Reklama

Reklama

VOD (1)

Píše se rok 1943 a v mainském St. Cloud´s se ředitel sirotčince a gynekolog Wilbur Larch snaží vytvořit co nejlepší prostředí pro opuštěné děti a zároveň jim hledá adoptivní rodiče. Nelegálními potraty pomáhá i ženám v nouzi. Jeho oblíbencem se stane Homer Wells, dvakrát adoptovaný a dvakrát odmítnutý nadaný sirotek. Larch ho učí a dokonce zfalšuje jeho zdravotní stav, aby nemusel do války. Homer dokonale zvládne gynekologickou a porodnickou techniku a stane se Larchovým pomocníkem. Odmítá však dělat potraty nešťastným ženám. Tvrdí, že člověk by měl být na světě rád za všech okolností. Jednoho dne přijede do sirotčince na potrat těhotná Candy Kendallová, kterou doprovází její přítel a vojenský letec Wally Worthington. Homer chce sirotčinec opustit, touží po poznání jiného světa a chtěl by být užitečný. Larch je zklamaný a sirotkům je to líto. Homer odjede s Candy a Wallym do Cape Kenneth, kde Wallyho rodiče vlastní velký jabloňový sad. Rozhodne se, že se připojí k partě námezdních černých česáčů vedených Arthurem Rosem s jeho dcerou Rose Rose. V ubytovně visí pravidla moštárny, o kterých Rose prohlásí, že to nejsou pravidla pro ně, že si udělají svá vlastní. Wally záhy odjíždí bojovat do války. Homer se přátelí s Candy, která v sadu také pracuje. Candy se mu svěří, že nedokáže být dlouho sama. Oba se do sebe brzy zamilují a intimně se sblíží. Mezitím Larch v sirotčinci čelí správní radě, která chce na jeho místo dosadit někoho s moderními názory na porodnictví a pediatrii. Larch zfalšuje Homerův životopis a doporučí ho radě. Zároveň pošle Homerovi svůj lékařský kufřík. Homer však nemyslí na nic jiného než na Candy. Odpoví Larchovi, že je v Cape Kenneth spokojen a že zůstane. Po nějakém čase Homer zjistí, že mladičká dcera černošského předáka Rose je těhotná. Candy se od Rose Rose dozví, že otcem dítěte je její otec předák... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (786)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Lasse Hallström patří spolu s Milošem Formanem k těm evropským režisérům, kteří se nejlépe adaptovali v amerických poměrech a dokázali evropský smysl pro umělecké ambice skloubit se slušným řemeslem a komerčními zájmy velkých studií. Hallström stejně jako Forman se v nových podmínkách zaměřili na adaptace význačných děl slavných romanopisců a dokázali je zpracovat s mimořádnou pečlivostí a citem pro detail. Pravidla moštárny jsou kultivovaný a citlivý film o dospívání, hledání životních hodnot, smyslu pro povinnost a o lásce i přátelství. Není jednoduché zasadit film do prostředí sirotčince a vyvarovat se lacinému sentimentu, ale Hallströmovi se to myslím podařilo dokonale. Často objevuju v podobných filmech falešné tóny, ale tady podle mě nezazněly. Snímek má výborné herecké obsazení, Maguire i Caine hrají uměřeně a přesně, oba patří ve svých generacích k velmi významným a nepřehlédnutelným hercům. Jedinou vadou na kráse může být u některých diváků pomalejší tempo, ale to mi určitě nevadilo. Irwin nepatří ke spisovatelům, kteří by se filmovali lehko, ale Hallström v tomhle případě zabodoval. Celkový dojem: 95 %. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nablýskaný a vyleštený Miramax so všetkým, čo k tomu patrí. Čiže aj s tými negatívami. Hallstrom má aj lepšie filmy, tak sa trochu čudujem, že týmto získal najväčší ohlas. Na druhý krát ma to chytilo o niečo viac, ale stále platí, že na rodinkára Hallstroma sa jedná o jeho štandard. V jeho prípade to znamená však v Hollywoode vysoký nadpriemer. On totiž chytí za srdce aj vtedy, ak ho aj náhodou nemáte. