Mladá vědkyně se snaží najít způsob, jak zachránit umírající Zemi. Najde muže, který se žene za poslední lodí opouštějící planetu. (Netflix)

Recenze (110)

Tu ide predovšetkým o to, či podobné komorné postapo so zopár postavami sú vašou šálkou čaju, napríklad už od Omega Man. Tieto filmy majú väčšinou veľmi pomalé tempo a sústreďujú sa na budovanie atmosféry. IO je asi ešte pomalší než temné vízie budúcnosti poľských tvorcov 80. rokov, ale jeho vizuál a všadeprítomná depresia ma uhranuli. S príbehom je to trochu slabšie, v podstate sa rieši iba otázka, či hlavná postava odcestuje, alebo ostane na Zemi. Jej motiváciám rozumiem, ale opakujem, že ak podobné filmy nie sú pre vás, tak vám bude Margaret Qualley úplne ukradnutá. ()

radekgfx

Dystopické civilní drama o třech aktech a dvou postavách, kde se řeší spíše otázky lidské sounáležitosti a vzájemné důvěry než holý boj o přežití. Sci-fi kulisy neutěšeného obrazu zdevastované Země jsou zde primárně za účelem navození dojmu, že se celý děj filmu odehrává na pozadí něčeho většího, že na rozhodování postav záleží a že má nějaký dopad. Na jedné straně je to důvod, proč se film může jevit alespoň trochu atraktivní, výsledek je ale spíše opačný, jelikož film je v otázce propojení sci-fi roviny a postav jednajících v jejím rámci dost nepřesvědčivý. Pájka, pár základních desek, PH papírků a integrálních rovnic to nezachrání. Bez ohledu na to, jak lacině to vše vypadá. Komorní děj a minimalistický přístup téměř ke všemu – kamerou počínaje, hudbou konče – by ani tak nevadil, kdyby byl alespoň trochu originální a vydal se cestou volby alespoň trochu neotřelých postupů. Určitě je zde totiž poptávka po nízkorozpočtových nápaditých sci-fi filmech, IO jde ale spíše cestou nepříliš zdařilé recyklace myšlenek, scén a nápadů, které lze vidět stokrát jinde a stokrát lépe, přičemž sám nepřichází téměř s ničím novým. ()

Magika82

Kdo čeká kvalitní snímek, zaslouží si medaili za naivitu. Já už ji mám také. "Céčkový" více než nízkorozpočtový snímek, jehož dějovou linku lze předvídat od prvních minut až k závěrečným titulkům, kde herci sami evidentně nevěří ani svým rolím, s nimiž by se měli ztotožnit, výprava se de facto nevypravila se štábem nikam, a scénárista psal dialogy patrně pod tlakem hlavně pistole přiložené k hlavě kýmsi ze zástupců filmového studia... No nic, 20% jen a pouze za scénu odehrávající se v muzeu... ()

Likan7

Netflix úspěšně zahájil seriálovou kariéru, a teď se snaží vecpat i do filmových vod. Naneštěstí mu to nejde. Zatímco Bright se ještě s vypnutým mozkem dal, IO už fakt nejde. Solidní námět a postapokalyptický svět je totálně zabitý vším, co se ve filmu děje. Chcete mít postapokalyptickou budoucnost? Šoupněte film do hor, kde je hezká příroda. Chcete mít komorní drama? Sežeňte 2 herce, z kterých je jeden normálně fakt špatný, ale tady je furt ten lepší. Chcete mít závěr s poselstvím? Celý to zazděte šíleně pitomým závěrem, který je jen k smíchu a ke kroucení hlavou, kterýho génia tohle mohlo napadnout. ()

Hellknight12

Čo o tomto filme povedať ? Je to komorný film ktorý sa odohráva na zemi po zničení ľuďmi . V tomto prípade je to znečistenie ovzdušia . Na Zemi zostalo len pár ľudí. Zvieratá to neprežili. Ľudia sa odsťahovali do kolónií na mesiac IO. Pre tých, čo nevedia, mesiac IO je jedným z Jupiterových mesiacov. Je jedným z tých najväčších. Má vulkanický základ. Film sa spolieha na interakcií štyroch hlavných postáv. Naša hlavná hrdinka sa snaží objaviť niečo na prežitie ľudstva. Môže sa zdať, že film vykráda trochu film Martian 2015. Ono v podstate to tak je ale vážne iba minimálne. Ako povedzme si, koľko filmov nevykradá nič z iného filmu v dnešnej dobe ? Hudba je fajn. Je to slušné sci-fi, ktoré sa nesnaží o nič viac ako nechať nejaké posolstvo. Na začiatku sa to môže zdať, že to posolstvo nakoniec bude úplne klišé ale nie je to tak... Z tohto filmu je cítiť ako si ide kľudne pomaly nikam neponáhľa. Film má 96 min a povedal by som, že to mohlo mať kľudne aj 120 min. Mohli trošku viac rozvinúť niektoré postavy. Vzťah medzi hlavnými postavami funguje bravúrne. Herecké výkony sú dobré. Komu ho môžem odporučiť ? Ak máte radi pomalé kľudne sci-fi ktoré není o ničom inom ako predaní posolstva a interakcií hlavných postáv. Tento film sa hodí ako nejaká príjemná uspávanka, ktorá vás po náročnom dni či už v práci alebo škole ukľudní. Za mňa 75% . Ja mám z tohoto snímku veľmi dobrý pocit. Určite lepší ako tá Čínska vec. Ja osobne asi nepochopím tie hodnotenia na ČSFD alebo IMBD ale čo už. Ja som si film užil 🙂 . ()

Zajímavosti (3)

• Převážná část filmu se natáčela na observatoři la Côte d'Azur na jihu Francie, blízko města Nice. (zbyshek)
  • Měsíc Jupiteru IO je podle NASA vulkanické peklo, kde díky konstantní vysoké radiaci a teplotě je o něm nemožné přemýšlet jako o další destinaci pro lidstvo. (zbyshek)