Režie:
André CayatteScénář:
André CayatteHudba:
Vladimir CosmaHrají:
Annie Girardot, Hardy Krüger, Bernard Fresson, Edith Scob, Roger Miremont, Florence Giorgetti, Marthe Villalonga, Fernand Ledoux, François Perrot (více)Obsahy(2)
André Cayatte natočil tento film s vědomím, že hlavní role, postava matky, které unesou dítě, je hratelná. Ale jen jednou herečkou. Nikdo, zdá se, neumí beze slov zahrát pohled plný poznání, žalu a hrůzy tak, jak to předvádí Annie Girardot ve své vrcholné formě. (moudnik)
Recenze (71)
Miestami (prevažne v prvej polovici) to bolo slabšie, najmä kvôli formátu, ktorý ma vôbec nechytil (žiadna silnejšia melódia v pozadí, žiadne kreatívne triky s kamerou či strihom, proste len také mdlé/neambiciózne technické spracovanie) a občas nadobúdal dojem, že sa pozerám na štandardný film o únose, ktorý od priemeru drží snáď len dobrá Annie Girardot. Na pozadí však prebieha silný a inteligentne vyrozprávaný príbeh so skvelým záverečným rozuzlením, vďaka čomu mu môžem prihodiť štvrtú hviezdu a povedať, že nie, to nie je štandardný film, je to pekelne dobrý film s naozaj silnou ženskou hrdinkou. ()
Prísť o dieťa takýmto spôsobom je to najstrašnejšie, čo môže rodiča postihnúť, tú bolesť si ani len neviem predstaviť a ani nechcem. Čo sa týka filmu, tak z hlavnej hrdinky (Annie Giradot) som mal zmiešané pocity. Síce tu mala pár scén, kde svoj smútok zahrala presvedčivo, ale keď som sa nad tým zamyslel ako nad celkom, prišlo mi jej správanie minimálne podivné a celkovo dosť chladné. Príbeh sám o sebe nie je žiadne terno, hlavne prvá polovica má niekoľko nudnejších scénok, avšak veľmi sa mi páčilo ako sa to nakoniec celé uzavrelo a ako to matka vyriešila. V podstate si vybrala jediné možné riešenie, nebolo nad čím špekulovať... Slabší nadpriemer. 70/100 ()
Co k tomuto filmu napsat. Snad jen to, že doufám, že si nic podobného nikdy nebudu muset prožít. Tenhle film je o pekle, o skutečně prožitém pekle jedné ženy. Bez triků a efektů, všechno natvrdo a realistické. Napětí se neustále stupňuje a závěr je jediný možný. I pro tak křehkou ženu a matku, jakou Annie Girardot ve filmu je. Vynikající film. ()
Annie Girardot se vřítí do televizního studia. Svou obvyklou vyřídilkou si vyjedná živý vstup, aby vyzvala neznámého únosce své dcery k vyjednávání. Takhle rychle, bez průtahů začne film, který toho má před sebou příliš mnoho, než aby si mohl dovolit hluchá místa. Věřte, že zodpovězení otázky, zda se Annie podaří dcerku získat zpět, je sice silným momentem, ale zdaleka ne vrcholem příběhu. Film jsem viděl dabovaný a totožnost únosce mi díky charakteristickému hlasu jeho dabéra byla jasná od chvíle, kdy se poprvé ozval z vysílačky, ale ani to mi nezabránilo sledovat další děj s očima navrch hlavy a od scény s pytlem na odpadky spoluprožívat prohlubující se úzkost a zoufalství Girardotové. Jakkoli jsem nepřítelem laciného afektování nad "hereckými koncerty", musím říct, že v lepší formě jsem ji jakživ neviděl. 100% ()
Skutečně. Annie Girardot dokázala hrát i beze slov a to způsobem, který je téměř ohromující. Takhle se nehraje, takhle se totiž žije. Nenapadá mě nikdo, kdo by se s takovou rolí porval právě jako ona. Bylo moc příjemné sledovat Mistra při jeho práci, i když samozřejmě to není zrovna příjemný film. Takový konec jsem přesně chtěla. Jiný by se ani nehodil, protože by to pak všechno nemělo žádný smysl. ()
Zajímavosti (1)
- Ve svých pamětech Annie Girardot (Madeleine Girard) vzpomíná, že natáčení mělo těžký dopad na její osobní život. Rozešla se s tehdejším životním i hereckým partnerem Bernardem Fressonem (Bernard Girard) a i s režisérem Andrém Cayattem, s nímž se nepohodla kvůli závěru filmu, který jí připadal příliš drastický a depresivní. (vesper001)
Reklama