Anihilace

• Velká Británie Annihilation (více)

Na Zemi se objevil nový, neznámý ekosystém. Každý, kdo se ho rozhodl prozkoumat, v něm nenávratně zmizí. Až na manžela mladé bioložky, která se teď vydává v jeho stopách, aby pochopila, proč se tak změnil. (Cinemart)

Videa (13)

Recenze (746)

Cervenak

Béčko, ktoré veľmi chce byť nové Arrival, ale nemá to takú silnú tému a nenatočil to Villeneuve. Všetky tie "vzťahové" flashbacky, ktoré to majú akože prehlbovať, sú celkom prázdne, zbytočné a otravné. Rakovinové podobenstvá jalové. Rozuzlenie celého problému v rámci sci-fi žánru banálne. Akčno-hororové scény vytrhávajú z letargie, ale (tak ako celý film) potrebovali by výrazne lepšie triky a celkovo štýlovejší vizuál. Žánrová udalosť roka sa nekoná, vlastne je to nanajvýš priemerný film. Pokusy robiť z toho film, ktorý potrebuje nejakú interpretáciu či dokonca opakované pozeranie za účelom pochopenia myšlienkovej vrstevnatosti, sú úplne na smiech. 5/10 ()

Marceloo

Po návrate svojho manžela zo zvláštneho ekosystému, v ktorom ešte žiaden človek neprežil, sa Lena (Natalie Portman) vydáva na toto miesto. Spolu s ňou podnikajú expedíciu štyri skúsené vedkyne, ale nedokážu si ani predstaviť, aké nebezpečenstvo ich na mieste čaká. - Toto je dosť velký joke a som rád, že si to distribútori uvedomili a nedostalo sa to do kín. Retardovaná prechádzka po džungli, v ktorej výborné herečky nemajú očividne pri sebe nikoho schopného, kto by im povedal, čo majú robiť. Hororové je to minimálne. Len pár útokov digitálnych zvieratiek na úrovni Syfy a jedna sekundová gore scéna, za ktorú tomu pridám jednu hviezdičku. Inak je to ale úplný nezmysel, ktorý sa tvári neuveritelne vážne. Pseudointelektuáli v tom určite budú hladať presahy do iných dimenzií ludského chápania, ale fanúšik kvalitnej hororovej zábavy musí jít o dům dál. + herečka z Morgan a Amityville: The Awakening ()

D.Moore

Líbilo se mi to více než opěvovaní Příchozí. Samozřejmě to byl v mnoha ohledech jiný a o poznání skromnější film, který televizní původ nezapřel (na rozdíl od jiných snímků Netflixu, které jsem zatim viděl), ale měl skvělou atmosféru, byl originální, jeho postavy mě zajímaly a měl jsem z něj takový ten příjemně dobrodružný pocit objevování neznámého. ()

novoten

Snad jen někdo, kdo nikdy o někoho nejbližšího nepřišel, může říct, že flashbacky plné těch nejsilnějších pocitů i nejpalčivějších výčitek, neplnily svou úlohu dokonale, nebo dokonce přecházely v nudu. Právě v nich se Natalie Portman ukazuje jako poklad a nejsprávnější volba pro hlavní roli. Její upřímné slzy nebo soustředěný výraz mě provedly po světě, kterým Garland naťukává všechny očividné či nenápadné zdroje (Příchozí, Vetřelci, Prometheus nebo Fontána), ale nikdy do inspirace nezabředne. Pokaždé z nastalé situace vybruslí originálně a než bys řekl maják, začíná snad i vážně tvořit onu novou klasiku, o které trochu zaskočeně mluvily zahraniční reakce, ať už díky vizuálu, žánrovému záběru nebo pointám. Jediné, co mě mrzí - a tvůrci jsou v tom nevinně - je fakt, že jsme si Annihilation mohli vyzvednout až na Netflixu. Hardyho kamera i neutuchající překvapení z nového světa byly určeny i pro evropské stříbrné plátno. ()

Botič

Mimozemská forma, která přeprogramovává veškerou hmotu na Zemi? Tahle myšlenka mi přijde mnohem děsivější, než všechny ty přímočaré sci-fi od Dne nezávislosti až třeba po Cloverfield. Garland chytře přepíná mezi minulostí a současností a nastavuje tak zrcadlo, v kterém ukazuje dva velmi podobné rozpady života hlavní postavy. ()

Zajímavosti (16)

• V malém městečku v zóně, kde se skupina utáboří, stojí dům, který je vzhledem naprosto identický s domem Leny (Natalie Portman) a Kanea (Oscar Isaac) mimo zónu. (Tomas_TM)
  • Film bol natočený podľa prvej časti trilógie Jeffa VanderMeera, ktorá získala cenu Nebula (Sci-Fi Oscar v knižnom svete) pre najlepšiu Sci-Fi poviedku. Trilógia sa skladá z častí: Annihilation, Authority a Acceptance. Boli vydané v roku 2014. (Cement73)