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Spolu s Gilbertem Grapeem určitě nejlepší Hallström. Je nabitý emocemi, velmi soustředěně zrežírovaný (samozřejmě svou roli hraje předloha Johna Irvinga) a ještě lépe zahraný. Oscarový Michael Caine, dětsky nevinný Tobey Maguire, Delroy Lindo až příliš milující vlastní dceru a pochopitelně Charlize Theron, která druhé housle hraje s grácií a už tehdy dokazovala, že není pouze vytáhlou hezkou blondýnkou (s krásným zadkem). Hlavní postavou je učenlivý sirotek Homer, který chce poznat (skutečný) život mimo stěny sirotčince, což se nelíbí jeho sarkastickému mentorovi doktoru Larchovi, který si užívá tišivého oparu éteru a který tu představuje nejen lékaře a nejvyšší autoritu, ale pro mnoho dětí zejména náhradního otce. Jsme v dobách, kdy za oceánem zuří válka, a Homer (který viděl jen jediný film) může díky „nemocnému“ srdci okusit práci v moštárně mezi několika nevzdělanými černošskými česači jablek. Výsledek je svěží a přitažlivý, má milou atmosféru a kouzelnou hudbu. A ačkoliv do sebe vše až příliš jednoduše zapadá, nějaké drápky vystrčíme, aby nešlo o příliš slazenou limonádu. Přitvrdit víc se samozřejmě mohlo, ale ono to funguje i takhle. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Nejpřímočařejší irvingovský film. Z toho bohužel vyplývá - též nejslabší, samozřejmě, že ne herecky ani scénářem, ale bohužel mi tady nikdo nevymluví, že výš než na nadprůměrný doják pomýšlet nemůže. Film mi byl čím dál tím více nepříjemný zvláště tím, že se jednoduše nedokáže vyhnout "hlubokým" proklamacím a vtíravému životnímu moudru nové generace, co se týče životní morálky, a starým "laskavým" pravdám v podobě "humanitně vyspělých" postav. Je to škoda, snad kdyby se byl Irving držel zpátky a nesnažil se získat slávu i na filmovém poli. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Na konci jsem skutečně brečel. Tohle musí dostat každýho. Krásný, dojemný příběh, citlivě natočený. Jak to ten Lasse Hallstrom proboha dělá, že každý jeho film je opravdovou filmovou událostí? A herci? Strašně moc se mi líbí úsporné herectví Tobeyho Maguireho, Michael Caine byl výborný (ale nemůžu si pomoct, na Oscara to nebylo) a Charlize Theron už dávno není jenom ta modelka, která hraje, ale opravdu dobrá herečka a navíc nesmírně půvabná. A tak na závěr, přátelé, poděkujme osudu, že se to nedostalo do pařátků Jana Svěráka. Ten by tam zase narval "smutné oči Barči", nebo něco podobného a filmový divák by přišel zase o jeden hluboký zážitek. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

  • Původně byla režie nabídnuta Janu Svěrákovi, ten ale odmítl. Poté, co film viděl, zalitoval, že tuto nabídku nepřijal. (Specs)
  • Jakmile Candy (Charlize Theron) a Wally (Paul Rudd) odváží Homera (Tobey Maguire) ze sirotčince, spatříme Candy, která si lehá na zadní sedadlo auta. Následuje záběr z výšky, díky kterému vidíme Candy na stejném místě, ale i s Homerem, a v následujícím záběru Candy opět leží na zadním sedadle. (chleba24)

Související novinky

Oscaroví tvůrci míří do Prahy

Oscaroví tvůrci míří do Prahy

15.10.2011

Praha se už brzy zařadí po bok dalších světových měst, která mají štěstí na velké kulturní akce s účastí zajímavých hostů. V pondělí 21. listopadu 2011 totiž Rudolfinum hostí benefiční Concert for… (více)

Reklama

Reklama