Úspešný londýnsky právnik Gregory Peck sa ujíma obhajoby krásnej ženy, ktorá je obvinená z otrávenia svojho manžela, národného vojnového hrdinu. Jej nevina však nie je jednoznačná a ako sa do nej postupne zamilováva, začína hazardovať ako so svojím manželstvom, tak i s karérou. (POMO)

Recenze (57)

Arsenal83

Viac vzťahová než právnická resp. kriminálna dráma. Film pôsobí pomaly a staticky. A pritom dvojica Alfred Hitchcock a Gregory Peck by mala byť záruka tutovo dobrého filmu. Peck hrá to, čo mu scenár naordinoval, nie je to jeho vina, ale celý prípad a jeho zamilovanosť vyznieva dosť plocho. Technicky ale zvládnuté veľmi dobre, čomu prispievajú typicky dlhé Hitchcockovské zábery. ()

Vančura

Určitě to má své kvality, ale osobně mi ten film moc nesedl. Na můj vkus je to strašně dlouhé, je tam příliš postav a kvůli tomu je to poněkud nepřehledné, největší výtku ovšem směřuji k tomu podivně rozplizlému finálnímu rozuzlení - kdyby to celé směřovalo k nějaké šokující pointě, tak neřeknu, ale takto, kdy se vlastně jen potvrdí to, co bylo víceméně jasné celou dobu, a navíc se tam vznáší otazník nad další osudem Anthonyho manželství (což je svým způsobem otevřený konec), zkrátka nepřišlo mi, že by ten závěr nějak ospravedlnil skutečnost, že si ten film nárokoval 2 hodiny života, aniž by v závěru přišel s něčím víc, než zoufale banální finální replikou "Incidentally, darling, you do need a shave”. Jsou mnohem lepší soudní dramata. ()

JohnnyD

Fakt výborná zápletka s dvoma čiastočne platonickými milostnými trojuholníkmi a tajomstvom, ktoré rozlúskne až súdny proces, do ktorého vstupujú aktéri s protichodnými úmyslami. Je tu uhrančivá femme fatale, Gregory Peck trénujúci na Atticusa Fincha a asi najzaujímavejšia postava manželky v podaní Ann Todd. Napriek tomu prevedenie ide pomerne po povrchu, akoby sa Hitchcock bál viac rozvíjať platonickú lásku advokáta ku klientke (videl som odvážnejšie noirovky, ale to by Peck nemohol byť za takého sympaťáka) a samotný súdny proces sa rýchlo odbije a zvraty až také šokujúce nie sú. Asi jediný Hitchcockov film, kde by som si dal moderný áčkový remake. ()

filmmovier

Pro mně osobně obrovské překvapení v rámci Hitchcockovy tvorby a i já se divím poměrně slabšímu hodnocení. Od tohoto filmu jsem ovšem také nic moc nečekal a byl jsem přesvědčn, že dostanu rozvleklé romantické drama, které ničím nezaujme, ale zato bude alespoň dobře natočené. Ach, jak jsem se mýlil! Hitchova režie je samozřejmě sázka na jistotu, stejně jako herectví Gregoryho Pecka, celému příběhu ale kraluje Alida Valli, která je nejen ůžasná, ale i krásná. Navíc atmosféra je strhující už od prvního okamžiku a postupně houstne, a druhá soudní polovina je naštěstí fantastická lahůdka, na kterou nejde zapomenout. Navíc krásné interiéry a exteriéry (hlavně v té části z venkova) a navrch parádní scénář, který sice nepřináší žádná překvapení v identitě vraha, ale i tak v tomhle ohledu překvapí dost. Případ Paradineová je ten nejtypičtější Hitchcock a rozhodně se řadí k tomu nejlepšímu z Mistrovy tvorby. 90%. ()

Flego

Už po piatich minútach filmu je zrejmé, že sa jedná tak po hudobnej, scenáristickej ( významný producent David O. Selznick ) i réžijnej práci o výnimočné dielo. The Paradine Case je poctivo postavený príbeh na výkonoch hercov, kde by som chcel jednoznačne vyzdvihnúť Gregory Pecka v úlohe obhájcu, Alidu Valli v úlohe tajomnej ženy obvinenej z vraždy manžela, ale i sudcu ( Charles Laughton ), ktorý na malom priestore ukázal svoje herectvo. Celý príbeh je obostretý zvláštnym tajomnom, má vynikajúcu atmosféru, brilantné dialógy posúvajú dej krok za krokom k záverečnému finále, ktoré mi pripadalo trochu netradičné - o to viac zaujímavejšie. Snímok ponúka bezpochyby skvelý hitchcockovský zážitok. ()

Zajímavosti (9)

• Jednalo se o do té doby nejdražší film, který Hitchcock režíroval. Navzdory tomu film propadl jak u diváků, tak u kritiků. S výslednou podobou, do které výrazně zasahoval producent David Selznick, nebyl vůbec spokojen ani sám Hitchcock. (ČSFD)