Mozkožrout řádí v restauracích v obchodním centru. Dole v temnotě je ale v sázce budoucnost celého světa. (Netflix)

Recenze (87)

Martrix

Už při sedmé epizodě mě napadlo, že jsou Dufferovi natolik rozverní, že by mě v jejich podání nepřekvapila čtvrtá řada ve formě muzikálu. Moc daleko od pravdy jsem nebyl. Pěvecký duet byl velký bizár, který totálně rozbil poslední pozůstatky napětí a společně s dojemným závěrem vytrčil prostředník na všechny, kdo čekali především hororovou podívanou. Všechno je to o vztazích, ztrátách, růstu a životě normálních lidí, kterým se staly nenormální věci. Až tak prosté to je a přesto se sluší uznalé pokývnutí, protože napsat a natočit to tak, aby to pobraly davy kriticky naladěných fanoušků( a nesepisovala se petice), to vyžaduje velký talent. Přesto. Svoje výhrady jsem sdílel u každé epizody a stojím si za nimi. Z mého pohledu je tato řada slabší než ty předchozí, ale pořád jde o solidní nadprůměr. Největší slabinou je paradoxně příběh, který funguje jen díky skvěle napsaným postavám a filmařskému umu tvůrců. Jinak je zoufale primitivní a v mnoha ohledech nedotažený. PS: potitulková scéna nedává smysl a tvůrci to neměli zapotřebí...ale nebude mi vadit, když se s El a ostatními, ještě setkáme. ()

Tom10000

(Dodatek ze dne 10.08.2022). 9. a poslední díl 3.série. Finálový souboj začíná. Než se stihnou Max, Lucas, El, Mike, Nancy s Jonathanem a další přemístit z nákupního centra, zaútočí na ně zlá příšera přivedená Billym. Mezitím se snaží Hopper s Joyce a jejic kamarádem zničit zdroj, jenž otevírá Bránu. Jejím zavřením by se mohlo podařit odříznout stvůře přístup k hlavnímu padouchovi, který na Odvrácené straně sílí. Vše se vydaří, ale s následky. Billy a Hopper umírají, Jane (El) přichází o svoji moc (téměř). Bude slabá navždy? O tři měsíce později se Jonathan s Jane a Joyce přesouvají pryč z Hawkins. 100 procent. ()

David.Darco

Dajte mi prosím šiestu hviezdičku, alebo nie. Prosím dajte mi ich aspoň tisíc, ako na oblohe nekonečného príbehu. A všetky do jednej ich dám tejto epizóde, pretože viac sme si ani nemohli priať. Suzie do you copy dostalo nový rozmer. Milujem to, ako dokážu tvorcovia ST vyťažiť z každej scény maximum a stále tak robiť zo seriálu vizuálnu lahôdku. Vojna svetov, IT, Neverending story, Terminátor. Všetko možné aj nemožné v jednej perfektnej epizóde. Tvorcovia našli gule a otočili tentokrát situáciu naruby. Čo to znamená zistíte sami. No a potom je tu ten krásny a dojemný záver a dopis. Síce gýčové, ale nádherné. S perfektnou hudbou. Jednoducho čo viac si priať ? Všetko čo sme v ST doteraz videli vyvrcholilo v tejto dlhej epizóde a dovolím si tvrdiť že je to suverénne najlepšia epizóda celého seriálu. Bojím sa však že ostane už neprekonaná. ()

M.J

Ještě 20 minut před koncem jsem byl jasně rozhodnutý, že se seriálem už končím....Ale potitulková scéna to naštěstí všechno napravila... Nejlepší postava si přece nezasloužila umřít! .... Ale neměl někdo důležitý umřít? Myslím si, že jo... ....Někdo na kom mi opravdu záleželo a nakonec nic..:/ ..... Teda až na Billyho, měl jsem ho rád, ale přece jen to byl záporák( ale zatraceně charismatický!)...... Finále se tak neneslo v předchozích výborných dílech... 80% za finále... 90% za celou sérii... ()

Sayko

Klasické grandfinále, u kterých mi většinou (jelikož jsem senzitivní píča) ukápne slzička, se konalo a mě doopravdy kvůli tomu dojemnýmu dopisu od starýho vožraly Hoopera málem slza ukápla. Ale i přes to, že šlo vážně jen o opakování minulých dvou sérií jsem si to užil a to klišé byla celkem švanda. ()

Zajímavosti (11)

• Planckova konstanta měla po odvysílání epizody hodnotu 6.62607015. Hodnota 6.62607004, zmíněná v epizodě, platila do 20. 5. 2019 a byla změřena experimentálně. Nová hodnota byla stanovena a má přímou souvislost se změnou definice kilogramu, k níž došlo také v roce 2019. (Jirka_Šč)