Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Napětí v ulicích chudé čtvrti Los Angeles stoupá! Lze ještě vůbec zjednat spravedlnost? Slavný film Dennise Hoppera je věrně a bez příkras zachyceným obrazem života ghetta Los Angeles a postavení policistů zvláštní jednotky, pověřené bojem s organizovaným zločinem, pouličními gangy a drogovými dealery. Jejich úkolem je dohlížet na téměř 600 pouličních gangů, jejichž desítky tisíc členů mají své „barvy“ podle příslušnosti. Jakýkoliv incident vyvolává další násilí, dnes a denně je prolévána krev, policejní statistiky čítají stovky obětí permanentní války gangů ročně a napětí stoupá. Je zastřelen příslušník významného gangu a zákon ulice je neúprosný. Do toho všeho přichází mladý a sebevědomý Danny, který si příliš hlavu neláme, do všeho skočí rovnýma nohama a používá stejné zbraně jako ostří hoši z ulice. Je přidělen ke staršímu Bobovi, zkušenému bardovi s lehce skeptickým názorem na život u policie. Oba parťáci jsou jako oheň a voda, ale přesto je spojuje nikdy nekončící boj. V citlivě vykreslených postavách dvou policistů podali výborné výkony Robert Duvall a Sean Penn. Kriminální snímek, přesahující svými prostředky množství filmů na podobné téma, nesází na vnější atraktivnost a pyrotechnické efekty. Zaujme mj. i vynikající kamerou slavného Haskella Wexlera a svižnou hudbou Herbieho Hancocka. (Česká televize)

(více)

Recenze (48)

The Viper 

všechny recenze uživatele

Jsem rád, že jsem dostal ke sledování tohoto filmu, zrovna když je okolo mého bydliště takový El Paso. Duvall je charakter a ve filmu to jen potvrzuje, navíc Alonsová byla vážně kočka. Zvláštní, že to vidělo minimum lidí, teď budete mít ostatní možnost na MGM, kde to zajisté budou zase opakovat. Film se čísluje jako mé 2700té hodnocení (pro malou zajímavost). Honička má ten správnej říz a správnou 80kovou hudbu. I přesto se nedoberu příliš pozitivního hodnocení a necháme to na zlatém průměru. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Přiměřená krimi jednohubka, která by mohla leckoho namlstat solidním obsazením, ovšem selhává na Hopperově roztěkané a nekoncentrované režii, která nikam moc nesměřuje, sotva se drží základní dějové linie a jako komentář doby taky moc nefunguje. Z podobné škatulky doporučuji END OF WATCH (Patrola) od Davida Ayera. ()

Reklama

ink flo 

všechny recenze uživatele

První půlka je takový osmdesátkový google street view chudinských čtvrtí Los Angeles. Jinak podobně jako v nedávno zkouknutém New Jack City tady body k dobru připisuje hlavně zub času. Celý se to motá kolem války Blood a Crips gangů, takže ultrahustí černoši a hispánci ve flanelkách zapnutých jen na horní knoflík, kteří sellí crack na každým rohu, navzájem si kropí domy ze samopalu z projíždějícího auta atd. Do toho archetypální příběh na téma "starej moudrej policajt (Robert Duvall) zaučuje mladýho nerozvážnýho testosteroňáka (Sean Penn)". Zajímavý na tom je mj. i to, že to režíroval Dennis Hopper a hudbu dělal Herbie Hancock...je to vlastně taková old-school verze filmu "Patrola" ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $6miliónovTržby USA $46,616,067Tržby Celosvetovo $47,600,000║ Taký štandardný film o policajnej dvojici, kde mentor odovzdáva skúsenosti bažantovi. Súhra Duvall a mladý Sean Penn dosť dobrá, dejovo sa to dá pozrieť, fajn, aj keď len priemer. /60%/ ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Navonok "len" End of Watch o 25 rokov skôr, bez potrebnej intenzity a šťavy, avšak s väčšou porciou pouličnej autenticity a dôveryhodne vykresleného dobového zasadenia. Pri bližšom pohľade však silný pokus o internú štúdiu a sondu do vnútra gangov Los Angeles. Zároveň išlo o vôbec prvý film pojednávajúci o tejto problematike z tohto uhla a v zásade tiež prvý dávajúci do pozornosti crack (zo zaujímavosti: slovo sa v mediálnom priestore prvýkrát objavilo v článku magazínu Rolling Stone v roku 1980) a aj geto samotné (Túžba smrti 4 fakt nerátam), pár rokov predtým, než sa s nimi v ranných 90s roztrhlo vrece. Z historického pohľadu dôležitá snímka (aj z kontextu posolstva) prezentujúca reálie jedného kútu sveta, v tom čase nie príliš všeobecne známeho (film dokonca na svet dorazil skôr ako prevratný album Straight Outta Compton). Berúc vyššie uvedené do úvahy plus kto sedel na režisérskej stoličke – skutočne pozoruhodný produkt. Prítomné je aj typické hopperovské snímanie mestských exteriérov, primárne v priebehu úvodných & záverečných titulkov, ale aj počas celej stopáže. Kamera fenomenálna (efektné záberovanie Watts Towers mi pripomenulo ďalší podobný zabudnutý kúsok Ricochet s Denzelom Washingtonom). Navyše, soundtrack mala pod patronátom jazzová legenda Herbie Hancock. Snímke vyčítam len jedno – neukázala devastáciu komunít po cracku (ústredné duo predsa pôsobilo v jednotke CRASH + epidémia cracku bežala v tom čase už v plnom prúde). Ospravedlňuje možno len výsledné, jednoznačné tematické zameranie. Tak či onak, Colorspovinná jazda pre milovníkov špinavého a drsného Mesta anjelov 80./90. rokov... ♪♫ / ♪♫ (10.2016) (6.5.2018) (22.7.2023) "Vendettas of death back the colors I choose." ()

Galerie (51)

Zajímavosti (6)

  • Slovo "fuck" ve filmu zazní 157krát, což je 1,30krát za 1 minutu. (Dixxx)
  • Producent Robert H. Solo si do komparzu aj ako ochranku najal skutočných členov gangu. Počas natáčania boli dvaja z nich dokonca postrelení. (Real Tom Hardy)
  • Podľa pôvodného scenára sa mal film odohrávať v Chicagu a pojednávať o drogách. Až prichádzajúci Hopper lokalitu zmenil na Los Angeles a tému na gangy. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama