Simon žijí zcela rozdílné životy. Andreas je spořádaný manžel, zatímco čerstvě rozvedenému Simonovi se všechno hroutí pod rukama. Situace se náhle změní poté, co jsou přivolání k brutální hádce mezi párem narkomanů. Když Andreas objeví jejich zanedbaného syna, rozhodne se porušit zákony, které má hájit, a kojence unese. Nyní je řada na Simonovi, aby znovu nastolil rovnováhu mezi dobrem a zlem. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (179)
Emocionálně vyhrocené drama se silným etickým přesahem a naprosto šílenou zápletkou týkající se výměny dětí. Skvěle natočené, famózně zahrané a éterické hudbě se také nedá nic vytknout. Podívaná je to však jen pro silné nátury, některé záběry na zanedbané miminko jsou z hlediska lidskosti opravdu šokující... (85%) ()
Psychologické drama s několika zásadními zvraty v ději. Mladý policista se doma těší z krásné ženy a čerstvě narozeného syna. Jeho starší kolega nic z toho nemá, zbyl mu jen alkohol. Pak je zde ještě odporný párek narkomanů, kterým se, shodou okolností, taky nedávno narodil syn. Ti první, šťasnější, však o syna přijdou. A drama je na světě. Film stojí za to vidět, ovšem není vhodný pro slabší povahy nebo pro rodiče kojenců a batolat. ()
Susanne Bier vztahové drama natočit prostě umí, což dokázala již v předchozích filmech. Snad každému rodiči, ale jistě více matkám, z tohohle filmu muselo být hrozně zle. Neskutečně zkrušující a tvrdě depresivní film o složitosti rodičovské morálky, lítostivých chyb, hrozných ztrát a o tom, jak tenoučká je čára mezi správným a špatným. Kdykoliv se film jakžtakž usadil, přišel šílený úder a já to snad ani nechtěl dokoukat. Taky vychovávám malé dítě a upřímně, nikdy v životě nechci tohle zažít. Každopádně tahle další dánská thrillerová supertrefa do černého, se starými známými Kaasem, Thomsenem a Nikolaj Coster-Waldauem vykouzlila srdcervoucí příběh s emocionálně vyčerpávajícím koncem. Třemi hvězdičkami zřejmě hodnotí zdejší bezdětní, já v tom i přes menší chybičky vidím nejvyšší hodnocení. ()
Ked uz teda kvalita ceskoslovenskych filmov kolise a smeruje istym smerom /k zumpe/ taxom si myslel ze aspon Europa toci jaku taku kvalitu. Mno, nie je to bergman, ze jo, natocila to Susanne Bier, a talentom nema na Bergmana, ale aspon rezisersky zrucna rutina. Mchnk ma pravdu s tou depresiou a krutostou - hodne velka cast deja sa odohrava v interieroch - sice pekne kulisy ale casto vladli len vatovo plane plky. Dam 3 spunty, az prilis tvorcovia tlacia na pilu . 66 % ()
Pri takomto nápade sa scenár snáď píše aj sám a režírovať sa to musí tiež veľmi od ruky. Ešte keď máte k dispozícii Costera-Waldaua a Lie Kaasa, ale aj obe ženské predstaviteľky. Možno by sa dala zápletke vyčítať určitá nepravdepodobnosť počiatočnej náhody, avšak pokiaľ na nej stojí celý konflikt a ten po celý čas perfektne funguje, prečo nie. Takže nakoniec jediná výčitka smeruje k tomu, že pri toľkých emóciách, zvratoch a hutnom deji by mohol mať film pokojne o dvadsať minút viac. Žiaden priestor napríklad nedostali Andreasovi rodičia. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (4)
- Námet na tému filmu prišiel od scenáristu Andersa Thomasa Jensena. Susanne Bier sa to zapáčilo, pričom povedala: "Po rokoch spolupráce sme obaja chceli tentoraz urobiť niečo, čo bolo extrémne a kde človek robí niečo, čo je nepopierateľne zlé." (Arsenal83)
- Samotná Susanne Bier film v roku 2014 charakterizovala ako jeden z najťažších a najintenzívnejších filmov, aké dovtedy natočila. (Arsenal83)
- Modelka Lykke May Andersenová sa k role Sanne dostala bez castingu. Režisérka Susanne Bier ju stretla na jednej párty a proste ju obsadila. Úmyselne preskočila casting, pretože mala pocit, že Andersenová na ňom nebude dobrá, bola si však istá, že je pre danú rolu práve ona tá pravá. (Arsenal83)
Reklama