Režie:
Gavin O'ConnorScénář:
Bill DubuqueKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Mark IshamHrají:
Ben Affleck, Anna Kendrick, J.K. Simmons, Jon Bernthal, Jeffrey Tambor, John Lithgow, Michael Beasley, Boualem Hassaine, Ron Prather, Jason MacDonald (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Christian Wolff (Affleck) je matematický génius, který má lepší vztah k číslům než k lidem. Pod zástěrkou maloměstské účetní kanceláře pracuje jako nezávislý účetní pro několik nejnebezpečnějších zločineckých organizací na světě. S postupným stahováním smyčky ze strany oddělení pro boj s organizovaným zločinem ministerstva financí, v jehož čele stojí Ray King (J. K. Simmons), Christian přijme legálního klienta: dobře zavedenou společnost zabývající se robotikou, ve které účetní (Anna Kendrick) zjistila účetní nesrovnalosti ve výši miliónů dolarů. Ale s tím, jak Christian rozkrývá účetní záznamy a přibližuje se k odhalení pravdy, začíná v jeho okolí stoupat počet mrtvých. (Freeman Ent.)
(více)Videa (10)
Recenze (832)
Když se člověk přenese přes to překombinované vyprávění, humorné pokusy o psychologickou hloubku a zvraty jako z Cimrmana, tak to celkem jde. Sošný Affleck je pro postavu autisty dobrá volba (bez ohledu na to, jestli tato filmové postava má s reálnými možnostmi autistů něco společného). Akce dobrá, řemeslně bez zaváhání, celkově tak na 7/10, nahoru zaokrouhlím za finální zúčtování s hlavním záporákem. ()
Maléry pana účetního po americku, chcete-li po hollywoodsku. Máte-li rádi složitě strukturalizované, extrémně překombinované, (pří)jemně nesrozumitelné, neotřele zpracované thrillery, v nichž geniální autista mistrně ovládá bojová umění, stejně jako ty nejsložitější matematické příklady, mohl by se vám tenhle ne úplně nezajímavý slepenec všeho možného i nemožného zamlouvat. Základem příběhu je atraktivní čtyřicátník, u něhož na první pohled není jeho postižení patrné, ženy by jej mohly opíchat i pohledem, ten by ovšem patrně na nabídku k sexu reagoval odříkáním dětské rýmovačky, kterou ve vypjatých chvílích tak rád drmolí. Ale rovnou se smiřte s tím, že na mezilidské vztahy není stavěný, i když by tak rád přivítal pohlazení. Většinu svého života žije totiž v osamění, ovšem nežije si špatně. Kluk jeden, přepírá prachy drogovým kartelům, jeho nelegální účetnictví už mu vyneslo jmění. Nově jde ale po něm Ministerstvo financí, nájemní zabijáci a ke všemu se uvolil, že ochrání jednu ne moc hezkou pipku, novou kolegyni z práce, před jejím utracením. Nutno uznat, že dvě třetiny filmu jsou neotřele zrežírované, originálně vystavěné, kvalitně zahrané, jednalo se o zajímavě fungující žánrový (pro)pletenec. Prostě radost sledovat. Nevím, k čemu došlo v produkci, že film najednou začal být odstrašujícím. Jeho dojezd, kdy vše mělo nějak zajímavě splynout a perfektně vygradovat, se stal nechtěnou "drebinovskou" parodií, příšernost sama, slaboduchá slátanina k popukání - zkrátka vše negativní v jednom. Šikovné střídání žánrových i sexuálních poloh se najednou obrátilo proti tvůrcům a vše přišlo vniveč. Netřeba vyzrazovat "zásadní", zcela vážně míněná závěrečná odhalení stran bližních ústředního hrdiny, což vše předchozí značně devalvovalo. Diskutabilní se rázem stalo i to, jak správně by měl divák vnímat hlavního hrdinu. Je dobrák od kosti? Je to bídák? Proč je vlastně tak nejednoznačný. Gavin O´ Connor je průměrný režisér, tohle ale mohl být jeho nejlepší film. Bohužel, i jeho nejlepší film to je. Vůbec by nevadilo, že akce je poskrovnu a nevypadá nijak extra, nelíbil se mně celkový (emotivní) rozkol filmu. A jeho závěrečná debilita. Ale více takových rolích pro Beňdu Skvrňáka. Když Bourne s Huntem nebudou mít čas, mile rád zaskočí. Jen si po vzoru svého supermanovského autisty změní identitu. Rázem z něj bude geniální matematik jménem Pat Mat. 5/10 ()
Rozhodně jeden z těch lepších filmů v tomhle roce. I když Afleck nikdy nebyl a není kdovíjakej herec, tak jedna věc se mu upřít nedá a sice, že si v poslední době umí vybírat opravdu dobře padnoucí role ve kterých stačí předvést trochu přirozenosti a průměrný řemeslo a stačí to. Nicméně kladem Zúčtování není jen on, ale i fakt, že to nemá úplně blbej děj, příběh dává smysl, film má spád a i akce je solidně drsná. Do kolen jsem z toho nešel, ale i tak dobrej nadprůměr a trochu škoda, že jsem to prošvihnul v kině.75% ()
Já jsem neměl žádný problém akceptovat postupně se rodící bizarnost celé situace, takže jsem ve výsledku nadmíru spokojený. Výprava je účelově chaotická a tajnůstkářská, ale já to mám vlastně rád, takže mě zamrzel pouze lacinější final fight na konec, jehož pointu jsem odhalil už v půlce filmu, což je ale z velké části jen a jen můj problém. Natočený je to super, jako top áčkové "akce" letos to lze doporučit. 90% ()
Bena Afflecka jsem nikdy nepovažoval za dobrého herce. Možná proto mne však tady velice překvapil a myslím, že se jeho autistická role doopravdy povedla. Nepůsobí nijak křečovitě a občas je to i trochu humorné. Dále je skvělá akce i zápletka a tak hodnotím velice kladně. 75%. Uprava po opětovném shlédnutí: Jde o jeden z nejlépe provedených filmů na podobné téma a jasných pět hvězd! PS: Interakce Afflecka s Kendrick roztomilé a finální bratrské shledání naprosto legendární! ()
Galerie (43)
Zajímavosti (22)
- Báseň, kterou Christian Wolff (Ben Affleck) často v kritických situacích přeříkává, je říkanka „Solomon Grundy“. Jedná se o lidovou poezii, popisující krátký lidský život se všemi jeho útrapami. (Yoshitsune)
- Když Christian Wolf (Ben Affleck) při útěku otevírá ve svém úkrytu zásuvku s falešnými cestovními pasy, jako první je vidět pas České republiky. Namísto toho, aby byl pas ale červené barvy (oficiální barva ČR pasu), je v tmavě zelené (technici při plánování záběru měli pravděpodobně k dispozici jen vzor pasu, který se přestal vydávat v roce 2000). (Darkslider)
- Jako koordinátoři kaskadérů na filmu pracovali Sam Hargrave a Fernando Chien. (Rominator)
Reklama