Snímek Filmového studia Barrandov ze života ředitelů, stranických funkcionářů a dalších výše postavených. Film popisující mj. i rodinné problémy a pracovní vytížení ředitele stavby atomové elektrárny natočil Jaroslav Balík podle svého scénáře na motivy románu Stanislava Rudolfa Běh unaveného koně. (hippyman)

Recenze (71)

noriaki

Rakušákům by se tenhle film mohl pouštět jako takový industrial horor, aby na vlastní oči viděli, jak ledabyle se u nás staví jaderné elektrárny. Flink, drobné podvody, vlastní zájmy a nekompetentnost shora i zdola je zcela běžná, každý si hrabe na svém písečku. Uvědomělost se na sklonku socialismu už nenosí. Celkově to dává docela kritický film o stavu společnosti. Vyznění podporuje i šíře děje. Scénář se neomezil jen na samotnou stavbu, ale občas nahlédne i do zázemí oberinženýra Hlaváče, a divák má možnost posoudit i jeho rodinu. Každý ze členů hraje jednu karikaturu, nejzajímavější je hipík Kříž, jež píše poezii, žije pro umění a estetiku, ale jeho osud je zcela banální. Jak charakteristika vypadá dobře na papíře, v reálu to tak slavné není. Spousta nudných výplňkových scén a mizerné dialogy srazily hodnocení o dvě hvězdičky dolů. ()

honajz2

Po delikventním Jaru 68 a mírových tancích jsem se těšil, že se pobavím u další nádherné komunistické propagandy, jenže tady to tentokrát dopadlo jinak. O nějaké propagandě bych tolik nemluvil, dokonce ten film ani není tolik o stavbě jaderné elektrárny (ta je tady jenom na pozadí), ale spíš je ten film o vztazích. Vadí mi, že je to utahané, vadí mi divná kamera, místy šílená hudba a na hlavu postavené střihy a nějak jsem nepobral ten konec, ale jinak to špatné překvapivě fakt nebylo. Mělo tam teda být víc záběrů na Vysočinu, ale jinak ten film nějaký smysl dával a špatný nebyl. Slabé 3* ()

Untentrauer

Komunista Krampol s kapitalistickými problémy. Ten, kdo o komunismu nic neví se aspoň dozví, že na žádné schůzi soudruhů nesmí chybět chlast a občerstvení. Budovatelský-propagandistický film nutno podotknout že ve velmi únosné míře se zajímavým obsazením, není to žádná parta hic, ale beton a kořalka smíchané s rodinnými starostmi. Film si nezaslouží zatracovat ani špinit jen kvůli osobním prioritám a nesnášenlivosti režimu. P.S. Ten konec je vážně divnej… ()

MarekT odpad!

Já se té záliby v politických dramatech snad nezbavím. :-) Ale teď vážně - z těch, co jsem měl možnost vidět, jsou tady asi nejslabší dialogy, které srážejí výsledný dojem. Prostředí by mohlo být atraktivní, ovšem bez přítomnosti soudruhování a politiky vůbec. Takhle film začne circa po půlhodině nudit a tu 104 minut dlouhou stopáž jsem přečkal jen díky tomu, že po ruce byly ještě nějaké (školní) povinnosti... Sice Krampol a Moravec ve vedlejší roli hrají celkem slušně, ale i tak musím konstatovat - politický snímek standartní kvalit, připomínající hodně Okres na severu, nicméně neuráží tolik jako tvorba let padesátých nebo zmíněný seriál. ()

mh.mail

20% — Film o poctivém a nekompromisním soudruhovi, který se neohlíží na nikoho, ani na svoji rodinu, ani na svoje zdraví, a jde si neochvějně za svým cílem. Všichni spolupracovníci i nadřízení jsou kariéristi a podrazáci, jenom on a předseda stranické organizace jsou ti správní chlapi. Jo a vlastně ještě milý soudruh Milý, ten je typický „pod tvrdou slupkou poctivá duše“. Soudruh Krampol v hlavní roli je očekávatelně prkenný, což nejlépe vyzní v samotném závěru, kdy zběsile uhání stavbou vstříc svému synovi. Ty záběry působí jako parodie, ale určitě to tak nebylo míněno. Nakonec jedno oko nezůstalo suché. A režisér? Nomen omen. ()

• Cena: Státní cena Klementa Gottwalda 1985 (Jaroslav Balík). [LFŠ 2010] (Krouťák)
  • Film bol natáčaný v Dukovanoch. (dyfur)