Režie:
Alexej KrasovskijScénář:
Alexej KrasovskijKamera:
Denis FirstovHudba:
Dmitrij SelipanovHrají:
Konstantin Chabenskij, Polina Agurejeva, Jevgenij Styčkin, Kirill Pletňov, Igor Zolotovickij, Alexandr ŤutinObsahy(1)
Artur je chladnokrevný, cynický a mimořádně úspěšný vymahač dluhů. Nečíhá na své oběti v temné uličce, ale systematicky je deptá po telefonu tak dlouho, až mu raději své dluhy vrátí. Jeho reputace mu kromě velmi solidních příjmů, které ho řadí mezi moskevskou smetánku, vydobyla i pár nepřátel. Jednoho večera se proto sám stává obětí, na internetu se totiž objevuje kompromitující video s jeho účastí a on má pouhých několik hodin na to, aby dokázal svou nevinu. Příběh o tom, jak vratká bývá sláva a přízeň bližních, odhaluje v extrémně sevřené a sugestivní formě tristní pravdu o zištnosti a egoismu dnešní společnosti. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (2)
Recenze (37)
Sevřené drama odrážející současnou ruskou společnost. Alexej Krasovskij zvolil neobvyklou formu dokonalé jednoty místa a děje, one man show Konstantina Chabenskiho v jedné místnosti, jen s telefonem neustále na uchu. Trošku připomíná podobnou formou natočený snímek Noční jízda. Scénář nenudí, zajímavě graduje, jeho vedlejší linie neruší, Chabenskij je skvělý - nemám moc, co bych vytknul. Velmi zralý debut a pěkné čtyři hvězdičky. ()
Dialogovky je asi třeba vysloveně umět. Třeba Francouzi se pro ně doslova narodili. Nicméně tahle ruská jednohubka taky nestojí k zahození. Vymahač je totiž docela zajímavý kousek, který z vymahače udělá oběť. A jelikož je doba taková, jaká je, tak mu tu jeho situaci za to jeho protivenství docela přejete a čekáte, co z ní vyplyne. Nakonec z ní vyplyne to, co byste si představili jen u francouzského dramatu a tak svůj cíl dozajista splní. Já byl spokojený a i když jsem si chviličku zvykal na hlavní herecký výkon, tak nakonec musím říct, že to je asi první dialogovka z Ruska, kterou jsem viděl a rovnou sklízím poklonu. ()
Psychologická studie vývoje osobnosti, která má vždy všechny trumfy v rukávu až do momentu, kdy špinavou hru začne hrát jedna s obětí. "Obětí". Morální otázka, kdo je tu vlastně oběť, zdali dlužník, nebo věřitel. Zdali vymahač nebo vdova. Morální pocit viny létá jak pingpongový míček sem a tam. Chabenskij tu opět předvádí dokonalý herecký výkon. Úžasné dílo srovnatelné s Locke. ()
Žádné dvě gorily ve dveřích, Artur deptá dlužníky po telefonu. Chytře, neúnavně, opakovaně. Atmosféra kanceláře, telefon přilepený k uchu. Stačí málo. Jenže kdysi to zřejmě náš hrdina kapku přehnal a dlužník si vzal život. Vendeta přichází od zoufalé manželky. Fyzicky ovšem vnímáme pouze hlavního cynického hrdinu (u ostatních jde pouze o hlasy, popřípadě siluetu). Chladně jednající manipulátor musí očistit své jméno, které velmi rychle očerňuje kompromitující video (ani to neuvidíme), za kterým stojí ona manželka. Oporou je velmi dobrý scénář, celkový koncept a zejména herec Konstantin Chabenskij, který má svou roli pevně v rukou. Možná to jen chtělo pár minut navíc, možná jsme mohli víc píchnout do dnešního sobectví, ostrých loktů i nestálé přízně našich „přátel“ a kolegů. A ač působí hlavní hrdina suverénním dojmem, v duši jde o tragickou postavu. Chytrý morální kus. Nicméně radikální závěrečná pasáž mi nesedla. ()
Sovětský bořšč bez hovězího a vydané lžíce creme fresh. Ukecaný Oleg Kalachnikoff studoval nedostatečně, a tak skončil v call centru, kde ovládl umění telefonického marketingu. Z tohoto důvodu tráví noci on-line se svou sekretářkou, jež bohužel není divákovi naservírována. Hluché, koktající a kulhající. 42% ()
Reklama