Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr KoblovskýHrají:
Martin Hofmann, Erika Stárková, Filip František Červenka, Michal Isteník, Zdeněk Godla, Cyril Drozda, Vladimír Škultéty, Jitka Čvančarová, Jiří Schmitzer (více)Epizody(8)
Obsahy(1)
Osmidílný komediální seriál je již šestou spoluprací dvojice Prušinovský a Kolečko. V projektu, který si nadsázkou bere na paškál složitá témata, jakými jsou nesnášenlivost či xenofobie, si hlavní roli zahrál Martin Hofmann. Rámec seriálu tvoří příběh Luďka, kterého právě vyhodili z práce, bydlí v polorozpadlé barabizně, dluží, kam se podívá, má problémy s exmanželkou i se synem. A v tom nejhorším za ním přijde pošťák Ondra s pozváním do Pošty pro tebe… (Česká televize)
(více)Recenze (798)
Výborný seriál nastavující zrcadlo bigotním buranským slušnočechům (jediné dvě postavy, které nedělají Čechům ostudu, jsou Dáša a Blanka). Ale co je ještě geniálnější je to, jak se tvůrcům podařilo přesně tyto slušnočechy vytrollit, protože i jim se seriál líbí, smějí se "nekorektnímu" humoru a nechápou, že seriál si dělá legraci především z nich samých. Ti chápavější postupně seznávají, že byli podvedeni sluníčkářskou propagandou, přestože po několika prvních dílech psali "Divím se, že něco takového vysílá sluníčkářská ČT, snad stihnou všechny díly, než to zakážou". No a ti méně chápaví to neprokoukli doteď :-) ()
Unikátny seriál, ktorý spája národ naprieč všetkými sociálnymi skupinami. Pracuje s liberálnymi "kaviarenskými" témami až po drsné chlebové motívy rasizmu, kriminality, chudoby a života vo vylúčených komunitách. Pritom v podstate nemoralizuje, nevyužíva sentiment na presadenie nejakej ideológie - nie, iba berie príbehy zo života, kombinuje ich a na základe toho vytvára neopakovateľný humor. O to úprimnejší a reálnejší je. Bavil som sa skvelo, no scenár bol miestami dosť rozháraný, jednotlivé línie sú dosť násilne pospájané a postavy a príbeh často prechádza veľmi krkolomným až samoúčelným prechodom, ktorý sa hodí skôr do papundeklového sitcomu v štúdiových kulisách, nie do realistického prostredia Mostu (napr. v prvom diele línia s automobilovým závodom zmiešaných párov). Niekedy je menej viac. ()
Seriál Most! pobláznil celou republiku a já si říkám, že vlastně není vůbec na škodu, když se seriály a filmy točí víc věcně, že si dokážeme i představit, kde se tak asi odehrávají. Most měl ještě to štěstí, že do prvního dílu seriálu si o něm nikdo nemyslel nic moc dobrého. Teď je skloňovaný snad v každý debatě kamarádů, kteří se letos chystají na výlet a ještě neví, kam podniknou ten první. Seriál Most! je prostě nářez a podle mě je i takovým vykrystalizováním toho nejlepšího, co tandem Kolečko + Prušinovský mohli spolu dát dohromady. Trošku jsem se bál té vážné stránky seriálu, protože už jsem také zažil, že Kolečko to s tou vážností po scénáristické stránce úplně nedal, Prušinovský je ale takový režisér, že tu vážnost natočí s takovou lehkostí, jakou já přesně potřebuji. V podobném duchu to vždycky svedl například i pan Menzl s příběhy Bohumila Hrabala. Krása! Jsem rád, že tu máme takové tvůrce, jsem rád, že město Most získalo status jedinečnosti a kromě tvůrcům děkuji i hercům, kteří se u mě zasloužili o jeden z nejlepších filmových zážitků letošního roku, na který bylo radost každé pondělí koukat. Za jiných okolností je pondělí dnem pěkně na hovno, teď bylo pondělí osmkrát docela fajn. Díky! ()
Tak jsem si dal pauzu, abych nehodnotil hned po konci a nedával tomu pět hvězdiček z aktuálního nadšení, jenže... Ono to nadšení vůbec nevyprchalo, pořád je to geniální záležitost, která jako bonus na několik týdnů dokonale rozhodila média v celé republice a v pozdějších dílech rozhodila spoustu lidí ohledně ustupující kulometné komedie do něčeho mnohem víc hořkosladkého, což je ovšem něco, co se u Kolečka/Prušinovského objevuje skoro vždycky a hrozně to pomáhá výsledku. Sbírka exotů je tu ukázková (a nenechte se mýlit, exoti se dají najít jak v Mostecký hospodě, tak třeba v Plzeňský čajovně, takže jde jen o tom, jací přesně to exoti jsou, zdravím své spolučajpijáky!) a práce s nimi jednoznačně skvělá a herecký ansámbl plný skvělých, ale ve velkých rolích neokoukaných, herců je perfektně složený a nedovedu si tu představit žádné velké jméno ala Trojan, Langmajer, nebo třeba Krteček. Ono fakt nemá smysl psát, prostě je to skvělý. Jo a - "Je suis Čočkin." ()
Jihoafričané mají svoje Soweto, Američané svůj Detroit a my máme svůj Most. Uznejte, že z tohoto úhlu pohledu jsme na tom přece jen o poznání líp. Prušinovský přišel s kolekcí karikovaných postaviček z periferie české společnosti a povedlo se mu u mě zabodovat. Ne, že bych neměl výhrady, už druhý díl znamenal zřetelný sešup kvality, ale celkově si seriál drží styl, dokáže se pohybovat mezi nekonformní přidrzlostí s lehce podvratnými prvky a mezi výchovným poselstvím o nutnosti vycházet spolu v rámci místní komunity, ať jsme, jací jsme. Šikovně to pracuje s předsudky a stereotypy, v převážné míře to je svěží a jen málokdy trapné. Celkový dojem: 80 %. ()
Galerie (111)
Photo © Česká televize / Michaela Buchtová
Zajímavosti (81)
- Filipa Františka Červenku (Tonda) na casting přihlásila jeho profesorka z pražské konzervatoři. (Duoscop)
- Po seriálech Okresní Přebor (od r. 2010), Čtvrtá hvězda (od r. 2014) a Trpaslík (od r. 2016), pohádkovém TV filmu Kdyby byly ryby (2014) a filmu Okresní přebor - Poslední zápas Pepika Hnátka (2012) je Most již šestou spoluprací Jana Prušinovského a Petra Kolečka. Jan Prušinovský ale poprvé nepomáhál Kolečkovi se scénářem a seriál pouze režíroval. (Šéfik)
- Podtitul seriálu zní: „Mají se rádi, ale ještě o tom nevědí.“ (SONY_)
Reklama