Reklama

Reklama

Co moře pohltí

  • Velká Británie Rich and Strange

Manželé, které ubíjí každodenní rutina, se rozhodnou utratit nečekaně nabyté peníze za luxusní plavbu po světových oceánech. Jeden z prvních filmů Alfreda Hitchcocka. (Netflix)

Recenze (25)

Radko 

všechny recenze uživatele

Asi najeklektickejší film pána Alfréda. (eklektický - kto vyberá a spája prvky z rozličných i protichodných názorov, smerov - najmä z umenia a filozofie). Veď len kuknite: nemý film, zvukový film, groteska, počiatočný zvukový film, dokumentárny film, ľúbostná dráma, čínske mačacie mysty (uhrančivé tváre nemých Číňanov nemali chybu), zemepisný film, komédia, film s morálnym posolstvom, všetko v jednom. Tu zrejme nešlo režisérovi o to, aby to nejako uhral, ale najmä o to aby sa zahral. Skvelá vec. Poznámka Hitchcock film nejako zvlášť nekomentoval, pretože pre neho boli pri bilancovaní zaujímavé len divácky úspešné a veľmi navštevované filmy. Poznámka 2: Psíček a mačička boli na polievku, do ktorej dali všetky mňamky dvaja, pán Alfréd to zvládol sám. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Kdybych znova nezačal číst rozhovory Hitchcocka a Truffauta a tenhle film mě na základě nich z nějakého důvodu nezaujal, asi bych se na tenhle Hitchcockův film ani nepodíval. Ale stalo se a upřímně, teď si říkám, že jsem to klidně mohl vynechat. Ano, pár úsměvných scén se v tom sice najde, ale jinak je to docela nudný a nezajímavý romantický příběh o jedné exotické plavbě, která toho moc zajímavého nepřinese a nic výrazného nezanechá. Stojí to za vidění jen v případě, kdyby někdo chtěl vidět přesný příklad filmu z předělu ér němého a zvukového filmu, protože tu jsou prvky obojího dost patrné a zajímavě se to propojuje dohromady, ale jinak Co moře pohltí snad ani nemá smysl vidět, jelikož Hitchcock v tom vidět skoro vůbec není, snad jen v jedné noční scéně, která jako jediná opravdu byla vyloženě hitchcockovská a neustále jsem u ní čekal, kdy se to zvrtne v thriller. 2* ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Vysloveně příjemný britský film. Hitch a Alma zvolili tehdejší bestseller australského spisovatele Dale Collinse a jeho adaptaci realizovali do roku od vydání. Jistě se také inspirovali skutečností, že předchozí filmy podle Collinse natočili v Hollywoodu. Zajímavé exotické prostředí a obyčejní lidé jako hlavní hrdinové patřili tehdy k dobrému tónu. Navíc měl Hitch konečně také příležitost obsadit Joan Barry, která v Blackmailu dabovala Anny Ondrákovou. A skutečně, hlasový projev je stále týž, jenom Barry zkrátka není tak dobrá herečka. Pouze dobře vypadá a má vhodný přízvuk. Z dobového hlediska by se film dal označit za part-talkie. V americké distribuci pod názvem East of Shanghai, protože Rich and Strange složitě odkazuje na Shakespearovu Bouři. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Vtipná a nápaditá úvodní grotesková pětiminutovka, která je následně na hodinu pohlcená v moři nudy, nedějovosti, nevtipnosti a momentek z cesty kolem světa jak ze špatného kinožurnálu. Závěrečná dvacetiminutovka sice stále nefunguje ani jako romantický film, ani jako komedie, ale něco málo se v ní přeci jen uděje. Díky aspoň za to. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Vcelku nudný a kŕčovitý film o páre, ktorý získa financie na vysnívanú cestu. Komické prvky nie sú zábavné ani náhodou a o nejakej dramatickej línii snáď nemôže byť ani reč. Ešte badať pozostatok éry nemého filmu (popis niektorých situácií cez text) a to, že na režisérskej stoličke sedí síce talentovaný,ale stále málo skúsený "chalanisko" (ktorý sa raz bude radiť medzi velikánov kinematografie:) ()

Galerie (19)

Zajímavosti (4)

  • Film byl zřejmě ovlivněn osobními zážitky Hitchcockových, které zažili před svatbou během společné plaby lodí. Film však vznikl podle románové předlohy. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
  • Hitchcock si obzvláště oblíbil herečku Elsie Randolp, která hrála slečnu Imrie. Tehdy jí slíbil, že jí dá v budoucnu znovu rád příležitost hrát v jeho filmu. O čtyřicet let později se Elsie Randolp objevila ve filmu Zběsilost (1972). (Pavlínka9)
  • Film měl premiéru až po dalším Hitchcockově filmu Číslo sedmnáct (1932), i když byl dokončen jako první. (ČSFD)

Reklama

Reklama