Will po cestě domů od kamaráda zahlédne něco děsivého. Nedaleko přitom v útrobách vládní laboratoře číhá zlověstné tajemství. (Netflix)

Recenze (67)

Tom10000

1.díl. Rok 1983. Skupina kamarádů (mladých kluků) hraje výpravnou hru. Will, jeden z nich, se vrací domů za rodiči. Cestou se však stane obětí podivného stvoření (spíše stínu), před nímž se rozhodne utéci. Schová se do stodoly. Nestihne však ani nabít pušku, aby se bránil, a zmizí. V jiné části příběhu se setkáváme s mužem, vědcem, jemuž uteče divné monstrum. Spolu s ním i velmi mladá dívka. Ta se začne toulat městem, dokud nenarazí na restauraci, a tedy i na jídlo. Jmenuje se prý "11", jak má vytetováno na ruce, a neumí mluvit. Dokáže však myslí zastavit větrák. Když a ni přijdou vědci, dva z nich zabije a uteče do lesa. Kluci pátrají po ztraceném kamarádovi, a v lesích na ni narazí. 80 procent, docela dobrý začátek. ()

Sany33

Príbeh: Tajomstvu z vládneho laboratória sa podarí dosať na slobodu a je ohrozený osud malého amerického mestečka. Prevedenie: Nostalgia v každom smere. Páčila sa mi hudba doby aj dračí doupe. Bajky ako najlepší dopravný prostriedok. Odvíjajúce sa viaceré dejové linky dávajú vedieť že sa ráta z viac sériami. Pocity: Zatiaľ ma to veľmi neohúrilo. Príjemný návrat do 80. rokov. Ale dekel mi to neodpálilo. Asi som mal veľmi veľký Hipe. 55% ()

wolverine

Tenhle díl jsem viděl dvakrát. Podruhé mě bavil víc. Už se koukám na 3. řadu a postavy během dílů procházejí charakterovými změnami. Například Steve, který je v první sérii hajzl, tak je v třetí mou nejoblibenější postavou. Takze mu v té první sérii fandím, ikdyž je to hajzl. V první sérii jsem měl rád postavu Nancy a Jonathana, ale ve třetí řadě mě vůbec nebrali, a proto je nemusim ani v teto sérii, ikdyž mi byli dřív tak blízcí. Třeba Lucase jsem neměl nikdy moc rád, ale postupem času jsem si ho také oblíbil. Tak jsem to měl i u všech dětských postav, kromě Eleven. Teda Will mi pořád nesedl, ale možná ve čtvrté sérii to bude jiné. Chci tím říct, že tenhle seriál vnímám úplně jinak, než jsem ho vnímal po prvním zhlednutí. 80% ()

Trevor

6.11.1983 dochádza v laboratóriu v mestečku Hawkins v štáte Indiana k napadnutiu jedného z vedcov neznámym tvorom. V ten istý večer štyria kamaráti hrajú spoločenskú hru a traja z nich sa vyberú na cestu domov. Chlapec menom Will Byers po príchode domov zbadá na záhrade niečo čo ho vystraší a chce sa ukryť v záhradnom domčeku. Potom, ako ho ráno mama a starší brat nenájdu doma, nahlásia jeho zmiznutie polícii a tá po ňom začne pátrať. Medzitým sa v miestnej reštaurácii objaví dievča, ktoré kradne jedlo a na predlaktí má vytetované číslo 11. Pátrať po Willovi sa rozhodnú na vlastnú päsť aj jeho traja kamaráti...Úvod celkom príjemne prekvapil, pekné prostredie, dobrá hudba a hlavne sľubný začiatok príbehu. ()

Cybershot

Pamätám si na čas v ktorom som seriáli z Netflixu považoval sa prevažne nezaujímavé,nudné a nekvalitné. Zrejme kvôli známemu "meme" (Anime,Manga,Netflix Adaptation) avšak musím povedať že prvá epizóda ma veľmi prekvapila. Najviac ma prekvapilo herecké stvárnenie pre mňa doteraz neznámej herečky Winona Ryder (Joyce). Vo svojej roli veľmi autenticky znázornila strátu syna. ()

Zajímavosti (12)

• Scéna, ve které šerif Hopper (David Harbour) sepisuje hlášení, je úmyslně natočena tak, aby připomínala podobnou scénu z Čelistí (1975), což je jeden z nejoblíbenějších filmů režisérských bratrů Dufferových. (HellFire)
  • Úvodní scénka, kdy kluci hrají hru na hrdiny „Dungeons and Dragons“, je odkazem na film E.T. - Mimozemšťan (1982), ve kterém jsou nám podobným způsobem představeni hlavní protagonisté. Kromě toho můžeme na pozadí zahlédnout plakát ke kultovnímu snímku Věc (1982). (HellFire)
  • Hopper (David Harbour) se zmíní o Eleanor Gillespie, což je odkaz na videoherní sérii „Silent Hill“, kde hraje hlavní hrdinku postava jménem Alessa Gillespie. Alessa sdílí mnoho podobností s Eleven (Millie Bobby Brown) – má řadu paranormálních schopností včetně telekineze, levitace a astrální projekce a v dětství se musela vyrovnat s týráním. (HellFire)