Recenze (42)

Davies182

Studená vizuální onanie nad nezfilmovatelnou a po atmosférické stránce snad až meditativní knihou. Román se vyznačuje silnými mikropříběhy s nadmíru poutavými filosofickými pointami, které hrají prim nad bezduchým mlácením vypravěčské slámy a dosebezahleděností. V pilotu je to zatím přesně naopak. Gaiman je architektem barvitého městečka plného spletitých uliček, v němž Fuller se Sladem zatím jen opatrně našlapují ze strachu o poškození vzácných historických budov. ()

ScarPoul

Trochu nekonzistentné.. a umiestnené v takmer divadelných stretnutiach a rozhovoroch. Celé to pôsobí ako výňatok z akejsi statickej konverzačky. Poďme dať postavy na toto miesto a nech sa chvíľu rozprávajú. Na druhú stranu atmosféra ako sviňa a poteší vidieť postavy zhmotnené cez fasádu známych hercov. Som zvedavý čo bude ďalej. Zatiaľ som v miernej neistote. Ale nechcem dať úplne priemer. ()

Kiisaki

Z první epizody mám velice zvláštní pocity. Tuto Gaimanovu knihu jsem (zatím) nečetla, ale jakožto fanoušek jiných jeho příběhů a jakožto milovnice mytologie jsem se tohoto seriálu nemohla dočkat. Děj zněl více než slibně a trailery vypadaly lákavě. Můj dojem z první zhlédnuté hodiny je ale rozpačitý a jsem z toho tak trochu zklamaná. Postavy jsou velice nesympatické a vtáhnout mě nedokázaly. Celý styl je takový zvláštně unylý, drsný a podivný - ve výsledku z toho byla poměrně nudná hodina. Na základě prvního dílu jsem ale ještě žádný seriál neodsoudila, takže se podívám i na další. Vím už ovšem, že se má vysoká očekávání nenaplní. ()

tron

Tvorbu Neila Gaimana nepoznám. Viem, že existuje, no začínať s ňou nemám chuť, vôbec ma neláka. Ale prvá epizóda Amerických bohov ma navnadila. Hoci volím opatrné hodnotenie 60%, teším sa na ďalšie diely. Je to strašne originálne (pre niekoho až moc) a hrozne vizuálne vypiplané (miestami až na úkor príbehu). Ale i aj práve vďaka tomu je to svojím spôsobom jedinečné predstavenie (trochu mi pripomínalo... čo ja viem... tvorbu Tarsema Singha? Alebo seriálového Hannibala.). Plusom je i sympatický kasting (hoci Iana McShanea príliš nemusím, ale tu sa dal), tvorcovia si nedávajú servítky čo sa týka krvavých a sexuálnych scén (čo je vždy dobre, ak to nie je samoúčelné, čo v tomto prípade nie je) a vôbec, je tu dosť veľa zaujímavých a dráždivých otázok, na ktoré chcem poznať odpoveď. A začiatok mi pripomenul Thorgala (staré mýty verzus noví bohovia). ()

SpaceOdyseus

Parada. American Gods jsem cetl pred par lety a adaptaci jsi vyhlizel s mensi skepsi. ALe dostal jsem hned v prvnim dile pecku. Vizualne vybrousenou pecku (ty zpomalovacky, ty detaily, ta prestylizovanost, ze oci jen prechazi), ktera se velmi rychle rozjede a velmi rychle dokaze bavit i po emocionalni strance. Jen doufam, ze jim to vydrzi celou serii! ()